Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 13 2008, 10:57 Předmět:
Byl jsem špatně pochopen - já nemyslel regulovat pohon traktůrku regulací motorku té centrály - ale myslel jsem regulátor přistavět za ni - centrálka ať si bafe ve svých stálých 3000ot/min, veškerá regulace by se dělala až za ní. Ony ty centrály mají regulaci napětí vyřešenou podobně jako regulátory alternátorů v autě - prostě se omezí buzení, aby výstupní napětí nepřekročilo nastavenou mez, takže poměrně obstojně zvládají proměnný odběr, realizovaný například stavebním elektrickým ručním nářadím. Kdyby se za takovou centrálu ubastlil kompletní elektrický přenos výkonu i s transformací a regulací a popřípadě i nějakým nárazové odběry vyrovnávajícím akumulátorem, nebyla by to přes sníženou účinnost špatná pohonná jednotka na dětský traktůrek. Když se to ale vezme 3x dokola, bude nějaký Briggs & Straton s hydropohonem lacinější a hlavně účinnější... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Výfuk jsem vyklepal jak to šlo, je spojovanej ze dvou dílů jako konzerva, to bych ho musel dost necitlivě párat. Svíčku jsem šel koupit za 90,- do sekačky, dal to dohromady a maká dobře, docela se divím. Jen nevím čím to vlastně bylo, protože jsem měnil svíčku, cívku, čistil ventily, výfuk, karburátor, brousil nůž. Fakt je ten, že svíčka má teď barvu jak má mít. Takže doufám, že bude nějakou dobu šlapat. Díky všem za postřehy a rady, v podstatě jsem použil všechny. Sem je radost chodit.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 13 2008, 18:00 Předmět:
Možná to bylo tím, že se to postupně celé rozklepalo - a když to dáváš pořádně dohromady, dotáhneš poctivě všecky spoje a dáš nová těsnění, dosáhneš stavu blížícího se novosti. Teď Ti nezbývá, než se modlit, aby stav, který se ti povedlo nastolit, vydržel co nejdéle. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
zažilo jsme chlapa, který měl armádní elektrocentrálu, velikosti kufříku měl k ní připojenou stovku žárovku a svítil si tak cestou do hospody byl to český výrobek , možná někde v armádním výprodeji je mají
To je krása, takú elektrocentrálku by som chcel ! Na chate vždy tŕpnem, či veľmi nevybijem baterku a dokážem ešte naštartovať. Indikácia i multimeter sú k dispozícii, len kto to ustriehne. (Odpojenie meniča už nepredpokladá štart auta. Raz som dokonca musel baterku postaviť do lavóra s teplou vodou. Našťastie bolo chladno).
Ak viete, pripojte bližšie informácie, (najmä obdobie existencie elektrocentrály) a prípadne, či to niekto niekde nevidel.
Poviete si, že čo "blbnem", veď v ... marketoch sú ich tony a za babku. No mám pred nimi "rešpekt" a ešte son neašiel odvahu.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: st květen 14 2008, 12:42 Předmět:
bylo to v roce 94 v jilemnici, co si pamatuju motor v tom byl jikov a výrobce Praha bylo to zelené startovalo se to sklopným pedálem jako u motorky a velikost, trošku většího diplomatického kufříku. Prý to koupil v armádním výprodeji za 1000 Kč . Když to ožralý v hospodě startoval bylo dost smradu asi dvoutakt
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9669 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st květen 14 2008, 18:59 Předmět:
Vojenské EC (elektrocentrály) se dají dosud celkem výhodně odkoupit z vyřazených armádních zásob a NZ a to ve sprivatizovaných VOP 065 a VOP 064 Č.Těšín a Hradec Králové. Většina mívá výstup AC 220/380V a výkon 1 kVA až 17 kVA - ta je na podvozku a utáhne třeba polní špitál jako v tom US seriálu M*A*S*H 4077. Diesle i benziňáky. Moderní mašiny z marketu ? Zkoušel jsem, dává však kostrbatý sinusový průběh nápětí a např. TV na chatě hraje na tom blbě a obraz se třese. Žárovka bliká. Vařič ale hřeje - tomu je to fuk. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Pre bu2520: Mohlo ma napadnúť, že to bude dvojtakt. Ozaj, prečo asi tie socialistické dvojtakty aj akosi "poctivejšie" smrdeli?
Pre konosuke: Na internete neviem nájsť nič bližšie o vypredávaných vojenských nadnormatívnych zásobách v ČR ani SR. Ak existuje, posunte mi, prosím, link. Ak neexistuje a prípadne máte bližšie info z iných zdrojov, prosím o základné parametre a cenu na najmenšiu benzínovú elektrocentrálu na 220 V, (radšej štvortakt). Nevadila by mi, ak existuje, ani 12 V DC. Aj tak nemám chuť to celý večer počúvať, ale chcem len nabiť baterku pre menič.
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: st květen 14 2008, 21:51 Předmět:
stasek napsal(a):
Výfuk jsem vyklepal jak to šlo, je spojovanej ze dvou dílů jako konzerva, to bych ho musel dost necitlivě párat. Svíčku jsem šel koupit za 90,- do sekačky, dal to dohromady a maká dobře, docela se divím. Jen nevím čím to vlastně bylo, protože jsem měnil svíčku, cívku, čistil ventily, výfuk, karburátor, brousil nůž. Fakt je ten, že svíčka má teď barvu jak má mít. Takže doufám, že bude nějakou dobu šlapat. Díky všem za postřehy a rady, v podstatě jsem použil všechny. Sem je radost chodit.
