Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Startovací zdroj
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Masob



Založen: Jun 27, 2007
Příspěvky: 194

PříspěvekZaslal: út duben 29 2008, 9:10    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
patrikm



Založen: May 12, 2008
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 16:38    Předmět: Citovat

Exclamation pozor, ja som skúšal štartovať feliciu invertorom Gude a odnieslo to našťastie iba staré rádio a riadenie centrálu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 19:07    Předmět: Citovat

patrikm napsal(a):
Exclamation pozor, ja som skúšal štartovať feliciu invertorom Gude a odnieslo to našťastie iba staré rádio a riadenie centrálu.


Tak to se docela divím, že "jen rádio a centrál" - i když by řidicí jednotka motoru měla mít ochranu vstupů i napájecích přívodů před nadměrným napětím, přece jen - svářecí invertor s pulzním průběhem používat jako startovací vozík na Feldu, pánové, beranici dúle!!!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DolfiG



Založen: May 25, 2008
Příspěvky: 375
Bydliště: Prešporok

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 21:33    Předmět: Citovat

patrikm napsal(a):
Exclamation pozor, ja som skúšal štartovať feliciu invertorom Gude a odnieslo to našťastie iba staré rádio a riadenie centrálu.


Zdravím. Nikdy som nemal tú česť, pomerať si výstup z invertora. Tajne som dúfal, že je to v podstate pomerne presný zdroj prúdu. Dokáže mi niekto vysvetliť, načo je tam minimálna hodnota výstupného prúdu 5 alebo 10 A. Ja som si myslel, že sa dá bez problémov použiť aj ako nabíjačka akumulátora, resp ako pomocný zdroj k vybitému akumulátoru.

Môžem poprosiť "patrikm" o presný postup pri štartovaní felície? Vďaka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF*
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po květen 26 2008, 7:56    Předmět: Citovat

Dolfi napsal:
citace:
Tajne som dúfal, že je to v podstate pomerne presný zdroj prúdu. Dokáže mi niekto vysvetliť, načo je tam minimálna hodnota výstupného prúdu 5 alebo 10 A. Ja som si myslel, že sa dá bez problémov použiť aj ako nabíjačka akumulátora, resp ako pomocný zdroj k vybitému akumulátoru.
Přesně to si myslím taky a u odpojeného akumulátoru (od auta) to určitě bude pravda.

U auta, pokud se zdroj připojí PŘÍMO na svorky akumulátoru, by to mělo být v snad pořádku - akumulátor přece nedovolí vzrůst napětí. V čem se pletu?
Návrat nahoru
DolfiG



Založen: May 25, 2008
Příspěvky: 375
Bydliště: Prešporok

PříspěvekZaslal: po květen 26 2008, 12:55    Předmět: Citovat

citace:
Přesně to si myslím taky a u odpojeného akumulátoru (od auta) to určitě bude pravda.

U auta, pokud se zdroj připojí PŘÍMO na svorky akumulátoru, by to mělo být v snad pořádku - akumulátor přece nedovolí vzrůst napětí. V čem se pletu?


Já si to myslím tiež. Samozrejme, predpokladá to pripojený aspoň polohnilý akumulátor, voltmeter na akumulátore, invertor stiahnutý na minime a slušne pripojený na akumulátore. Po zapnutí invertoru kontrola napätia na akumulátore a ak je cca 13 V, pomalé zvyšovanie prúdu, trebárs až na 50 A. Napätie na aku by nemalo vystúpiť nad 15 V. Ak má snahu, tak je veľmi hnilá baterka a proces treba ukončiť. Počkáme 1 - 2 min., nech sa čosi naakumuluje v baterke a skúsime štartovať. Nevidím v tom žiadny problém.

Pokúsiť sa nahodiť auto bez baterky len z externého sieťového zdroja, je takmer nemožné a veľmi riskantné. Nepredpokladám, že bežne existuje pulzný zdroj napr. 12 V/ 300A. A analógovo ustabilizovať a aspoň trochu vyfiltrovať 50 Hz napätie, tiež nebude sranda. (Kapacita 0,1 až 1 F !!!).


