Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

autožárovky do hlavních světel
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 22 2020, 18:55    Předmět: Citovat

Měří se to v bezodrazným tunelu na konci tubusu minimálně 10m dlouhýho, používá se palubní napětí 14,5V (norma pro motor v chodu za jízdy). Těch 150% je vztažený k "noname" halogence, znamená to 150% JEJÍ základní svítivosti ato "plus" označuje vyšší životnost než je životnost právě tý klasický "noname halogenky" vyhnaný napájecím napětím právě na tu vysokou svítivost. Základní žárovka aby měla 150% svítivosti se musí "krmit" napětím zhruba o 25-30% vyšším než je její nominál, zároveň se tím ale sníží její životnost na méně než 50% výchozí hodnoty. "Pluska" má tu životnost rozhodně vyšší než obyčejná halogenka dohnaná na stejnou svítivost zvýšením Unap.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út prosinec 22 2020, 19:17    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Těch 150% je vztažený k "noname" halogence, znamená to 150% JEJÍ základní svítivosti ato "plus" označuje vyšší životnost
Nesmysl. Těch +150% světelného toku je srovnání oproti minimálním požadavkům předpisu ECE R112. Alespoň pan Osram to tak říká. A halogenky H4/H7 se podle tohoto předpisu měří při napětí 13,2 V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út prosinec 22 2020, 19:40    Předmět: Citovat

Tak to budu muset ohulit na 13.2V a přeměřit to znovu. Otázka je, jestli se mi s tím chce vlastně drbat. Spíš nechce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 457
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: út prosinec 22 2020, 20:53    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...používá se palubní napětí 14,5V (norma pro motor v chodu za jízdy)...

Není to trochu moc? Já si teda z dřívějška pamatuju z nějaké knížky o opravách atuomobilů Škoda, že regulátory alternátorů byly z výroby nastavené na udržování napětí 13,8-14,2V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: út prosinec 22 2020, 22:04    Předmět: Citovat

No to napětí určuje homologační podmínky světlometu (většinou 13,2 nebo 13,5V). Víc sem snad nikdy neviděl. Nakonec to najdete na každém světle i s watáží - resp. mělo by to tam být (třeba i někde na lemu pouzdra světla - ABS materilálu). Naopak musí bý viditelná homologační značka zvenčí Ex v kroužku. X je číslo přidělené krajině, kde homologace probíhá. Ten fotometrický tunel bývá 10 nebo 30m.
Jsou definované kritické body v optické mapě. Body, aby neoslňoval (ten bývá oříšek - je to ta část v klínu tlumených) a zároveň taky třeba tzv III. pásmo - osvětlení značek nad vozovkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá prosinec 25 2020, 16:02    Předmět: Citovat

Udělal sem si takovoý malý srovnávací test. Vlevo Osram NightBreaker Laser, vpravo Osram Super.





Luxmetrem ten NightBreaker svítí trochu víc, ale u potkávacích je to jen 1000lux vs. 1030lux (v nejsvětleším místě). Bohužel mám na paticích jenom 12.5V, holt auto nemá modul centrální elektriky, ale jde to dlouhými vodiči a přes spínač v páčce.

Při tom zkoušení jedna Osram Super zdechla, tak sem tam už nechal ty NBL. V noci ale subjektivně svítí víc, jelo se mi s nimi lépe. Jo a světla mám loni po repasi, nově pokovené paraboly uvnitř a plasty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 25 2020, 19:37    Předmět: Citovat

Na netu se dají najít i laboratorní měření z testů skopčáckýho Autobildu, ty Night Breakery tam jak H7, tak H4 vycházejí třeba ne jako úplně nejlepší, ale dejme tomu druhý max. třetí v pořadí z palety 12-15 testovanejch značek a typů. Já si na ně nestěžuju, rozdíl do plusu oproti sériovce nebo kterýkoliv jiný "běžný žárovce od pumpy" tam je.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2021, 11:29    Předmět: Citovat

Jaké napětí na žárovce hlavních světel je řekněme ideální střed mezi svítivostí a životností? 13,2V? 13,5V? ještě větší? Dá se to nějak +- odhadnout?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2021, 11:49    Předmět: Citovat

Jak bys to “optimum” chtěl definovat?
Závislost svítivosti a životnosti na napětí máš v grafu.
Při 13,2 V máš 2,5x menší životnost a o 37% víc světla než při 12 V.
Kdybys optimum definoval třeba tak, že za celou dobu životnosti dá sumárně nejvíc světla, tak se dostaneš někam k 11,5 V.



50126FC6-7857-48C5-8926-DF7191438718.gif
 Komentář:
 Velikost:  30.2 kB
 Zobrazeno:  121 krát

50126FC6-7857-48C5-8926-DF7191438718.gif


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2021, 12:02    Předmět: Citovat

Díky, to jsou relevantní informace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenyk



Založen: Jan 25, 2015
Příspěvky: 75

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2021, 14:09    Předmět: Citovat

Dobrá diskuse. Jako vlastník starších aut, která moc nesvítí a nemají DRL, používám už dlouhé roky také zde zmiňované Osram Night Breaker. Mám s nimi jen ty nejlepší zkušenosti, svíti mi to s nimi uspokojivě. Kvůli životnosti mám DRL dělaná těmito moduly: http://www.cybertronic-labs.cz/katalog/auto-moto/denni-svetla.html . Ani nevím, kdy jsem žárovku měnil naposledy. Co tu nezaznělo je, že žárovky nemají rády kolísání napětí. Vždy startovat jen s vypnutými světly!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2021, 17:08    Předmět: Citovat

Jenyk napsal(a):
Kvůli životnosti mám DRL dělaná těmito moduly:

V C4 mi v plastových parabolách prdnou tak 2 kusy H7 za rok. Je na nich denní svícení. Kupuju nejvobyčejnější u pumpy za 80-100 kus. Drahý praskaly úplně stejně jako obyčejný, možná ještě častěji. Ten modul z odkazu se mi za předpokládanou životnost auťáku ani nezaplatí. Rolling Eyes

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2021, 18:50    Předmět: Citovat

Mám tady ještě pár soft-startů, co jsem dělal pro kluky z RoomsterClubu právě kvůli tomu, že H7 odcházejí jak divý. Destička 20x50 zatažená ve smršťovačce, na jedný straně 2 dráty jako přívod, na druhý straně 2 dráty k žárovce - stačí přeštípnout stávající vedení k reflektoru, vložit soft-start, spájet dráty a zaizolovat spoje. BACHA, je to určený pro světla s neukostřenou plastovou parabolou = takový, kde patice žárovky má vyvedenej i mínus ke kostře auta. Chceš jeden nebo dva? Je v tom IRFZ44, v pohodě jeden utáhne obě světla ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po prosinec 05 2022, 20:06    Předmět: Citovat

Pro zajímavost - na novinkách byl dnes článek o LED žárovkách H7 které jsou nově homologované i pro starší auta
https://www.osram.cz/am/night-breaker-led.jsp
Jsou teda dost drahé, co jsem koukal tak cca 3tis kč za pár Shocked
Zajímalo by mě jestli je u toho je nějaký výrazný nárust svítivosti (prakticky pozorovatelný) oproti klasickým halogenkám
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po prosinec 05 2022, 22:15    Předmět: Citovat

U klasických halogenových NightBreaker inzerují +200% oproti minimálním požadavkům ECE R112, u těchhle “až + 220%”. Takže prd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 5 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund