Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: st duben 15 2015, 19:30 Předmět:
Tak tu opět máme špatné studené rozjezdy. Rozejdu se, slapnu plyn a motor se dusí a cca po 5 sec teprve jede. Je mozne ze by se zase zaspinila skrz oči klapka vlivem chyby toho EGRu ? Kontrolka motoru po startu zhasne. Za tepla je vse ok _________________ Audaces fortuna iuvat
Lambda urcite nie, ta nema na studeny chod ziadny vplyv, motor vtedy ide na otvorenu regulacnu slucku (open loop) a az po zohriati prepne na uzavretu a zacne lambdu pouzivat...ak je za tepla vsetko OK, tak najskor prichadza do uvahy nedostatocne obohacovanie zmesi, ked velka cast benzinu kondenzuje a vo valcoch je prilis chudobna zmes...chcelo by to overit tlak paliva a jeho regulaciu, pripadne snimac teploty, ci nedava udaj trochu mimo, proste veci, ktore maju na studeny chod vplyv, no lambda medzi ne nepatri...
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: po duben 20 2015, 13:35 Předmět:
Je tam přímé vstřikování do válců není to jako stará škodovka s karburátorem.
Zkontroloval bych čidlo teploty motoru jsou tam dvě jedno je pro budík a druhé pro sepnutí bohatší směsi když je motor studený (sitič) a potom zase spíná ventilátor když je teplota vysoká.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31854 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 20 2015, 19:00 Předmět:
cputakt napsal(a):
Je tam přímé vstřikování do válců není to jako stará škodovka s karburátorem.
Zkontroloval bych čidlo teploty motoru jsou tam dvě jedno je pro budík a druhé pro sepnutí bohatší směsi když je motor studený (sitič) a potom zase spíná ventilátor když je teplota vysoká.
Asi jsi ještě neviděl přímovstřikovej motor... Zcela výjimečně tentokrát souhlasím s Burnsem - problém bude nejspíš v regulaci bohatosti směsi před přechodem na regulaci lambdou, může bejt i v zapalování, který může produkovat na některým samostatným modulu slabší vn výboj a ten nestačí za všech okolností obsah kompresního prostoru zažehnout = motor pocukává. Na vině může bejt i svíčka, nikdo na světě nedokáže bez speciálních kontrol zaručit, že i úplně novej díl není funkčně vadnej. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 16, 2010 Příspěvky: 206 Bydliště: mezi HK a JC
Zaslal: po duben 20 2015, 19:03 Předmět:
koukám, že tu ještě nikdo nezmínil SERVO VOLNOBĚHU, které mě celkem vyškolilo.
Měl jsem podobné příznaky, jako neochota startovat při nízkých teplotách a chcípání po nastartování. Po ohřátí motoru potom bez problémů.
Chce to zkontrolovat jestli není "přidřené", ono se chudinka docela naběhá
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: po červen 01 2015, 12:20 Předmět:
Musíš sundat plastový rámeček co je kolem manžety je jen zacvaknutý potom to celé zvedneš přes tu kouli. Koule je zajištěná plechovou sponou tu musíš plochým šroubovákem roztáhnout a potom silou vyrveš celou kouli i s manžetou a rámečkem s řadící páky směrem nahoru. Tak se dostaneš na demontáž manžety.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá červen 05 2015, 18:51 Předmět:
Má drahá polovička má ve firemní Fabii ten sám motor jako já v Seatu. Akorát novější verzi 63 kW z roku 2008.
Najeto 166 000 km a klepe taky...
Jinak mám dotaz... Kamarád mi doporučuje lít do Seatu místo 5W40 olej Castrol 10W60 - je to dobrá volba, špatná volba...
Děkuji _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31854 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 06 2015, 10:22 Předmět:
Pokud ho naleješ, bude za studena delší dobu trvat, než se protlačí na všecky mazaný místa a do tlakovejch členů - napínáky a právě ty hydroštely. Prostě za studena je hustší - to říká ta "desítka" před písmenem W. Čím nižší teplota, tím se bude ve srovnání s "pětkou" chovat hůř.
A ta 60-ka na konci znamená, že to je olej pro těžký stroje, vzduchem chlazený motory nebo hodně zatěžovaný turbodýzly = znamená jeho vysokou odolnost proti vysokým teplotám, kdy samotnej olej dostává nejvíc na prdel (čím vyšší je to druhý číslo, tím je film odolnější proti "přetržení" = stíhá mazat i za vyšších provozních teplot).
Tudíž posuď sám - má pro tebe větší cenu olej, kterej za studena dá čerpadlu víc práce a bude s ním o pár vteřin delší dobu trvat, než se motor kompletně promaže - ale vydrží i trvalej provoz při 140°C nebo ještě vyšší teplotě - nebo "normální obvyklej olej do auta", kterej si leje 90% "osobních autařů" - samozřějmě i včetně ohledu na akupní cenu, pokud tu 10W-60 seženeš sudovou od někoho, kdo ji fasuje do tatry na stavbě D1 "za hubičku kýbl", tak nebude co řešit... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.