Na co stahovák - dělal jsem to tak, že jsem pružinu stlačil a vnitřkem provlékl přes předposlední závity řetěz a zvenku do jeho ok zašrouboval šroub M6. Je to bezpečnější a jednodušší než stahovat drátem.
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: út srpen 03 2010, 7:53 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
V silentblocích je vždy vůle .
Dobré ránko
Jo, vůle tam je, to máš pravdu, ale tahle se zdá být moc veliká. Nejvíce je to vidět uprostřed vedle táhla řazení. Mám nový silentblok, výměna nebude složitá. Jde mi o výměnu na převodovce u podběhu. Asi by to šlo tu převodovku trochu spustit níže a pak to pomocí velké podložky se svorníkem a na druhé straně přes trubku o něco větší než ten silentblok ho vytlačit ven. Nebo je na to když tak lepší způsob podomácku
Ta vůle je fakt větší. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: út srpen 03 2010, 9:51 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Já mám 1,6ku a když měním řemen tak ten na podběhu odšroubuju , že je volný , tak jinak nevím . Nerozumím Ti přesně .
Já myslím na opačné straně u 1,3ky. Je to na levé straně před řidičem, konec převodovky nahoře. Nad ním je taková plechová deska s čtvercovou dírou a dvěmi gumovými dorazy, do kterých naráží takový nos od převodovky. Právě pod tou deskou je ten silentblok nalisovanej do převodovky. Řemeny jsou na pravé straně u mé Feldy, nevím jak to má ta 1,6tka
Nejdřív až budu mít na to čas, zkusím vyměnit ten středový silentblok a pak uvidím co se změní.
Jo a už jsem sehnal stahovák na pružinu, takový ten co má tři kusy, tedy tři stahováky. Byl uvedenj na prvním místě ve včerejším odkazu na stahováky. Dělal ho tu jeden kolega, když si vyměňoval pružiny, takže to je dobrý
Včera tu nebyl, tak jsem to zjistil až dnes. Jo, líná huba, holé neštěstí _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: út srpen 03 2010, 9:57 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Tam mám taky mezeru a neřeším .
Hm, copak mezera by mi nevadila....ale to cuknutí při ubrání a přidání plynu mě vadí asi jsem moc pečlivka _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: ne srpen 15 2010, 10:08 Předmět:
Dobrý den ve spolek
tak jsem se konečně dostal k výměně tlumičů. Není to problém, jak už jste tu psali, ale u mě byly zarezlé oba šouby svěrných objímek pro tlumič, tedy na obou stranách. Musel jsem je silou rozhýbat, otáčet s nimi a kladivem uvolňovat, trochu se to vzpíralo, ale pomocí WD, očkového klíče a kladiva si to nakonec nechalo říci Pak už to bylo jednoduché. Měl jsem půjčený stahovák, ten se třemi svorníky, byl moc dlouhý, abych ho dostal do podběhu, ale našel jsem kus trubky na podložení a šlo to dobře. Po výměně je nahoře již menší mezera a při jízdě je to celkem slušné, už to tak netluče. Koupil jsem tlumiče Sachs za 800 Kč, ale vyrábí je Turek, tak nevím jestli něco vydrží Když jsem porovnával starý a nový tlumič tahem a tlakem, nezdálo se mi, že by ty staré byly v háji, asi to bylo jen tou horní gumou, ale pocit z jízdy se s novými zdá lepší. Navíc aspoň nebudu muset hlídat, kdy se tlumiče utrhnou Ještě někdy vyměním u zadních tlumičů ty gumy, myslím že budou také v háji. Dám se nějaké foto, kdyby to někdo potřeboval vidět pro opravu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 15 2010, 19:09 Předmět:
Když za tlumič taháš jen rukou, poznáš poškození až když je opravdu totál-trop. Snížený útlum při částečném poškození se prozradí větším odskakováním kol (plošky na běhounu gum) za jízdy a menším útlumem rychlého kmitání - proto taky správná zkušebna tlumičů kolem rychle zakmitá - a z průběhu zmenšování amplitudy výchylky určí, jestli je tlumič OK, nebo KO - sice se používají i "zkoušečky", kdy se jedna krabička přicucne přísavkou na blatník těsně nad kolem, vedle kola na zem se položí druhá (někdy s první spojená kabelem, jindy bezdrátově) - a rukou se auto "zhoupne" stlačením a prudkým puštěním. V krabičkách je ultrazvukový nebo mikrovlnný měřič vzdálenosti + procík, který vyhodnotí rychlost změny jejich vzdálenosti a rychlost, s jakou tlumič kmitání zastaví - ale nemám z takové zkoušky dobrý pocit, protože to nic nevypovídá o schopnosti tlumiče pohltit velmi rychlé rázy a kmitání... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: ne srpen 15 2010, 20:33 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Když za tlumič taháš jen rukou, poznáš poškození až když je opravdu totál-trop. Snížený útlum při částečném poškození se prozradí větším odskakováním kol (plošky na běhounu gum) za jízdy a menším útlumem rychlého kmitání - proto taky správná zkušebna tlumičů kolem rychle zakmitá - a z průběhu zmenšování amplitudy výchylky určí, jestli je tlumič OK, nebo KO - sice se používají i "zkoušečky", kdy se jedna krabička přicucne přísavkou na blatník těsně nad kolem, vedle kola na zem se položí druhá (někdy s první spojená kabelem, jindy bezdrátově) - a rukou se auto "zhoupne" stlačením a prudkým puštěním. V krabičkách je ultrazvukový nebo mikrovlnný měřič vzdálenosti + procík, který vyhodnotí rychlost změny jejich vzdálenosti a rychlost, s jakou tlumič kmitání zastaví - ale nemám z takové zkoušky dobrý pocit, protože to nic nevypovídá o schopnosti tlumiče pohltit velmi rychlé rázy a kmitání...
Hm, tak to máš pravdu. Já to jen chtěl porovnat s tím starým a tam to rukou moc nepoznám. Ale jízdní vlastnnosti to má teď lepší Ty staré gumy byly už dosti vyhřezlé nahoře v misce a ta horní miska byla skoro cenťák vysoko, teď je asi 5 mm. Plošky na pneumatikách nebyly, což mě vede k tomu, že tlumiče nebyly trop. Zkontroluju jak jsou na to ty misky pro pružinu, pokud budou ještě dobré, zkusím je prodat, nebo si je nechám pro strýčka příhodu. Uvidím jak se to projeví časem. Děkuji za rady a názory. Jenys _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.