Tipoval bych to nejvíc na ten výfuk. Co si pamatuji, tak tím trpěly fichtly, ucpávalo se karbonem koleno výfuku. Většinou bylo pomačkané dole v tom oblouku a do toho karbon a vnitřní světlost se zmenšila kriticky a pak se dusil a ztrácel výkon. Nejvíc na to pomáhalo ho vypálit a vyklepat bordel. I tlumič jsme vypalovali pomocí lihu, benzín nebyl bezpečný. Jestli byla umaštěná svíčka a nebyl poškozený válec a kroužky, tak to dělal výfuk _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9669 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt květen 15 2008, 12:44 Předmět:
Anonym napsal(a):
Vďaka obom za rýchle odpovede.
Pre konosuke: Na internete neviem nájsť nič bližšie o vypredávaných vojenských nadnormatívnych zásobách v ČR ani SR. Ak existuje, posunte mi, prosím, link. Ak neexistuje a prípadne máte bližšie info z iných zdrojov, prosím o základné parametre a cenu na najmenšiu benzínovú elektrocentrálu na 220 V, (radšej štvortakt). Nevadila by mi, ak existuje, ani 12 V DC. Aj tak nemám chuť to celý večer počúvať, ale chcem len nabiť baterku pre menič.
Ešte raz vďaka, Dolfi
EC ? takže:
http://www.vopgroup.cz/ - viz sekce BAZAR
vopgroup@vopgroup.cz
jsou to však post-armádní vehikly pro polní bojové podmínky,
obrázky jsou připojené. Je to v Českém Těšíně.
Ahoj _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Vďaka za okamžité info. To ma podrž, 1 kW centrála za 4 tis. Kč bez DPH! Možno tak polovicu by som prekúsol. No keď to akceptuje trh ...
Pozriem na internete najlacnejší "drek", aspoň to má dvojročnú záruku.
Ešte raz vďaka,
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9669 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt květen 15 2008, 16:42 Předmět:
Anonym napsal(a):
Vďaka za okamžité info. To ma podrž, 1 kW centrála za 4 tis. Kč bez DPH! Možno tak polovicu by som prekúsol. No keď to akceptuje trh ...
Pozriem na internete najlacnejší "drek", aspoň to má dvojročnú záruku.
Ešte raz vďaka,
Dolfi
Jestli jsou ceny průběžně aktualizované podle tržní relace nabídka-poptávka to fakt nevím. Já bych něco usmlouval ale polovic asi ne...
S tou zárukou je to potíž, jde spíš o muzeální exponáty a hodnota historická, len sa pozri na tie fotky...
Tuž zkoušej jinde. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Páni, ešte raz ďakujem, netrápte sa. Vojenské elektrocentrály som už zavrhol. Kúpim napríklad toto, a svätý pokoj: www.hobbyexpert.sk/elektrocentraly/werco-gg-950-dc
Možno 10 - 12x do roka na hodinku - dve to pár rokov musí vydržať. Ak nie, riešiť budem potom.
Založen: Aug 18, 2005 Příspěvky: 747 Bydliště: Chrudimsko
Zaslal: po květen 19 2008, 19:19 Předmět:
Nastavení zapalovací cívky dělám takto: povolím šrouby které ji drží a posunu od setrvačníku, znovu utáhnu. Pootočím setrvačníkem tak, aby byl proti cívce magnet. Pak vsunu papír mezi cívku a magnet (papír 80-90g) cívku povolím a nechám ji přitáhnout magnetem. V této poloze ji utáhnu. Pak ručně protočit setrvačník - kontrola zda magnet nedře o cívku. Jinak přidat další papír. U sekaček dbát na častou výměnu oleje - 4 takt a čištění spodní vany motoru - tam se od vrtule(nůž) olej chladí. Výkon je velký a oleje je málo, rychle ztrácí požadované vlastnosti. Ventily - dosedací sedla přetočím na soustruhu, musí se to podtočit tak, aby sedlo bylo cca. 1.5mm široké, v bloku protáhnout frézou na sedla, zalapovat. Pozor na sekání se čtyřtaktem ve svahu - zpravidla nelze, motor nemaže, protože se přeleje olej mimo sání čerpadla nebo roztřikovacího kola. Na svah jedině dvoutakt. V současné době bych volil sekačku s motorem Honda.
vombat, to nastavení cívky jsem řešil taky tak. S ventily jsem si nedovolil nic dělat, jen očistit karbon mosazným kartáčem. Jakékoliv zabrušování či soustružení s následným frézováním a zabrušováním považuji za sotva použitelné, motory jsou jednoduché, bez stavitelné ventilové vůle a jakákoliv výše popsaná úprava by podle mně vedla minimálně k posunutí časování ventilů a tím rozhození výkonu. Spíš by došlo vlivem úběru materiálu k tomu, že by ventily nezavíraly vůbec, což by vedlo samozřejmě k neúspěchu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.