Mimochodem, kdyby si někdo myslel, že připojování mínusu na kostru má nějaký fyzikální význam, tak nemá. Je to jen konvence.
Dovolim si citovat: Elektrolytická koroze může být důvodem pro zápornou i kladnou polaritu kostry a to podle toho, dává-li se přednost menší korozi na vodičích a svorkách nebo menší korozi na kostře. Při navlhnutí dochází k elektrolýze vody, na anodě se tvoří kyslík, takže koroze je rychlejší. Proto může být méně nepříjemné, poškodí-li se snadno výměnný vodič, než část kostry, která může být nosná, nebo záleží na jejím vzhledu. Pro spojení kladného pólu s kostrou bývalo hlavním důvodem nižší průrazné napětí a menší opal střední elektrody zapalovací svíčky.
Odklon od spojování kladného pólu s kostrou souvisel také s vývojem polovodičových zařízení.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá květen 29 2009, 0:20 Předmět:
mi-ro napsal(a):
Já se jen bojím až do sebe narazí auto který má na kostře - pól baterie s autem který má ukostřený +.
To bude rána. Kladné a záporné kostry navzájom anihilujú, a na mieste zrážky sa vytvorí čierna diera, požierajúca všetko okolo... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Nazdávam sa, že sa mi pletú pojmy. Preto to napíšem tak, ako si myslím, prosím, opravte to potom.
Väčšina áut má ukostrený mínus pól akumulátora - to znamená, že je vodivo spojený mínus pól s kostrou a kostru tvorí nosná časť automobilu. Predpokladám, že táto nosná časť je vodivo spojená aj s plechmi, teda aj plechy by mali mať rovnaký potenciál ako nosná konštrukcia (kostra). Plech by mal mať rovnaký potenciál ako zem (inak by nás koplo pri každom dotyku v čase, keby sme stáli na zemi). Kde je moja úvaha chybná?
.....(inak by nás koplo pri každom dotyku v čase, keby sme stáli na zemi).....
Medzi matičkou Zemou a automobilom nie je normálne nijaký zdroj elektromotorickej sily. Podľa mňa je najčastejšou príčinou trenie osoby o sedadlo pri vystupovaní. Človek voči autu má kapacitu, ktorá sa pri vystupovaní z auta zmenšuje a pri existencii náboja rastie napätie, až preskočí iskra. To, že má človek práve nohu na zemi s tým nijak nesúvisí. A ani vodivé pneumatiky by tomu nezabránili, obyčajne sú nevodivé topánky.
Ak by náboj medzi karosériou a Zemou vznikol trením vzdušných prúdov počas jazdy, potom by mohlo kopnúť pri pokladaní nohy na Zem, a vtedy zas nepomôžu ani mokré plavky.
Tak si vyber, tyristor
O aute sa hovorí ako o Faradayovej klietke - čiže auto by malo byť bezpečné aj pri zásahu blesku. Ten blesk, resp. elektrická energia, prejde do zeme cez pneumatiky?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19545 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po červen 01 2009, 17:07 Předmět:
Od ráfku k zemi už je tak malá přeskoková vzdálenost, že tu pneumatiku přeskočí a zbytek se vybije hlavně svodem mokrého povrchu (obvykle při bouřce prší). Zbytek dodělají ty saze v gumě.
Ak by náboj medzi karosériou a Zemou vznikol trením vzdušných prúdov počas jazdy, potom by mohlo kopnúť pri pokladaní nohy na Zem, a vtedy zas nepomôžu ani mokré plavky.
A takto vzniknutý náboj nezvedú pneu do zeme?
Práve pre tento prípad, keď náboj vznikne trením vzdušných prúdov počas jazdy, treba cisternu pri čerpaní horľavých látok uzemniť? Alebo to je ešte potrebné aj z iného dôvodu?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.