Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 02 2021, 20:09 Předmět:
prexip napsal(a):
... jako taková navyditelná clona.
Kurwa, už zas vydím vybrovat vydle vysící navynutý závytem na vyšni ... Hrozný, mám z toho mžytky před vočyma ... A asi by my nepomohly ty svjetýlka, ty mýřyly na volant, ruce a palubňý desku ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: út únor 02 2021, 20:41 Předmět:
Řízení jasu bylo i ve Š100. To bylo moje první přibližovadlo. Ve 120 už nebylo. Když si na to člověk zvykne, tak to pak i chybí. Nebo aspoň překvapí, že novější je očesanější. Tedy tehdy to bylo překvapivé, dneska už ne
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4491 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: út únor 02 2021, 20:45 Předmět:
Řízení jasu už měl táta ve Spartaku. Syn ho má i ve veteránu Octavia. Šetřit se evidentně začalo až později. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 02 2021, 20:50 Předmět:
Drátovej potenciometr pro regulaci jasu podsvícení měl Spartak, měla ho stará Oktávka i Felicie, měly ho 1000MB "DeLuxe" - ty lacinější už ne, stejně tak ho měly Š100/110 až od stupně LS, měly ho starý "erka", ale už "šádyny" 105/120 ho postrádaly ve všech verzích i vejbavách, stejně jako favority a feliny. Údajně některý exportní vejbavy felin měly postupný stmívání řízený tlačítkem, nevím, neviděl jsem. Nová oktávie i první generace fábule vyráběný od půlky 90. let už zase plynulou regulaci podsvícení měly, jenže "katování kostů" a od druhý generace zas skutek utek ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út únor 02 2021, 21:02 Předmět:
Já pamatuju dobu, kdy auta měla zástěrky.
Dneska mají zacákaný zadní okno. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 02 2021, 21:37 Předmět:
A dokonce ty zástěrky vzadu byly povinný na všech motorkách, autech i na traktorech a když ti byť i jen jedna jediná upadla, mohli ti za to při kontrole na silnici Velký Blbci a Pitomci Stojící Vedle Blbců napařit pokutu a sebrat techničák. Mám takovej pocit, že to bylo povinný ještě pro první ochcáfky a fábule, pak už určo ne. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út únor 02 2021, 21:53 Předmět:
Když jsem se učil v servisu, tak ještě tak v roce 1995 se na nová auta zástěrky montovaly. Od výrobce to přivezli bez nich a než šlo auto ke kolouškovi co ho koupil, tak se to tam montovalo. Ještě podložky pod SPZ, ale to podle toho, co koloušek nafasoval, bylo to v době, kdy začínaly ty větší tabulky. Pražské AER byly ještě malé a AES byly už velké. Mimo Prahu ještě rok dva dojížděly ty malé.
V době fóbie už zástěrky na 100% povinné nebyly. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
...ale iba tie, čo majú na hóbeles aerodynamiku, kde sa vzduch za zadkom krúti moc nahor až k zadnému oknu.
Na Xsaruši (hatchback - čo nie je žiadny techn.zázrak) mávam zadné okno počas plynulej jazdy nad 50-60km/h suché aj v miernom daždi. Zásterky nemám a mierne zadrbaná je akurát časť pod nárazníkom...
