Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Co to je za cool pásku na náraznících vytuněných aut?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 19:58    Předmět: Citovat

Od 60. let vzali auto pro běžného občana na milost, jinak by nebylo ani 1000MB Smile

Naposledy upravil xsc dne út únor 02 2021, 20:16, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31859
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 20:09    Předmět: Citovat

prexip napsal(a):
... jako taková navyditelná clona.
Kurwa, už zas vydím vybrovat vydle vysící navynutý závytem na vyšni ... Hrozný, mám z toho mžytky před vočyma ... A asi by my nepomohly ty svjetýlka, ty mýřyly na volant, ruce a palubňý desku ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 20:41    Předmět: Citovat

Řízení jasu bylo i ve Š100. To bylo moje první přibližovadlo. Ve 120 už nebylo. Když si na to člověk zvykne, tak to pak i chybí. Nebo aspoň překvapí, že novější je očesanější. Tedy tehdy to bylo překvapivé, dneska už ne Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4491
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 20:45    Předmět: Citovat

Řízení jasu už měl táta ve Spartaku. Syn ho má i ve veteránu Octavia. Šetřit se evidentně začalo až později.
_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31859
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 20:50    Předmět: Citovat

Drátovej potenciometr pro regulaci jasu podsvícení měl Spartak, měla ho stará Oktávka i Felicie, měly ho 1000MB "DeLuxe" - ty lacinější už ne, stejně tak ho měly Š100/110 až od stupně LS, měly ho starý "erka", ale už "šádyny" 105/120 ho postrádaly ve všech verzích i vejbavách, stejně jako favority a feliny. Údajně některý exportní vejbavy felin měly postupný stmívání řízený tlačítkem, nevím, neviděl jsem. Nová oktávie i první generace fábule vyráběný od půlky 90. let už zase plynulou regulaci podsvícení měly, jenže "katování kostů" a od druhý generace zas skutek utek ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7090
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 21:02    Předmět: Citovat

Já pamatuju dobu, kdy auta měla zástěrky.

Dneska mají zacákaný zadní okno.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31859
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 21:37    Předmět: Citovat

A dokonce ty zástěrky vzadu byly povinný na všech motorkách, autech i na traktorech a když ti byť i jen jedna jediná upadla, mohli ti za to při kontrole na silnici Velký Blbci a Pitomci Stojící Vedle Blbců napařit pokutu a sebrat techničák. Mám takovej pocit, že to bylo povinný ještě pro první ochcáfky a fábule, pak už určo ne.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 21:53    Předmět: Citovat

Když jsem se učil v servisu, tak ještě tak v roce 1995 se na nová auta zástěrky montovaly. Od výrobce to přivezli bez nich a než šlo auto ke kolouškovi co ho koupil, tak se to tam montovalo. Ještě podložky pod SPZ, ale to podle toho, co koloušek nafasoval, bylo to v době, kdy začínaly ty větší tabulky. Pražské AER byly ještě malé a AES byly už velké. Mimo Prahu ještě rok dva dojížděly ty malé.
V době fóbie už zástěrky na 100% povinné nebyly.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1757
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 22:07    Předmět: Citovat

Habesan napsal(a):
Dneska mají zacákaný zadní okno.
...ale iba tie, čo majú na hóbeles aerodynamiku, kde sa vzduch za zadkom krúti moc nahor až k zadnému oknu.
Na Xsaruši (hatchback - čo nie je žiadny techn.zázrak) mávam zadné okno počas plynulej jazdy nad 50-60km/h suché aj v miernom daždi. Zásterky nemám a mierne zadrbaná je akurát časť pod nárazníkom...
Ale u kombíka je to paráda Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33922
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 22:11    Předmět: Citovat

Preto je na hatchbackoch a kombi vzadu stierac a ostrekovac.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2575

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 22:24    Předmět: Citovat

Když jsem si koupil nový Renault Thalia, tak jsem jel na jednu akci, byl tam kdosi se stejným autem, měl tam zástěrky a karosérie kolem kol čistou, Já bez zástěrek jsem kolem kol měl humus a to jsem nikde v nějakém blátě nejezdil. Tak jsem na další kontrole ty zástěrky přikoupil. I za přední kola. Chtěl jsem originální, pasují tam a nevypadají nijak rušivě.
_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31859
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 22:24    Předmět: Citovat

