Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17802 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st březen 03 2021, 22:40 Předmět: Podivnosti u C4 Picasso za mlhy
Včera jsem nechal Picasso stát venku přes noc. Ráno v 7 jsem vyrazil a ejhle, nešlo zvolit automatický řazení robotický převodovky. V poloze automat se na displeji místo A1-A6 ukazovalo jen 1-6 jako v manuálu. Už se mi to stalo před dvěma lety a pak před rokem, taky za dlouhodobý mlhy. Stačilo odjet s manuálem asi 10 km, chcípnout a nakopnout motor a pak už zase automat makal.
Co to může sakra být? Vlhkost v nějakým konektoru? To by ale asi trvalo dýl než 10 km. Navíc po mytí motoru Wapkou to nikdy neudělalo.
Nebo ta hromada sond kolem HDI motoru hodí za vysoký vlhkosti nějakej stav, kterej řídící jednotka vyhodnotí jako poruchu? To bude asi blbost, co? Může tohle vůbec odchytit chybovej log auta? _________________ Jirka
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: st březen 03 2021, 22:51 Předmět:
mal som nejakeho citrusa v automate na sluzobke, pred par rokmi. Rano , vyrazne vlhko a niekolko km mi blbla elektronika, nepametam presne co to bolo. Potom som zastavil na pumpe, vypol motor a bolo zas vsetko OK. Auto bolo z pozicovne, tak som to neriesil.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6609 Bydliště: Praha
Zaslal: st březen 03 2021, 23:02 Předmět:
Může být zapsaná závada, to zjistíš ovšem jedině diagnostikou. Lze zakoupit čínskou lexii za cca 2000,-. Mám ji a už se určitě zaplatila, servis za "vysoce odbornou" práci požaduje sazbu až hrůza. Pokud nebude zapsaná závada, tak je potřeba se podívat na live data ze senzorů, nejlépe jednou, když to funguje a podruhé, když to nefunguje, jestli bude patrný nějaký podstatnější rozdíl. Nějaký důvod se tak chovat ta převodovka určitě má a velmi pravděpodobně to bude kvůli vnějším vlivům měřeným (a to třeba chybně) právě senzory. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 03 2021, 23:35 Předmět:
Tipuju svod v nějakým konektoru vystaveným vzduchu mimo auto. Za mlhy to při stání povrchovou kondenzací navlhne a po zapnutí kecá blbosti, jak se to za jízdy odpaří - a na to stačí i jen průvan kolem, netřeba zvýšená teplota!!!, při následujícím startu závada zmizí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17802 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt březen 04 2021, 15:57 Předmět:
Ve značkovým servisu mi nakecali, že to je starej olej v převodovce. Že mu prý vadí vlhkost z tý mlhy a je pak moc hustej. To museli být blbci, to auto řadí zcela normálně i po startu v -15 st.C. Za ty mlhy robot řadí z manuálu zcela normálně, pouze nejde zapnou automatika.
To bude asi stejnej problém jako popsal misocko.
Karle, kdyby to byl nějakej konektor v motorovým prostoru, tak by to Wapka navodila taky a možná by se toho tam naflákalo ještě víc.
Asi se na to vybodnu když to zatím udělalo 3 x v průběhu tří let a dá se tu chvíli jet na manuál.
Sandál, je to sice frantík už 12 let starej ale kromě tohodle a nedotažených šroubků na kabelovým rozdělovači nad baterkou před rokem tomu nikdy nic s elektrikou nebylo. Vím co měl za problémy s elektrikou příbuznej s první verzí stříkací Ochcávky, tam nikdy nevěděl, jestli dojede. Ono jak se zrovna urodí. Pažout 405 měl taky elektriku ještě po 20 ledech v pohodě. Zato Xsary, když začínala sériová sběrnice, to prý bylo peklo. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt březen 04 2021, 17:15 Předmět:
Jirko, budu ti oponovat - wapka tam napere vodu a vytvoří nějakej definovanej malej odpor až zkrat, se kterým si ŘJ poradí prostě tím, že ho bude ignorovat, protože to má nadefinovaný. Jenomže orosení právě tím, že to nemá souvislej povlak vody, ale kondenzuje na prachovejch kondenzačních jádrech MŮŽE dávat svod mimo předem výrobcem definovanou oblast - prostě je to ještě v oblasti, kde to elektronika bere jako pravdivou hodnotu, ale zase je mimo okýnko hodnoceným jako neporuchovej stav - prostě něco jako nedocvaknutej volič až úplně na doraz nebo něco takovýho. A stačí "zavrklat", ono se to propojí dokonalejc resp to zjistí, že v ujetý toleranci jsou i další hodnoty - a zas "se to najde" v nějakejch předdefinovanejch režimech, takže to začne fungovat, aniž bys to ty jako uživatel registroval, že to jede v módu řešícím nějakou poruchu. Jediný co by pomohlo, by byla rosná komora a auto kompletně "svlíknutý do naha" digitální diagnostikou, tzn. napíchnutý bod po bodu na tovární systémovej analyzátor, ne na tu náhražku, co mají značkový servisy, ale skutečně paralelní fabrickej "mozek", kterej bude paralelně suplovat a registrovat činnost všeho co v autě je a taky to ukazovat včetně rozhodnutí, který udělala ta která součást systému. To dílenská diagnostika nikdy neukazuje, na to jsou mechoši moc blbý, na to už to musí análně lízat systémovej indžinýr, kterej ví, jak se vůči sobě ty jednotlivý podsystémy chovají a jak se navzájem ovlivňujou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2566 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt březen 04 2021, 17:59 Předmět:
Celeron napsal(a):
Sandál, je to sice frantík už 12 let starej ale kromě tohodle a nedotažených šroubků na kabelovým rozdělovači nad baterkou před rokem tomu nikdy nic s elektrikou nebylo. Vím co měl za problémy s elektrikou příbuznej s první verzí stříkací Ochcávky, tam nikdy nevěděl, jestli dojede. Ono jak se zrovna urodí. Pažout 405 měl taky elektriku ještě po 20 ledech v pohodě. Zato Xsary, když začínala sériová sběrnice, to prý bylo peklo.
No, popravdě já jsem rád, když se auta se..ou protože mě to od noveho roku živí
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.