Ale u kombíka je to paráda
Když jsem si koupil nový Renault Thalia, tak jsem jel na jednu akci, byl tam kdosi se stejným autem, měl tam zástěrky a karosérie kolem kol čistou, Já bez zástěrek jsem kolem kol měl humus a to jsem nikde v nějakém blátě nejezdil. Tak jsem na další kontrole ty zástěrky přikoupil. I za přední kola. Chtěl jsem originální, pasují tam a nevypadají nijak rušivě. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 02 2021, 22:24 Předmět:
Xsára je spíš liftback než hatchback, protože její zadní okno je skloněný a pod jeho dolním okrajem je nad číslem a zadníma svítilnama ještě kus vodorovnýho plechovýho panelu á la víko kufru u sedanu = má stejnou koncepci kastle jako NEkombíková ochcáfka, aerodynamická odtoková hrana kastle je právě na týhle hraně POD zadním oknem, tudíž okno se zasírá daleko pomalejc, vír za kastlí je nižší a jím zvedanej bordel zasahuje právě jen spodek zadního dveřního panelu s číslem a skupinovkama, zatímco skutečný a plný hatchbacky (a samozřejmě i dodávky a kombíky) mají zadní linii od zadní hrany střechy až dolů pod nárazník prakticky v jedný lajně, takže odtoková hrana kastle je NAD zadním oknem a vír za autem se tak vysokej, že háže bordel skutečně až na okno. I proto liftbacková ochcáfka zadní stěrač prakticky nepotřebuje, zatímco kombíková se zadkem málem kolmo useknutým se bez něj neobejde. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út únor 02 2021, 22:26, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19525 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út únor 02 2021, 22:25 Předmět:
U mého prvního Swifta ročník 1991 mi na STK v roce 1999 při přihlašování měřili výšku "integrovaných zástěrek", tedy prodloužení plastového podběhu zadních kol od země, vešel se. Ale nepamatuji, kolik to bylo.
A to řízení jasu palubky v něm bylo dvoustupňové, při zhasnutých světlech byl zemní uzel podsvícení přímo spojený s kostrou, s rozsvícenými světly se zvedlo napětí na společném vývodu podsvitu proti kostře. Podsvícení rádia mělo vlastní řízení jasu podle toho, jestli jsou rozsvícenéí obrysovky. Do toho konektoru podsvícení palubky se místo toho kontaktu a odporu mohla připojit plynulá regulace podsvitu modulem DRL, tedy denního svícení potkávačkami, ale sníženým výkonem, podle hladiny světla v kabině s nastavitelným minimálním jasem, jenže originál byl za nějakou šílenou dardu s montáží, volně neprodejný, tak jsem se na něj vyignoroval.
Ale ten mohutný, robustní reostat, co jsem měl ve Spartaku z roku 1958, ten se mi opravdu líbil.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 03 2021, 0:54 Předmět:
Mluvím o Xsaře, což je sice údajně hatch, ale vzhledem ke tvaru zadku je to spíš lift/spaceback, neboli auto se zadkem ve tvaru sedanu, u kterýho je ale vyklápěcí celá zadní stěna i s oknem. Xsara píčaso je zase spíš MPV než hatch, protože svojí siluetou je to spíš jednoprostorák. Prostě i když to mají výtvarníci a designéři pojmenovaný a nadefinovaný poměrně přesně co je co, tak v reálu jsou jednotlivý konstrukce pojmenovaný tak, jak se zachce marketérům tý který značky.
Prostě HATCH je pro mě za zadníma kolama uťatej kraťas á la prvogenerační golf neboli rabbit, fiat uno, rencek clio, třeba i krátkej fanouš nebo samara, ale všecko auta, co mají přechod zadní sklo/zadní čelo prakticky "bez schodu", zatímco skutečný liftbacky jako je třeba právě nekombíková ochcáfka tam prostě mají pod oknem notnej kus skoro vodorovnýho plechu á la zadní kapota, kterej je sice součást zadních lichejch dveří, ale ZE STRANY to vypadá jako sedan neboli auto s pevným zadním oknem - fabka sedan, thálie apod.
11571947-citroen-xara-1-4i-2004-4.jpg
Komentář:
Xsara s "prdelkou"
Velikost:
175.25 kB
Zobrazeno:
102 krát
citroen-xsara-picasso_1.jpg
Komentář:
Xsara picasso "bez prdelky"
Velikost:
45.93 kB
Zobrazeno:
65 krát
komplet tvarů aut.jpg
Komentář:
jak to vidí výtvarník
Velikost:
56.88 kB
Zobrazeno:
65 krát
Three_body_styles_with_pillars_and_boxes2.png
Komentář:
jak to vidí grafik
Velikost:
204.97 kB
Zobrazeno:
61 krát
_________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.