Xsára je spíš liftback než hatchback, protože její zadní okno je skloněný a pod jeho dolním okrajem je nad číslem a zadníma svítilnama ještě kus vodorovnýho plechovýho panelu á la víko kufru u sedanu = má stejnou koncepci kastle jako NEkombíková ochcáfka, aerodynamická odtoková hrana kastle je právě na týhle hraně POD zadním oknem, tudíž okno se zasírá daleko pomalejc, vír za kastlí je nižší a jím zvedanej bordel zasahuje právě jen spodek zadního dveřního panelu s číslem a skupinovkama, zatímco skutečný a plný hatchbacky (a samozřejmě i dodávky a kombíky) mají zadní linii od zadní hrany střechy až dolů pod nárazník prakticky v jedný lajně, takže odtoková hrana kastle je NAD zadním oknem a vír za autem se tak vysokej, že háže bordel skutečně až na okno. I proto liftbacková ochcáfka zadní stěrač prakticky nepotřebuje, zatímco kombíková se zadkem málem kolmo useknutým se bez něj neobejde.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne út únor 02 2021, 22:26, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19525
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 22:25    Předmět: Citovat

U mého prvního Swifta ročník 1991 mi na STK v roce 1999 při přihlašování měřili výšku "integrovaných zástěrek", tedy prodloužení plastového podběhu zadních kol od země, vešel se. Ale nepamatuji, kolik to bylo.
A to řízení jasu palubky v něm bylo dvoustupňové, při zhasnutých světlech byl zemní uzel podsvícení přímo spojený s kostrou, s rozsvícenými světly se zvedlo napětí na společném vývodu podsvitu proti kostře. Podsvícení rádia mělo vlastní řízení jasu podle toho, jestli jsou rozsvícenéí obrysovky. Do toho konektoru podsvícení palubky se místo toho kontaktu a odporu mohla připojit plynulá regulace podsvitu modulem DRL, tedy denního svícení potkávačkami, ale sníženým výkonem, podle hladiny světla v kabině s nastavitelným minimálním jasem, jenže originál byl za nějakou šílenou dardu s montáží, volně neprodejný, tak jsem se na něj vyignoroval.
Ale ten mohutný, robustní reostat, co jsem měl ve Spartaku z roku 1958, ten se mi opravdu líbil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17764
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út únor 02 2021, 23:15    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Xsára je spíš liftback než hatchback, protože její zadní okno je skloněný

Vo čem je řeč, o Xsáře, nebo o Xsáře Pikaču? Já že bych tě zkontroloval, měl jsem tyhle "nákupky" obě. Wink

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31859
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 03 2021, 0:54    Předmět: Citovat

Mluvím o Xsaře, což je sice údajně hatch, ale vzhledem ke tvaru zadku je to spíš lift/spaceback, neboli auto se zadkem ve tvaru sedanu, u kterýho je ale vyklápěcí celá zadní stěna i s oknem. Xsara píčaso je zase spíš MPV než hatch, protože svojí siluetou je to spíš jednoprostorák. Prostě i když to mají výtvarníci a designéři pojmenovaný a nadefinovaný poměrně přesně co je co, tak v reálu jsou jednotlivý konstrukce pojmenovaný tak, jak se zachce marketérům tý který značky.

Prostě HATCH je pro mě za zadníma kolama uťatej kraťas á la prvogenerační golf neboli rabbit, fiat uno, rencek clio, třeba i krátkej fanouš nebo samara, ale všecko auta, co mají přechod zadní sklo/zadní čelo prakticky "bez schodu", zatímco skutečný liftbacky jako je třeba právě nekombíková ochcáfka tam prostě mají pod oknem notnej kus skoro vodorovnýho plechu á la zadní kapota, kterej je sice součást zadních lichejch dveří, ale ZE STRANY to vypadá jako sedan neboli auto s pevným zadním oknem - fabka sedan, thálie apod.



11571947-citroen-xara-1-4i-2004-4.jpg
 Komentář:
Xsara s "prdelkou"
 Velikost:  175.25 kB
 Zobrazeno:  102 krát

11571947-citroen-xara-1-4i-2004-4.jpg



citroen-xsara-picasso_1.jpg
 Komentář:
Xsara picasso "bez prdelky"
 Velikost:  45.93 kB
 Zobrazeno:  65 krát

citroen-xsara-picasso_1.jpg



komplet tvarů aut.jpg
 Komentář:
jak to vidí výtvarník
 Velikost:  56.88 kB
 Zobrazeno:  64 krát

komplet tvarů aut.jpg



Three_body_styles_with_pillars_and_boxes2.png
 Komentář:
jak to vidí grafik
 Velikost:  204.97 kB
 Zobrazeno:  61 krát

Three_body_styles_with_pillars_and_boxes2.png



_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund