Založen: Jul 28, 2004 Příspěvky: 213 Bydliště: Bílý Kostel nad Nisou
Zaslal: st květen 02 2007, 20:35 Předmět: Motorka
Mam ČZ 175 ,ale mam u ní proudově slabou baterku,musím ji převážně roztlačovat,co když by jsem dal paralelně k baterce kondenzátor s velkou kapacitou, v řádech tisíc mikroFaradů,pomůžu si tim nějak? nezničim tu baterku?
Naposledy upravil borovecek dne st květen 02 2007, 20:54, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 02 2007, 20:56 Předmět:
Baterce neublížíš, sobě nepomůžeš, jen utratíš love za kondík. Co pomůže, je jiný akumulátor, na chvíli připojený při startování - na to stačí 5ks NiCd nebo NiMH tužkovek s nějakými 2000mAh nebo 6V gelovka, jak Ti to blafne, odpojit. Jinak si radši kup novou baterku. Stará Zetka nemá startér (když teda pominu skútr ČEZETA 175 - 150kg vážící "dámská" motorka, příšerné monstrum se 2ks 6V Pb aku a dynamostartérem...), takže se jedná pouze o proud odebíraný indukční cívkou - to utáhne docela v pohodě gelový Pb akumulátor, nemusíš kupovat nový s tekutým elektrolytem... Jen je potřeba koupit aspoň 10Ah kapacitu, nebo dát ZÁROVEŇ KOUPENÉ (aby byly z jedné série) 2ks paralelně - aby Ti je nezrušilo dynamo svým nabíjecím proudem.
Jedna rada - při startování nesmí svítit světlo, snižuje to dostupnou energii pro zapalování. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt květen 03 2007, 7:33 Předmět:
Já měl taky motorku- Trabant 601
Když mi odešla (ještě asfaltem zalitá) baterie 6V 80Ah, kterou se mi nepodařilo sehnat, tak si myslím, že to tlačení čízy je oproti 615kg Trábikovi příjemnější. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 03 2007, 17:24 Předmět:
Do roku 1994 jsem taky jezdil "sajdu" - JAWA 250ccm typ 353 "kejvačka" s originál Velorex postranním vozíkem. Pak mi v srpnu ´94 nedal na křižovatce jeden zas**nej Pražák ve Š105 přednost a já o něj rozbil sebe i kejvačku...
Zbyla mi na něj doživotní památka v podobě 44cm dlouhého 1,5cm silného nerezového prutu v holeni...
A protože jsem měl podobný problém se startováním, řešil jsem to raději koupí nové baterie, než kondenzátorem - tolik energie v něm zase není...
Jedno řešení je - ubastlit (nebo koupit?) zapalování MOTOPLAT - jednoduchý střídač, produkující ss napětí kolem 100-150V - tím se nabije cca 1-2mikrofaradový kondík, a tyristor, který ho v okamžiku rozpojení původních zapalovacích kontaktů vybije do původní indukční cívky. Odběr je jen asi 1,5 - 2A, což je méně než třetina odběru sepnutého zapalování v původní konfiguraci při stojícím motoru - po nastartování odběr podstatně klesne, ale právě že AŽ po nastartování - to právě tyristorové zapalování odstraní, jeho odběr je víceméně konstantní, výhodou je minimální opotřebení kontaktů opalem i (protože lze nastavit menší "odtrh" - mezeru mezi rozpojenými kontakty) vyšší dosažitelné otáčky bez vynechávání jiskry. Takto osazený motocykl je nastartovatelný i na 4 tužkové SUCHÉ články - sice vydrží jen pár startů, ale jde to, musí se pak hned odpojit, aby se nezničily nabíjecím proudem a povinně rozsvícený světlomet je pak uživitelný už jen z elektrické produkce vestavěného dynama... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jeden z těch bavoráků, co jsem měl (měl jsem jich víc), typ R12 měl magnetodynamo. Zapalování bylo na magneto a tak bylo nezávislé na baterii. Osvětlení pak bylo klasicky na dynamo.
Proto tenhle typ BMW R12 se tak osvědčil ve válce, kdy udržovat baterii v poli bylo velmi obtížné.
Pár ilustračních fotografií:
http://www.dday-overlord.com/bmw_r12.htm http://www.autogallery.org.ru/bmwr12.htm
oživím tohle starší téma: mám starou Jawu se kterou se vyjede párkrát do roka a napadlo mě použít tam místo Pb baterie Li-Ion články. Je prakticky proveditelné upravit nabíjení tak aby se Li-Ion bezpečně z původního dynama nabíjely nebo je ta myšlenka od začátku kravina která by přinesla jen komplikace? Pro 6V bych mohl použít články LiFePo4 /3,2Ah/ (pro které nemám využítí) protože tam vychází lépe napětí při 2ks v sérii (jmenovité 3,2V, koncové nabíjecí cca 3,6V/článek)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.