Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6564 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so červen 11 2016, 8:23 Předmět:
To měření čidel ap. je hezké, ale kde ho nedestruktivně napichujete? U jednotky je v konektoru hodně husto, navíc to bývá stíněný. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: so červen 11 2016, 8:31 Předmět:
Napojování je vždy kapitola sama pro sebe. Právě se chystám napsat nějaký článek na toto téma, protože mě vytáčí nacházet na autech propíchaný kabely v mot. prostoru, roztažený piny a pod.
Já používám jehly v průměrech od 0,7mm do 2mm a zasouvám je do konektoru ze zadní strany podél kablíku (podél izolace mezi těsnění a izolaci v případě těsněného konektoru). Velikost jehly volím podle toho jestli je konektor těsněný nebo ne. Na nejběžnější čidla mám adaptéry (průchozí adaptér s vývodem na banánkové zdířky).
Jinak pokud je přístupná řídící jednotka, tak je nejsnazší měřit přímo na ní (tím se eliminuje i případný problém na kabeláži).
Napichovací adaptéry doporučuji používat tak maximálně v kabinovým prostoru a ještě v místech,kde nehrozí vlhkost.
GeorgeB, nejake uzitocnejsie ci zaujimavejsie merania zdokumentovane nemas? Chybajuci ci nizky kompresny tlak je totizto krasne pocas startovania pocut, na to netreba ziadny osciloskop
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne červen 12 2016, 9:34 Předmět:
Sluch mám sice už naučený, ale pozant jen z startu rozdíly tlaků nebo nízké tlaky se moc nedá. Nehledě na to, že každej motor má jinej zvuk. Nacvaknutí proudových kleští a připojení osciloskopu je otázka chvilky a pak je to jasně vidět na oscilogramu.
Spíš než zajímavý osciloskopický měření z praxe bych rád zmínil jak se vyvíjela paralelní diagnsotika v dřívějších dobách. Sice teď vypadá,že osciloskop je velký boom, ale není tomu tak. Spousty testerů i před rokem 90 mělo speciální funkce.
Pokud by byl zájem, tak třeba v jiným vlákně můžu popsat co mi prošlo rukama. Jen nastíním: starodávný tester zapalování s kompresní komorou, záznamník kompresních tlaků (benzin/diesel) se záznamem na termopapír (Chirana) a klešťovým ampérmetr PK 150 se signálovým výstupem. Motortester Jiskra Tábor a popsané testy rovnoměrnosti chodu jednotlivých válců... Tester nízkonapěťového zapalování, zapalovacích soustav,těsnosti Paltest.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 12 2016, 11:11 Předmět:
Tohohle:
PeteBurns napsal(a):
GeorgeB, nejake uzitocnejsie ci zaujimavejsie merania zdokumentovane nemas? Chybajuci ci nizky kompresny tlak je totizto krasne pocas startovania pocut, na to netreba ziadny osciloskop
si netřeba nijak zvlášť všímat, to je totiž podobnej případ, jako Pérovej Muž - taky ti bude tvrdit do skonání věků, že něco netřeba měřit, protože to je slyšet... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6564 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne červen 12 2016, 18:48 Předmět:
Jo, s tím klešťákem a zapisovačem jsme měřili. Pak taky vyšel ještě v Rádiovém konstruktérovi ?A5? tester zapalování. V řadě, za sebou. To byl stroj. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Tak samozrejme meranie zapalovania je uplne ina kapitola, ale zrovna na presne meranie kompresii urcite viac uvitam na to urceny merak, ktory mi ukaze presne tlaky v Baroch To orientacne meranie osciloskopom ma podobnu vypovednu hodnotu, ako sluch, automaticky pocitam skuseneho mechanika - pre nahluchlych prestarnutych neskusenych amaterov ako Ekkar je naozaj lepsie pouzit ten osciloskop
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne červen 12 2016, 20:59 Předmět:
Při tolika měřeních co člověk kolikrát na autě je třeba dělat je snazší vzít osciloskop a klešťák a změřit komprese relativní - tedy orientačně. Navíc jsem vypozoroval i závislost tvaru signálu na mech. vlastnostech motoru. Měření kompresiometrem je někdy skoro nereálný díky umístění svíček/žhavičů/vstřikovačů.
Ano, dělat třicet let jen zetory nebo stovky, tak mi taky stačí sluch. Ale když mám diagnsotikovat motory v objemu od 0,5 do 6l, benzín/diesel, 2-8 válce, tak na to se můj sluch holt nenaučí. Přiznávám, že mám sluch naučen hlavně na 4 válec řaďák a už třeba s boxerem nebo šestiválcem mám problém a neslyším v tom vše co bych potřeboval
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 12 2016, 21:03 Předmět:
No já po zkušenostech svejch i jinejch právě s těma "mladýma a perspektivníma mechanikama, kteří poznají válec se mizernou kompresí pouhým sluchem" dávám větší důvěru tý diagnostice pomocí měření (NEMÁM NA MYSLI DIAGNOSTIKU PODLE ČIDEL AUTA - OBDE!!!) určitejch hodnot právě přístrojema. Jo, máš pravdu, že konkrétní kompresní tlak je nejlíp změřit spešl tlakoměrem, ale určit, jestli špatně pálící válec je způsobenej vykvetlým vejfukáčem nebo špatnou svící a kterej to je ti daleko rychlejc a taky bez složitýho montování pomůže právě ten měřák a záznam startovacího proudu. Vůbec to nemusí bejt osciloskop, ale to ty neuznáš, protože to ani neznáš - ty budeš radši postupovat uchometricky a kombinovat to s metodou "jak dědeček měnil až vyměnil" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
GeorgeB, nejake uzitocnejsie ci zaujimavejsie merania zdokumentovane nemas? Chybajuci ci nizky kompresny tlak je totizto krasne pocas startovania pocut, na to netreba ziadny osciloskop Wink
Tak to bych chtel videt na vlastni.
A ano, zkusenej mechanik se pozna tak, ze pouziva a umi pouzivat merici metody, a na zaklade jejich vysledku urci zavadu/reseni.
Chozeni kolem auta jak kdyz nadrzenej pes ocuchava fenu, a mudrovat, cim vsim by to mohlo byt, hlavne se tvarit dulezite, pak po tydnu, co to stoji na place zahlasit "ze to auto je proste slozity, a vite, ta elektronika...."
Podle sluchu se tak maximalne muze rozhodnout, co zacne merit jako prvni..
Menit bezmyslenkovite jeden dil po druhym s tim, ze jednou se proste trefi umi kazdej
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6564 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po červen 13 2016, 19:30 Předmět:
A ještě přitom různě měnit díly, pokud možno v nich mít zamíchaný vadný takže prvotní problém se nějak namnoží a už se v tom nevyzná nikdo:-)) _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.