Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2794 Bydliště: Blížejov
Zaslal: út říjen 13 2015, 22:53 Předmět:
AGM je technologie, která by měla být "bezúdržbová", na rozdíl od gelových je mezi olověnými deskami jakási hmota podobná skelné vatě nasycený kyselinou (G jako glass).
Proti "klasice" mají pořád podobnou nevýhodu jako gelovky - každá chyba v nabíjecím nebo vybíjecím režimu, která poškozuje elektrody, má silně negativní vliv na životnost. A "klasiky" se opakovaným nabíjením desky "čistily" a odpad padal dolů na dno, tady nemá kam.
My je používáme jako zálohovací do různých zařízení, pokud se nezatěžují většími proudy (srovnatelné s ampérhodinovou kapacitou a výše), pár let vydrží, věčně ne.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út říjen 13 2015, 23:13 Předmět:
monterjirka napsal(a):
My je používáme jako zálohovací do různých zařízení, pokud se nezatěžují většími proudy (srovnatelné s ampérhodinovou kapacitou a výše), pár let vydrží, věčně ne.
S tím zatěžováním do 1C jak píšeš, je to nějaký divný. Vždyť se používají v autech s funkcí start/stop jako startovačky místo olova. Zastavíš na semafóru či křižovatce a řídící jednotka vypne motor, přidáš plyn a startér nahodí motor. Při jízdě po městě z toho může být i desítky startů za hodinu.
Jo a s tou údržbou. V Xara Piccaso z r. 2000 jsem měl zátkovou baterku Saft a poprvé dolít bylo potřeba jednou, po 7 letech. Položila se až při 11 letech. V C4 Picasso mám bezšpuntovku ani nevím, od jakýho výrobce od roku 2008 a sebemenší náznak problému. Udržovat na ní není vpodstatě co. To jsou podle mě bezúdržovky. _________________ Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Naposledy upravil Celeron dne út říjen 13 2015, 23:20, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 13 2015, 23:18 Předmět:
Je rozdíl mezi AGM a AGM - musí se jednat o startovací provedení určený pro velký odběry a ne o "obyčejnou zálohovací" baterii. To že je elektrolyt nasáknutej do skelnýho rouna není špatná idea, ale pro odběr realizovanej startérem musejí bejt dimenzovaný elektrody. Když se na startování použije zálohovačka, během pár startů ji to doslova zabije přehřátím na slabejch elektrodách a spojích mezi nima - přebíjení nebo zasulfátování elektrod vůbec nedostane příležitost se na životnosti projevit, baterka umře na přetížení spojů mnohem dřív... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ano pro Start/stop systém jsou z 99% procent AGM.
Rovněž se to používá často do motocyklů. (řešil jsem nedávno kdy mi po dvou otočeních startéru baterka vždy téměř zdechla, nakonec zjištěno že předchozí majitel tam dal obyčejnou místo výrobcem doporučené AGM. Normální měla 12V 12Ah 100A, AGM 12V 12Ah 210A)
Proč umí AGM ve stejné velikosti a kapacitě víc jak dvojnásobné startovací proudy mi není jasné. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 14 2015, 20:14 Předmět:
Jednoduše - má silnější "desky" = ty elektrody kolem glassfíbru nacucanýho kyselinou. Proto má menší vnitřní odpor a je schopná dodávat vyšší proud. Vše v naprostým souladu s klasickým prizmatickým deskovým akumulátorem = menší počet silnejch desek = vyšší proud, ale horší energetická účinnost elektrochemickýho procesu jak nabíjení, tak vybíjení. Stejně velká baterie, schopná pracovat s menšíma proudama má větší počet tenčích desek - a je schopná pracovat jako zálohovací nebo "staniční" - ale startovací proud v řádu stovek A nesnese ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1520 Bydliště: Studénka
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 7:58 Předmět:
Známý koupil v LIDLu startovací zařízení - viz informační obrázek. V akci za 999 Kč. Po 4 rocích mu nešel dobít vestavěný akumulátor - kontrolky problikly a zhasly.
Zjistil jsem toto:
- Originální nabíječka akumulátoru měla nadproudovou ochranu, která ji při nadproudu vypla. K obnovení činnosti se musela odpojit a připojit k síti.
- Zjistil jsem, že v akumulátoru odešel 1 článek, byl ve zkratu, nebyl přerušený. Vybitý akumulátor pak odebíral velký proud, což vypínalo nabíječku.
- Oživil jsem akumulátor jinou nabíječkou bez ochrany, nabíjecí napětí vystoupalo na cca 11,5 V (schází ten vadný článek). Pak již šlo dále nabíjet i ten vadný akumulátor originální nabíječkou. Vestavěný kompresorek utáhla i ta vadná baterie, ale nezkoušel jej při zátěži tlakem při huštění.
Hledal jsem pro známého možnost náhrady akumulátoru. Bohužel náhradní akumulátory byly dražší než celé zařízení z LIDLu. Jen na ebay jsem našel baterii za něco přes 800 Kč. Více v přiloženém DOC souboru.
Známý se rozhodl dát zařízení do sběrného dvora.
Píši to zde proto, že AGM akumulátory nemívají asi dlouhou životnost. Možná to platí jen pro ten originální čínský šmejd. Avšak i KTM AME uvádí u svého ekvivalentního akumulátoru životnost jen 3 až 5 let.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 17:56 Předmět:
Ti lidé, kteří jsou ochotni vpustit si do baráku něco napájeného akumulátory, pořád ještě nechápou, že jestli to chtějí používat, musí si koupit použitelný akumulátor ??? _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.