Založen: Jan 23, 2011 Příspěvky: 169 Bydliště: Topoľčany
Zaslal: st leden 20 2021, 23:06 Předmět: Je možné nabíjať autobatériu priamo v aute?
Ahojte,
zhodou okolnosti som po par tyzdnoch intenzivneho home office zistil, ze bateria v aute je vybita tak, ze ani nenastartujem.
Podarilo sa mi zohnat startovacie kable a dobry clovek mi pomohol moju herku nastartovat.
Je mi jasne, ze ani niekolkohodinovou jazdou nedokazem takto zdevastovanu bateriu nabit, tak som rozmyslal, ze by som ju vybral a zaniesol domov nabit.
Pri pokuse o odpojenie baterky zacal hulakt alarm, tak som to vzdal a pytam sa, ci je mozne baterku nabit aj tak, ze bude pripojena v aute a pripojim na nu nabijacku.
Pripadne ako sa standarne riesi moznost odpojenia baterie bez toho, aby sa spustil alarm ci mozno vynulovali nejake nastavenia?
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33912 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st leden 20 2021, 23:11 Předmět:
Ano, nabijat v aute nejakou rozumnou nabijackou, ktora je na to aj konstruovana (tzn. napatie ani naprazdno neprekroci nejaku rozumnu hodnotu). Nie nejakym srotom od domaceho kutila, ktory dava 18V.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7570 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st leden 20 2021, 23:13 Předmět:
Což třeba deaktivovat ten alarm? Jinak odpojením baterie se může stát to, že se zakóduje rádio. Taky se resetuje ŘJ motoru, tudíž chvilku po nastartování motor běží podivně, než si to zas všechno načte. Bývá to uvedeno i v manuálu k autu, ale to nikdo nečte. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 23, 2011 Příspěvky: 169 Bydliště: Topoľčany
Zaslal: st leden 20 2021, 23:43 Předmět:
Vdaka za info, skusim. Mam k dispozicii taky starsi cesky vyrobok ASTIP MAC 812 PROF co by sa snad na to hodil, aj ked je tam uvedene, ze nabijaci prud je max. 15,2V?
Typ, Nabíjací prúd (A), Rozmery š x v x h (mm), Hmotnosť bez káblov (kg), Rozsah kapacity (Ah), Max. napätie (V),Udržiavacie napätie (V), Prac.teplota°C)
MAC 812P, 8 A, 70x60x118, 0,27 kg, 7,2 - 120, 15,2 / 14,4V, 13,4V, -20° - 30°C
Nabíjanie akumulátora:
Od okamžiku prepojenia prebieha nabíjanie automaticky a nie je potrebný žiadny zásah. Nabíjače rady MAC proces nabíjania optimalizujú podľa veľkosti kapacity akumulátora.
Po nabití akumulátora na cca 85 až 90% a po dosiahnutí max. úrovne nabíjacieho napätia 14,3/14,8V sa nabíjač prepne do napäťového riadenia. To znamená, že na hodnote 14,3/14,8V zostane, pokým nabíjací prúd neklesne zhruba na 300mA. Až potom sa nabíjač prepne do konzervačného režimu. Zrýchli sa tak nabíjanie v posledných cca 10% kapacity akumulátora. Nabíjač zároveň zaručuje, že sa akumulátor neprebije. Nabíjacie charakteristiky nabíjača sú IU-U.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 21 2021, 1:37 Předmět:
Akorát by mě teda zajímalo, jakou křišťálovou kouli s posilovačem a transfokátorem nainstaloval chytrej výrobce do tý MAC nabíječky, že sama přesně pozná kapacitu baterky, k jaký je připojená a přizpůsobí k ní režim nabíjení. Taková suprextradupr nabíječka je podle mě na Nobelofku první rok po uveřejnění ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt leden 21 2021, 21:01 Předmět:
Kolik roků je stará ta autobaterie ???
Pokud by mohl být problém se zakódovaným rádiem po odpojení baterky, tak by bylo rozumné se na to předem připravit.
Například tím, že si zjistíš kód k tomu rádiu, pokud se má zadávat ručně. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 23, 2011 Příspěvky: 169 Bydliště: Topoľčany
Zaslal: pá leden 22 2021, 13:45 Předmět:
tak som pripojil nabijacku na zapojenu bateriu a nastastie sa ziadne katastroficke scenare nekonali.
baterka je stara 3 roky, je to fabricka GM bateria VRLA AGM 12V 80Ah 800A od vyrobcu FIAMM len ako pisem, tak som cca 1,5mesiaca na aute nejazdil a kedze bola par dni aj zima (u nas -15) tak som ju uz nevedel rozvasnit
teraz je nabita, urcite to na nej zanechalo nejake stopy, ale este pol roka vydrzi a pojde prec aj s karou.
ked pojdem najblizsie do servisu, tak sa ich na toto nabijanie spytam, lebo ked som detailne pozeral, co vsetko je na tu baterku pozapajane tak je celkom morda ju vybrat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 22 2021, 14:01 Předmět:
Spíš bych se v servise zeptal jak je možný, že 80Ah baterku odstavený auto vycucá za cca 45 dní natolik, že už se nedá ze zbytku náboje natočit. No a pak bych na tvým místě dělal jedno - jakmile bych věděl, že dýl jak tejden nepojedu, odpojil bych baterku "uškubnutím" kostřicí spojky, tím tutově umrtvíš veškerý klidový odběry - akorát se připrav na nový ladění rádia, konfiguraci alarmu, immo a adaptačních hodnot auta ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.