Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2124 Bydliště: Oslavany
Zaslal: pá únor 10 2017, 12:32 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Toto jsem videl v meganu 1.5dci (kamosuv sluzebak)... ten hnup (megan, ne kamos) taky nabadal radit snad pod 2000, klidne i ve stoupani. Kdyz jsem ho poslechl, auto se zacalo cely klepat a vypadalo to ze ten setrvacnik proleti kastli ven... dobra blbost
a když se to celé klepe tak to nevyhodnotí aby se přeřadilo zpátky ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 10 2017, 12:39 Předmět:
Ne, to nemá čidlo vibrací celýho motoru - jen čidlo klepání = detonačního spalování. Ale podtáčet motor do chcípnutí tě to nechá s naprostým klidem ...
Jsou to prostě Z M R D I Z M R D O V S K Ý (ti co takovou elektroniku naříděj používat) a patří je jedině nakopat do (_!_) zepředu ...!!!!!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 21 2021, 22:04 Předmět:
Zátěž motoru - klimy jsou dneska v drtivý většině poháněný řemenem od kliky přes nějakou viskózní nebo elektromagnetickou spojku, někdy tam není spojka, ale posuvná deska uvnitř kompresorku, která při vypnutí klimy mechanicky "odpojuje" ventily, takže kompresorek netlačí - každopádně se to ale projevuje na momentálním zatížení motoru auta. Podle palubního počítače když nechám motor blafat ohřátej na volnoběh, má spotřebu 0,6 litru na hodinu běhu. Když rozsvítím světla, naprosto zřetelně "houpnou" otáčky, jak elektronika přibudí alťas (nemám naštěstí ještě v autě tu de bil ní vylízanost zvanou "ychtyllygentní nedobíjení"), aby pokryl odběr žárovek. Spotřeba přitom vyskočí o decku za hodinu vejš. Stejně tak když zapnu klimu - volnoběh se světlama a klimou má furt 900RPM, ale spotřeba je kolem 0,8 litru na hodinu a když se sepne sahara, aby ochladila tepelnej výměník (kondenzátor) klimy před chladičem, tak spotřeba vyskočí při dalším zřetelným houpnutí otáček (jak odběr elektriky nejdřív zatíží motor a ŘJ motoru to vzápětí kompenzuje) dokonce na 0,9 litru na hodinu. Proto na emisích kontrolujou i klimu - jestli třeba není zadřenej kompresor a tím pádem jak a jestli vůbec zatěžuje motor auta. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 137 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: po listopad 22 2021, 12:22 Předmět:
Při zadření kompresoru klimatizace, co nemá el. mag. spojku v řemenici, se v řemenici ustřihnou gumové nebo plastové pojistné prvky a řemenice se točí dál, kdyby tomu tak nebylo, došlo by při zadření kompresoru k destrukci drážkového řemene a tím k znepojízdnění auta.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 22 2021, 14:37 Předmět:
Mně je fuk, co se ustříhne nebo neustříhne, mně bylo řečený právě technikem na STK, že se ta funkčnost musí kontrolovat právě kvůli zatěžování motoru klimou. Basta. Stejně tak se prej musej měřit emise u chladírenskejch aut, který nemají elektricky nebo nezávislým motorem poháněnej chladicí agregát. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nepíšeš, co je to za auto. Moje, kdyby mělo automatickou klimatizaci, tak má ještě speciální počítač na její řízení. Ale mám manuální (zapnuto/vypnuto), a ta je částečně řízená počítačem motoru (Bosch ME 7.4.4) do něj jdou údaje ze snímače tlaku v klimatizaci a řídí rychlost větráku chladiče. Proto se to asi objevuje ve výpisu.
no tak pokud je to z tohoto důvodu, tak by vlastně nefunkční klimatizace, např. z důvodu nízkého tlaku chladiva měla být z hlediska měření emisí výhodou, je to tak? (protože při nízkém tlaku obvykle nesepne kompresor - je blokován)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 29 2021, 21:04 Předmět:
No protože auto se má měřit se všema součástma funkčníma - a když klima zvedá zatížení motoru, tak zvedá i emise - tudíž měřit s odpojenou klimou legislativa pokládá za stejnej podvod, jako byla "dýzlgejt" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po listopad 29 2021, 22:40 Předmět:
Před emisema. Aby to nehlásilo při napojení na diagnostiku chybu. Tak jsem to tedy pochopil. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 30 2021, 5:07 Předmět:
rnbw napsal(a):
To akoze ked ma niekto nefunkcnu klimatizaciu, tak si ju musi pred STK dat opravit?
Jo, pokud ji má ve výbavě, musí bejt funkční, aspoň v rámci těch readiness kódů. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A už někdy někdo viděl, že by při měření emisí technik zapínal klimatizaci ? Podle té logiky by musel zapnout i veškeré žárovky a větráky. Emise se měří při volnoběhu a při otáčkách cca 2400-2500 (benzin). Když zapneš klimatizaci, počítač zvýší volnoběžné otáčky a už to není základní volnoběh.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.