Založen: Feb 21, 2013 Příspěvky: 375 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 22 2017, 14:18 Předmět: Startovací zdroj SZ 250
Po dlouhé době se mě dostalo do ruky něco "silnějšího"co do el.proudu. Je to "Startovací zdroj" , sice "Dědeček", ale pro kamaráda, který má auta a traktory , nezbytná záležitost . Připoměl jsem si dobu po vyučení, kdy jsem začínal v ČKD . Ty "obrovské diody a tyristory"!
Tento SZ snese až 400 A krátkodobě dle trafa , diody mají rezervu .
Kamarád udělal chybu ( My všichni to známe ) on ten SZ půjčil ! Samozřejmě se mu vrátil v poruše ! Diody jsou pochopitelně v pořádku, trafo naštěstí také , pouze cívka (bulharského) stykače K6E a kontakty přepínače .
Pro milovníky "HISTORIRE"pár snímků .
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: st únor 22 2017, 15:11 Předmět:
Poučku "Co nechceš mít, tak to půjč...", znají i naše vnoučata. Otázkou zůstává, zda se jí budou řídit. Podobným, ale větším strojem (startovací vozík z tankoparku) maníci v nedalekém pneuservisu zkusili nastartovat Audi A6. Vyrobili si starost za víc jak sto tisíc. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Feb 21, 2013 Příspěvky: 375 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 22 2017, 16:04 Předmět:
Šikovní kluci ! Ona "indukce" od startéru dokáže až neuvěřitelné "vymoženosti" !!! Elektronika , která je dnes ve všech vozech se nestačí divit ! Mám zkušenost , že ani připojený "vybitý akumulátor" nedokázal zamezit indukčním špičkám a elektronika ve voze odešla do "věčných lovišť" !
Zde by pomohl dostatečně (dimenzovaný) rezistor na výstupu , tak jak je to u "magnetek" , kde je zpětná indukce vysoká !
V případě mého kamaráda, kterému patří tento SZ , nehrozí nebezpečí , jelikož ho (prý) používá jen pro "Traktory", kde není žádná elektronika , ale on se mýlí ! Je tam alternátor a závěrné napětí jeho diod není nekonečné !
Prostě používání tohoto zařízení sebou nese určitá rizika ! _________________ Vladimír
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: st únor 22 2017, 17:02 Předmět:
Tak místo K6E jde nacpat jakejkoliv střední (10-32A) stykač,třeba V25M nebo nějakej Telemecanique/OEZ/Siemens/Schneider co se vejde.Vypínače "obzory" jdou sehnat i do dvou stovek(vim kde),pokud to není úplnej speciál.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st únor 22 2017, 19:50 Předmět:
Bráchy Xedos takhle popravila obyč nabíječka NB22.Já mu řikal ať aku odpojí a nabije.Nechal ji připojenou a ještě zapnul zapalování.Prsk!!!Palubní počítač v kopru. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Feb 21, 2013 Příspěvky: 375 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 22 2017, 21:00 Předmět:
Tento SZ 250 začal "kamarád" používat letošní zimu , koupil ho za 1500,- kč (pokud nelže) a byl s ním do doby , kdy ho půjčil spokojen . Tentokrát k závadě nedošlo "půjčením" , ale "stářím"!!!
Výstupní napětí (naprázdno) je pochopitelně daleko vyšší než údaj na přepínači . Naštěstí "špičky" při startu TRAKTORU nepřevýší závěrné napětí diod alternátoru ! _________________ Vladimír
Založen: Feb 21, 2013 Příspěvky: 375 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt únor 23 2017, 12:00 Předmět:
Jsem rád , že na tento SZ 250 čtu i chválu !
Pokud se mohu zmínit o nabíječkách , tak nikdy jsem žádnou nekupoval, vždy jsem si nějakou "sbastlil" a vydržela do doby než jsem jí půjčil !
Předloni jsem si konečně koupil novou elektronickou tzv. pro "BLBCE". Nabíjecí proces je plně automatizován , řízen a hlídán, po nabití akumulátoru se proces sám ukončí . Není tedy potřeba nic hlídat, nebo kontrolovat jak píší v manuálu , ale i tak doporučují akumulátor odpojit od vozu !
_________________ Vladimír
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt únor 23 2017, 13:43 Předmět:
sandal To je divný, všechny možné dělané potvory připojujem léta na všechny možný auta, pomoc při startu atd a nikdy nic. Ledaže by ta baterka měla fakt veliký vnitřní odpor. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt únor 23 2017, 16:34 Předmět:
Je fakt že baterie byla poněkud horší.Asi to bylo tím.To už je jedno.Mazdu odvezli šroťáci a dali mu za ní pětikilo na ruku Byla KO převodovka.Vzhledem k tomu že to mělo motor s Millerovým cyklem,kterých tu jezdí opravdu málo,bylo auto neprodejný ani na díly.
Ono taky záleží jak se startovací zdroj použije.Správně se má začít startovat a pak teprve připojit pomocný zdroj.
V práci jsme startovali traktory a jiný stroje výše popsaným způsobem svářečkou WTS 500 a bez jakékoliv újmy. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.