Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Uzemnenie vozidla
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pepik9
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 17:29    Předmět: Citovat

Habesan napsal(a):
Mimochodem, kdyby si někdo myslel, že připojování mínusu na kostru má nějaký fyzikální význam, tak nemá. Je to jen konvence.
Dovolim si citovat: Elektrolytická koroze může být důvodem pro zápornou i kladnou polaritu kostry a to podle toho, dává-li se přednost menší korozi na vodičích a svorkách nebo menší korozi na kostře. Při navlhnutí dochází k elektrolýze vody, na anodě se tvoří kyslík, takže koroze je rychlejší. Proto může být méně nepříjemné, poškodí-li se snadno výměnný vodič, než část kostry, která může být nosná, nebo záleží na jejím vzhledu. Pro spojení kladného pólu s kostrou bývalo hlavním důvodem nižší průrazné napětí a menší opal střední elektrody zapalovací svíčky.
Odklon od spojování kladného pólu s kostrou souvisel také s vývojem polovodičových zařízení.
Návrat nahoru
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 17:47    Předmět: Citovat

Znovu se dozvídám, kolik nám toho v té škole zatajili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7937
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 20:00    Předmět: Citovat

Já se jen bojím až do sebe narazí auto který má na kostře - pól baterie s autem který má ukostřený +. Very Happy
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6305
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 21:27    Předmět: Citovat

to by byl průšvih, auta se totiž k sobě přitahujou elektrostaticky, tudíž srážka s horšími následky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: pá květen 29 2009, 0:20    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Já se jen bojím až do sebe narazí auto který má na kostře - pól baterie s autem který má ukostřený +. Very Happy


To bude rána. Kladné a záporné kostry navzájom anihilujú, a na mieste zrážky sa vytvorí čierna diera, požierajúca všetko okolo... Žrout

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tyristor
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: pá květen 29 2009, 15:55    Předmět: Citovat

Nazdávam sa, že sa mi pletú pojmy. Very Happy Preto to napíšem tak, ako si myslím, prosím, opravte to potom. Wink

Väčšina áut má ukostrený mínus pól akumulátora - to znamená, že je vodivo spojený mínus pól s kostrou a kostru tvorí nosná časť automobilu. Predpokladám, že táto nosná časť je vodivo spojená aj s plechmi, teda aj plechy by mali mať rovnaký potenciál ako nosná konštrukcia (kostra). Plech by mal mať rovnaký potenciál ako zem (inak by nás koplo pri každom dotyku v čase, keby sme stáli na zemi). Kde je moja úvaha chybná?
Návrat nahoru
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5126
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: pá květen 29 2009, 16:05    Předmět: Citovat

12V tě nekopne.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: pá květen 29 2009, 17:07    Předmět: Citovat

tyristor napsal(a):
.....(inak by nás koplo pri každom dotyku v čase, keby sme stáli na zemi).....

Medzi matičkou Zemou a automobilom nie je normálne nijaký zdroj elektromotorickej sily. Podľa mňa je najčastejšou príčinou trenie osoby o sedadlo pri vystupovaní. Človek voči autu má kapacitu, ktorá sa pri vystupovaní z auta zmenšuje a pri existencii náboja rastie napätie, až preskočí iskra. To, že má človek práve nohu na zemi s tým nijak nesúvisí. A ani vodivé pneumatiky by tomu nezabránili, obyčajne sú nevodivé topánky.
Ak by náboj medzi karosériou a Zemou vznikol trením vzdušných prúdov počas jazdy, potom by mohlo kopnúť pri pokladaní nohy na Zem, a vtedy zas nepomôžu ani mokré plavky.
Tak si vyber, tyristor Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tyristor
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po červen 01 2009, 15:12    Předmět: Citovat

O aute sa hovorí ako o Faradayovej klietke - čiže auto by malo byť bezpečné aj pri zásahu blesku. Ten blesk, resp. elektrická energia, prejde do zeme cez pneumatiky?
Návrat nahoru
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po červen 01 2009, 17:07    Předmět: Citovat

Od ráfku k zemi už je tak malá přeskoková vzdálenost, že tu pneumatiku přeskočí a zbytek se vybije hlavně svodem mokrého povrchu (obvykle při bouřce prší). Zbytek dodělají ty saze v gumě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tyristor
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po červen 01 2009, 20:12    Předmět: Citovat

Bernard napsal(a):
Ak by náboj medzi karosériou a Zemou vznikol trením vzdušných prúdov počas jazdy, potom by mohlo kopnúť pri pokladaní nohy na Zem, a vtedy zas nepomôžu ani mokré plavky.


A takto vzniknutý náboj nezvedú pneu do zeme?

Práve pre tento prípad, keď náboj vznikne trením vzdušných prúdov počas jazdy, treba cisternu pri čerpaní horľavých látok uzemniť? Alebo to je ešte potrebné aj z iného dôvodu?
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund