Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út únor 28 2023, 12:15 Předmět:
Pak je to ale nesmysl. Já to vnímal jako dopravní zácpu. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15528 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út únor 28 2023, 12:22 Předmět:
Opravdu bych chtěl vidět odkaz na mapě (např. Googlu), kde tak doprasili policajti křižovatku bez řízení semafory a se zeleným pruhem bez tramvaje.
V Olomouci jsou hned 2 případy takových dvojkřižovatek a obě na jedné trase za sebou od vlakového nádraží. Tam je ale mezi hlavními směry 2x koleje pro tramvaje a na neřízené první je přímo zákaz pro odbočování (červeného z 2. obrázku) a ta druhá je řízená a tam se nikdo nemůže otáčet. Takže v té Blavě musejí být ti policajti asi na hlavu, ne?
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4997 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: út únor 28 2023, 12:45 Předmět:
p32 napsal(a):
Takže v té Blavě musejí být ti policajti asi na hlavu, ne?
Keby len policajti. Mohol by som nafotiť čo to tu postvárali, ale som z toho znechutený tak to fotiť nebudem. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Takže v té Blavě musejí být ti policajti asi na hlavu, ne?
Proč? Zákaz otáčení se ve světelné křížovatce je naše specialita, ve spoustě zemí je to povoleno. Stejně tak jako možnost odbočení vpravo, pokud svítí červená jako kruh a to i bez instalované plechové zelené šipky (která mimochodem i v naší vyhlášce 100/1975 byla a pak zase zmizela).
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út únor 28 2023, 13:46 Předmět:
Já na chvilku nakoukl na současný debaty na fórech "autoškol" a zjistil jsem, že spousta věcí v té vyhlášce už není a je nahrazena jen "nesmí ohrozit". To se pak dá debatovat ještě hodně dlouho, pokud je to jen náčrtek bez svislých značek.
A vodorovný značení je k ničemu, když to někdo nezná a napadne sníh. Pak zbývá jen tolerance a intuice. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33950 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út únor 28 2023, 14:07 Předmět:
Na tej "mojej" krizovatke je len "daj prednost v jazde" na tych vedlajsich cestach. Inak nic (okrem priechodov pre chodcov). Vsetci mozu ist vsetkymi smermi. Ludia si s tym vacsinou nejako poradia.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út únor 28 2023, 14:30 Předmět:
Jsem se teď zeptal na CB vysloužilýho řidiče náklaďáků a ten se málem "zjevil", když jsem mu řekl, že zákaz otáčení (podle xsc) na světelných křižovatkách je snad jen výjimka u nás a jinde je to povoleno. Prý by na takovou křižovatku v životě nevjel...
Stejně tak to přejíždění z pruhu do pruhu v křižovatce. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15528 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út únor 28 2023, 14:57 Předmět:
No, ty úpravy, co vypadávají s textu vyhlášky jen tak a nenápadně, tak to se sledovat nedá. Teď je v módě zase rušit přechody, protože se ušetří na značkách a prej řidiči nedávají stejně pozor a chodci se musí naučit, jak přecházet cestu.
Jsem se teď zeptal na CB vysloužilýho řidiče náklaďáků a ten se málem "zjevil", když jsem mu řekl, že zákaz otáčení (podle xsc) na světelných křižovatkách je snad jen výjimka u nás a jinde je to povoleno. Prý by na takovou křižovatku v životě nevjel...
Stejně tak to přejíždění z pruhu do pruhu v křižovatce.
Základem všeho je Vídeňská dohoda z roku 1967. V ní jsou i základní pravidla, co mají být společná. Je tam třeba kruhový objezd, tak jak u nás vždycky byl, tedy s předností zprava, pokud tam není značka, což je další opičárna, co naši poslanci dokázali během 20 let otočit a zase vrátit. Taky proti této dohodě špatně používáme značku hlavní silnice a ukazatele směru, které mají být až v místě křižovatky, ne daleko před ní. Před ní má být kdyžtak návěst.
Jinak k tomu otáčení se v křižovatce na semaforech - i to má svá pravidla. Jde to jen tam, kde je zelená v kruhu, ne kde jsou směrové šipky. A řidič musí dát přednost všem protijedoucím stejně jako při odbočování vlevo + případným chodcům (i když ti by tam z principu v tu samou dobu měli mít červenou).
Pri odbocovani dolava mozes vojst do krizovatky aj ked v nej zostanes stat.