Naposledy upravil DolfiG dne po červen 09 2008, 11:55, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karbus
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 14:42    Předmět: Citovat

No napadlo mě použít tři stejné MOTy, odstranit původní sekundár a navinout nový co nejsilnějším drátem aby dával 16 V. Na primáru je spojit do hvězdy a na sekundáru do trojúhelníka. Usměrnit a startovat Very Happy
Návrat nahoru
DolfiG



Založen: May 25, 2008
Příspěvky: 375
Bydliště: Prešporok

PříspěvekZaslal: po červen 09 2008, 12:13    Předmět: Citovat

Karbus napsal(a):
No napadlo mě použít tři stejné MOTy, odstranit původní sekundár a navinout nový co nejsilnějším drátem aby dával 16 V. Na primáru je spojit do hvězdy a na sekundáru do trojúhelníka. Usměrnit a startovat Very Happy


Neviem, čo je MOT. Fungovať by to malo. Len 16 V sa mi zdá dosť veľa, (vrchol sin. cez 20 V!). Vlastne, ako je to pri sek. v trojuholníku?

Možno by stačilo takých 10-12 V, výstup do hviezdy, tri diódy a výkon každého trafa tak 1 kW, (100 A). Zvlnenie vyššie, (stredná hodnota ?, tuším čosi pod efektívnou), rozmery a cena menšia. Z el. hľadiska 3-fázový mostík, (aha trojuholník !!!), je efektívnejší, (vyšší prúd a nižšie zvlnenie).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karbus
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po červen 09 2008, 13:01    Předmět: Citovat

DolfiG napsal(a):
Karbus napsal(a):
No napadlo mě použít tři stejné MOTy, odstranit původní sekundár a navinout nový co nejsilnějším drátem aby dával 16 V. Na primáru je spojit do hvězdy a na sekundáru do trojúhelníka. Usměrnit a startovat Very Happy


Neviem, čo je MOT. Fungovať by to malo. Len 16 V sa mi zdá dosť veľa, (vrchol sin. cez 20 V!). Vlastne, ako je to pri sek. v trojuholníku?

Možno by stačilo takých 10-12 V, výstup do hviezdy, tri diódy a výkon každého trafa tak 1 kW, (100 A). Zvlnenie vyššie, (stredná hodnota ?, tuším čosi pod efektívnou), rozmery a cena menšia. Z el. hľadiska 3-fázový mostík, (aha trojuholník !!!), je efektívnejší, (vyšší prúd a nižšie zvlnenie).

Jo dolfi máš pravdu, popletl jsem to...měl sem na mysli po usměrnění 16V. Napájení zamozřejmě 3F.
Návrat nahoru
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červen 09 2008, 20:16    Předmět: Citovat

To Dolfi: MOT je Microwawe Owen Transformer - neboli trafo z mikrovlnky.
Taky jsem nad tím bádal jak *ebil...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DolfiG



Založen: May 25, 2008
Příspěvky: 375
Bydliště: Prešporok

PříspěvekZaslal: po červen 09 2008, 21:54    Předmět: Citovat

citace:

Jo dolfi máš pravdu, popletl jsem to...měl sem na mysli po usměrnění 16V. Napájení zamozřejmě 3F.


Po usmernení jednofázového striedavého napätia sa určite nameria nižšia hodnota (stredná hodnota ) jednosmerného napätia, ako je efektívna striedavého. To ale neznamená, že tam nie je špičkové napätie, ("ukáže" nám ho pripojený elektrolyt), ktoré môže poškodiť elektroniku auta.

U trojfázového trafa, (troch jednofázových zapojených na 3-fázovú sieť), je to trocha inak. Napätie neklesá k nule a zvlnenie je závislé od zapojenia ("množstva") diód. Napätie z trojfázového mostíka má malé zvlnenie a neviem si predstaviť jeho vyfiltrovanie, (veľkosť kapacity). Aj nevyfiltrované napätie sa dá použiť priamo na pohon štartéru. Na DC rozsahu voltmerta nameriame nižšie napätie, ako je špičkové. No ono tam je !!! Preto tých max. 12 V striedavých, čo je takmer 17 V špička, mínus úbytok na dvoch výkonových diódach, (1,5 V ?), nám dá akceptovateľných cca 15 V. Elektronika auta by to mala prežiť a štartér auto nahodiť, ak dostane potrebný prúd bez veľkého poklesu napätia.

Otázne je, čo vyvedie regulátor alternátora pri paralelnej spolupráci so štartovacím zdrojom, aj keď len okamžik. (Alebo to treba skúšať na starom traktore. Tam ale tých 300 A bude určite málo ...). Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karbus
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út červen 10 2008, 17:25    Předmět: Citovat

S tim regulátorem nevim co by to udělalo.No a pokud je ti 300A málo tak ti nic nebrání ty trafa zdvojnásobit nebo ztrojnásobit Very Happy to ti pak až 900A a to by ti mělo stačit, protože baterka 125Ah má max startovací proud 800A. Navíc tušim že MOT je trochu přesycený trafo, takže by měl bejt i tvrdší.
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund