Zaslal: út srpen 05 2014, 16:34 Předmět: Váha vzduchu a měření teploty vzduchu
Vespolek
Mám Stilo 1.9 JTD 2001 a Odešla mě v něm váha vzduchu (PBT-GF 30) Ze zvědavosti (šetřivosti) jsem to rozmontoval a zjistil, že v ní je prasklá asi dioda?
(není můj obrázek) Zajímalo by mě jestli by někdo nevěděl čím ji nahradit. Předpokládám, že se na ní měří teplota vzduchu.
Hledal jsem na gůůglu, ale nijak mě neposlouchá. Neřešil někdo podobný problém?
Založen: Dec 24, 2008 Příspěvky: 2379 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: út srpen 05 2014, 17:39 Předmět:
Nemáš na opačné straně toho čidla nějaký kód? To "PBF-GF30" je složení toho černého plastu, ze kterého je to čidlo vyrobené (polybutylen vyztužený skleněným vláknem), takže je jasné, že google poslouchat nebude.
Mimochodem - nejspíš to bude NTC termistor, ale hodnou ale opravdu nevím.
tyjo tak to mě fakt nenapadlo, že by to mohl byt "jen" termistor. Jsem den odedne hloupější. D: na váze (celé nerozdělané) je označení Bosch "0 280 218 019" a když vytáhnu ten měřící díl, tak tam je "F 00C 2G2 044".
Ten termistor (nebo co to je) mě už přítelkyně stihla zašantročit někde v popelnici, ale vzhledově byl jak dioda 1n4148. Něco mi řiká, že na sobě měl i ten proužek označující katodu.
edit: tak jse měli pravdu.
http://www.bosch.com.au/car_parts/en/downloads/sensors_airmass.pdf
Naposledy upravil impedance dne út srpen 05 2014, 18:11, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: út srpen 05 2014, 18:08 Předmět:
Nevím, jak je váha vzduch řešená u Fiatů, u VW je to přesný odporový drát v proudu vzduchu, ohřívaný kalibrovaným proudem a následně měřená rychlost poklesu jeho odporu (teplota vzduchu je samozřejmě součástí výpočtu).
Výrobce Bosch.
Založen: Feb 11, 2009 Příspěvky: 40 Bydliště: Kaznějov
Zaslal: út srpen 05 2014, 18:35 Předmět:
To je sichr, že je vadný? Měřils něco nebo to vyhodila diagnostika.
Ta "dioda" je termistor pro měření teploty nasávaného vzduchu - IAT senzor
Zbytek je váha vzduchu - MAF senzor
V příloze jsou kdyžtak hodnoty na snímačích pro kontorlu
diagnostika psala nějakou hlášku, už nevím co přesně, ale borec mě řikal , že to je ta váha, tak jsem ju rozdělal a první co jsem viděl byl ten termistror prasklej v půlce. je taky možný, že už je zničenej dlouho a vlastní váha odešla až teď.
díky , kouknu na to.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19815 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út srpen 05 2014, 18:57 Předmět:
Jak začne váha hlásit hausnumera, motor ztrácí výkon, nadměrně kouří a spotřeba vyskočí nahoru. Ale výstupní signál se ve výrobě trimuje, protože součástky mají určité tolerance parametrů, výměnou samotného termistoru máš větší šanci stav zhoršit, než zlepšit.
Nejspolehlivější bude vyměnit celou váhu. Já vím, cena není zrovna nejpříjemnější, pohybuje se i v rozsahu větším, než 1:2, podle výrobce a prodejce.
Pokud máš motor 192 A1.000, pak k němu lze použít kteroukoli z těchto vah,
nebo máš motor 937 A7.000, pak do něj patří některá z těchto.
Nebo můžeš koupit samotnou vložku s odpory a elektronikou originál od Pierburga, ta jde použít k několika různým motorům.
Pochopitelně se můžeš po tomto typu podívat u různých prodejců.
Ja by som povedal, že váha je už dávnejšie zlá a miesto nej je tam zavedený signál z 5V znížený na 4,4 úbytkom práve na tejto didóde. Vyzerá, že to nie je originál, ale dorábané. RJ sa tým oklame stálou dávkou váhy vzduchu. Tak asi nezháňaj ten "váleček" ale celú komplet celú váhu, pretože ako to tu niekto napísal, váha je "drôt" pripevnený na mriežku ofukovanú/ochladzovanú prietokom vzduchu.
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: st srpen 06 2014, 13:24 Předmět:
Pokud je to termistor pro měření teploty vzduchu, nemyslím si, že by měl být problém ho nahradit stejným typem. Horší, pokud je atypický. Obdobně s diodou.
Váhu vzduch jsem jen opatrně ofoukl kompresorem, pokud měníš filtr vzduchu, neměla by být nijak zadělaná. U VW se na ten drátek přes ochranné mřížky mechanicky ani dostat nedá. Ale tuším, že jsem někde nějaký sprej prodávat viděl, ale pro jeho cenu jsem se spokojil se vzduchem.
Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.