Vidíš, na toto som zabudol, máš pravdu. Ale aj tak platí, že s červeným sa vyhýbaš vľavo. A ak si tam zastal a je tam tak úzko, že sa tam zmestíš len ty, tak si pánko/dáma v modrom s chladnou hlavou počká, kým dokončíš manéver. A ty mu s chladnou hlavou mávneš rukou.
edit:
Ohľaduplnosť sa celkovo z ciest vytráca. Jazdí sa agresívne, arogantne a často nebezpečne. Dnes som sa napríklad pripájal z celkom krátkeho pripájaku na hlavnú cestu ešte v obci. Popri mne šiel nákladiak, kukám do späťáku, celkom slušná kolóna za ním. Tak som dal blinker a rozbiehal som sa tak, aby som sa zaradil plynule za neho. Bola tam normálna bezpečná medzera. Čo myslíš, čo urobil šofér v pickupe za ním, keď ma uvidel, že sa chcem zaradiť? Hej presne - pridal, zmenšil medzeru na minimum a nepustil ma pred neho. A tak som musel vzhľadom na krátkosť pripájaku na jeho konci úplne zastaviť a počkať, kým ktosi neurobí medzeru a ma tam dobrovoľne nevpustí. Následne po jednom kilometri daný pickup odbočoval z hlavnej preč. Asi malý pipík...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4997 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: út únor 28 2023, 17:00 Předmět:
Vozidlá idúce po hlavnej ceste majú prednosť. Teda červený a modrý. Žltý prichádzajúci z vedľajšej cesty musí dať prednosť. Keď tam ten žltý vliezol, a teda zablokoval odbočenie červenému ktorý má prednosť, je to chyba toho žltého, a nie modrého, ktorý sa s červený predpisovo vyhýba vľavo.
citace:
Pri odbocovani dolava mozes vojst do krizovatky aj ked v nej zostanes stat.
To platí pokiaľ odbočuješ z hlavnej cesty doľava, a teda dávaš prednosť iba vodičom idúcim v opačnom smere po hlavnej ceste rovno alebo odbočujúcim vpravo, čomu nijako nezavadziaš. Z vedľajšej cesty sa určite nemôže len tak vpáliť do križovatky a ostať v nej trčať. Žltý urobil chybu. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19538 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út únor 28 2023, 17:13 Předmět:
xsc napsal(a):
...Jinak k tomu otáčení se v křižovatce na semaforech - i to má svá pravidla. Jde to jen tam, kde je zelená v kruhu, ne kde jsou směrové šipky. A řidič musí dát přednost všem protijedoucím stejně jako při odbočování vlevo + případným chodcům (i když ti by tam z principu v tu samou dobu měli mít červenou).
Tak na ten princip zapomeň: jestli je na ulici dělicí pás, můžou obecně mít chodci případně i cyklisti zelenou jen na ostrůvek a tam si počkají na další zelenou. To souvisí i s tím, jestli semafory pouští provoz jen z jedné ulice (ostatní mají červenou), nebo dají zelenou pro dva směry (a příčné mají červenou), nebo jsou spínané sekvenčně, tedy je na nich zelená pro jízdu přímo a vpravo, pak dají červenou a naskočí zelená jen pro odbočení vlevo.
To ještě pořád nejsou všechny varianty spínání semaforů, ale jen ty hlavní. A podle toho se pak povolí nebo nepovolí zelená pro chodce. I ti to můžou ovlivnit - dost přechodů na světelných křižovatkách má pro chodce tlačítko na poždavek přejít. Není-li požadavek, zelená na tomto přechodu se vynechá, i když měla být na řadě.
passion: kéž by těch chladných hlav bylo co nejvíc. Ostatně už víckrát jsem tu o tom taky něco v tom smyslu psal. Podle mne ohledy, slušnost a používání mozku v silniční dopravě by měly být nadřízené zákonu o silniční dopravě. Jezdilo by se citelně příjemněji. A nemuseli bychom se tu bavit o modelových situacích, kde se dva nevejdou, ale žádný z nich nechce jet jako druhý.
pridal, zmenšil medzeru na minimum a nepustil ma pred neho.
Casty jav, podobne ako zips (u nas je uz standardne povinny). Natlacim sa do kufra auta predo mnou, aby nahodou sa niekto nedostal predo mna a ja som bol o 2 sekundy skor v cieli.
Na cestach, ktore poznam schvalne nechavam pred sebou medzeru, aby sa z vedlajsieho mohlo jedno auto zaradit, lebo uz premavka rokmi riadne zhustla. A co urobil chlapik vo vytunenom starom bmw za mnou? predbehol ma a vtrepal sa presne do tej medzery. A to som isiel par km nad MPR. _________________ No vidis, a tak si sa bal
_________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.