Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 22 2020, 18:55 Předmět:
Měří se to v bezodrazným tunelu na konci tubusu minimálně 10m dlouhýho, používá se palubní napětí 14,5V (norma pro motor v chodu za jízdy). Těch 150% je vztažený k "noname" halogence, znamená to 150% JEJÍ základní svítivosti ato "plus" označuje vyšší životnost než je životnost právě tý klasický "noname halogenky" vyhnaný napájecím napětím právě na tu vysokou svítivost. Základní žárovka aby měla 150% svítivosti se musí "krmit" napětím zhruba o 25-30% vyšším než je její nominál, zároveň se tím ale sníží její životnost na méně než 50% výchozí hodnoty. "Pluska" má tu životnost rozhodně vyšší než obyčejná halogenka dohnaná na stejnou svítivost zvýšením Unap. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6067 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út prosinec 22 2020, 19:17 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Těch 150% je vztažený k "noname" halogence, znamená to 150% JEJÍ základní svítivosti ato "plus" označuje vyšší životnost
Nesmysl. Těch +150% světelného toku je srovnání oproti minimálním požadavkům předpisu ECE R112. Alespoň pan Osram to tak říká. A halogenky H4/H7 se podle tohoto předpisu měří při napětí 13,2 V.
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 477 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: út prosinec 22 2020, 20:53 Předmět:
EKKAR napsal(a):
...používá se palubní napětí 14,5V (norma pro motor v chodu za jízdy)...
Není to trochu moc? Já si teda z dřívějška pamatuju z nějaké knížky o opravách atuomobilů Škoda, že regulátory alternátorů byly z výroby nastavené na udržování napětí 13,8-14,2V.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3369 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: út prosinec 22 2020, 22:04 Předmět:
No to napětí určuje homologační podmínky světlometu (většinou 13,2 nebo 13,5V). Víc sem snad nikdy neviděl. Nakonec to najdete na každém světle i s watáží - resp. mělo by to tam být (třeba i někde na lemu pouzdra světla - ABS materilálu). Naopak musí bý viditelná homologační značka zvenčí Ex v kroužku. X je číslo přidělené krajině, kde homologace probíhá. Ten fotometrický tunel bývá 10 nebo 30m.
Jsou definované kritické body v optické mapě. Body, aby neoslňoval (ten bývá oříšek - je to ta část v klínu tlumených) a zároveň taky třeba tzv III. pásmo - osvětlení značek nad vozovkou.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá prosinec 25 2020, 16:02 Předmět:
Udělal sem si takovoý malý srovnávací test. Vlevo Osram NightBreaker Laser, vpravo Osram Super.
Luxmetrem ten NightBreaker svítí trochu víc, ale u potkávacích je to jen 1000lux vs. 1030lux (v nejsvětleším místě). Bohužel mám na paticích jenom 12.5V, holt auto nemá modul centrální elektriky, ale jde to dlouhými vodiči a přes spínač v páčce.
Při tom zkoušení jedna Osram Super zdechla, tak sem tam už nechal ty NBL. V noci ale subjektivně svítí víc, jelo se mi s nimi lépe. Jo a světla mám loni po repasi, nově pokovené paraboly uvnitř a plasty.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 25 2020, 19:37 Předmět:
Na netu se dají najít i laboratorní měření z testů skopčáckýho Autobildu, ty Night Breakery tam jak H7, tak H4 vycházejí třeba ne jako úplně nejlepší, ale dejme tomu druhý max. třetí v pořadí z palety 12-15 testovanejch značek a typů. Já si na ně nestěžuju, rozdíl do plusu oproti sériovce nebo kterýkoliv jiný "běžný žárovce od pumpy" tam je. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6067 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne leden 10 2021, 11:49 Předmět:
Jak bys to “optimum” chtěl definovat?
Závislost svítivosti a životnosti na napětí máš v grafu.
Při 13,2 V máš 2,5x menší životnost a o 37% víc světla než při 12 V.
Kdybys optimum definoval třeba tak, že za celou dobu životnosti dá sumárně nejvíc světla, tak se dostaneš někam k 11,5 V.
Dobrá diskuse. Jako vlastník starších aut, která moc nesvítí a nemají DRL, používám už dlouhé roky také zde zmiňované Osram Night Breaker. Mám s nimi jen ty nejlepší zkušenosti, svíti mi to s nimi uspokojivě. Kvůli životnosti mám DRL dělaná těmito moduly: http://www.cybertronic-labs.cz/katalog/auto-moto/denni-svetla.html . Ani nevím, kdy jsem žárovku měnil naposledy. Co tu nezaznělo je, že žárovky nemají rády kolísání napětí. Vždy startovat jen s vypnutými světly!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne leden 10 2021, 17:08 Předmět:
Jenyk napsal(a):
Kvůli životnosti mám DRL dělaná těmito moduly:
V C4 mi v plastových parabolách prdnou tak 2 kusy H7 za rok. Je na nich denní svícení. Kupuju nejvobyčejnější u pumpy za 80-100 kus. Drahý praskaly úplně stejně jako obyčejný, možná ještě častěji. Ten modul z odkazu se mi za předpokládanou životnost auťáku ani nezaplatí. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 10 2021, 18:50 Předmět:
Mám tady ještě pár soft-startů, co jsem dělal pro kluky z RoomsterClubu právě kvůli tomu, že H7 odcházejí jak divý. Destička 20x50 zatažená ve smršťovačce, na jedný straně 2 dráty jako přívod, na druhý straně 2 dráty k žárovce - stačí přeštípnout stávající vedení k reflektoru, vložit soft-start, spájet dráty a zaizolovat spoje. BACHA, je to určený pro světla s neukostřenou plastovou parabolou = takový, kde patice žárovky má vyvedenej i mínus ke kostře auta. Chceš jeden nebo dva? Je v tom IRFZ44, v pohodě jeden utáhne obě světla ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pro zajímavost - na novinkách byl dnes článek o LED žárovkách H7 které jsou nově homologované i pro starší auta
https://www.osram.cz/am/night-breaker-led.jsp
Jsou teda dost drahé, co jsem koukal tak cca 3tis kč za pár
Zajímalo by mě jestli je u toho je nějaký výrazný nárust svítivosti (prakticky pozorovatelný) oproti klasickým halogenkám
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.