Zaslal: po duben 06 2020, 8:06 Předmět: Nabíječka na elektrokolo
Ahoj,
potřeboval bych prosím poradit.
Potřebuji nabíjet baterii elektrokola z baterie karavanu která má 12V.
Baterie kola je na 36V a originál nabíječka dává 41V (3A)
Mohl bych použít modul stepUP třeba tento?
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18667 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po duben 06 2020, 9:30 Předmět:
Ale ty nepotřebuješ36V , ale 40V . Takře původní měnič a větrák . Ani ten zalitý by to nejspíše nedal . Tyto neprofesionální věci nemají dodané chlazenáí , které je nutné pro dlouhodobou funkci . Ten teplotou trpí , ale s větrákem by byla souprava větší a dražší . Ten regulátor dobíjení nemá proudové omezení , takže se použije tam , kde solár nedá větší proud do aku , než je číslo kapacity aku v Ah násobeno 0,15 . A nebude problém , když i při nabíjení aku solárem připneš nabíječku kola s měničem .
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18667 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po duben 06 2020, 9:34 Předmět:
Má aku v bydlíku a chce z ní nabíjet místo origonabíječky aku kola . Ten měnič nastaví tak , aby fungoval na 40V 3A . Toť vsjo . A asi dělá celou soustavu i s dobíjením toho Pb aku v bydlíku či kde .
Založen: Jan 10, 2018 Příspěvky: 525 Bydliště: Olomoucký kraj
Zaslal: po duben 06 2020, 9:36 Předmět:
mspacil napsal(a):
Napsal jasně - 12 - 36V
Originální je z 230V a měnič používat nechci.
Takže přímo z 12V baterie.
Nevím už jak víc to mám napsat?
Děkuji
Takže když to shrnu. Máš nabíječku na kolo 230V/41V. Místo ní chceš nabíjet z 12V/41V.
Jestli z té původní nabíječky 230V/41V vede kabel, který má jen dva vodiče + a - s nějakým konektorem, který se zastrčí do nějaké krabice na kole, pak podle mě můžeš v pohodě použít hned ten první modul, který nastavíš na 41V.
Měnič na 36V ti nabíjet nebude, protože na 99% máš v baterii 10 článků Li-Ion sériově. Dá se to snadno ověřit, z plně nabité baterie by ti mělo jít těch 41V (=10x4,1V). Při středním vybití z ní půjde 10x3,6=36V.
A pokud nastavíš omezení proudu na 3A, podle mě ventilátor potřebovat nebudeš.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12059 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: po duben 06 2020, 9:45 Předmět:
JoDiK napsal(a):
Jestli z té původní nabíječky 230V/41V vede kabel, který má jen dva vodiče + a - s nějakým konektorem, který se zastrčí do nějaké krabice na kole, pak podle mě můžeš v pohodě použít hned ten první modul, který nastavíš na 41V
. . . tohle všechno jen za předpokladu, že z "nabíječky" jsou doopravdy jen dva dráty
a balancer je přímo součástí baterie v kole . . .
Napsal jasně - 12 - 36V
Originální je z 230V a měnič používat nechci.
Takže přímo z 12V baterie.
Nevím už jak víc to mám napsat?
Děkuji
Takže když to shrnu. Máš nabíječku na kolo 230V/41V. Místo ní chceš nabíjet z 12V/41V.
Jestli z té původní nabíječky 230V/41V vede kabel, který má jen dva vodiče + a - s nějakým konektorem, který se zastrčí do nějaké krabice na kole, pak podle mě můžeš v pohodě použít hned ten první modul, který nastavíš na 41V.
Měnič na 36V ti nabíjet nebude, protože na 99% máš v baterii 10 článků Li-Ion sériově. Dá se to snadno ověřit, z plně nabité baterie by ti mělo jít těch 41V (=10x4,1V). Při středním vybití z ní půjde 10x3,6=36V.
A pokud nastavíš omezení proudu na 3A, podle mě ventilátor potřebovat nebudeš.
Ano chci to nabíjet jak jste popsal.
Jen tech baterií tam bude určitě víc, zapojení bude serio-paralerní.
Baterie má 14Ah.
Jestli z té původní nabíječky 230V/41V vede kabel, který má jen dva vodiče + a - s nějakým konektorem, který se zastrčí do nějaké krabice na kole, pak podle mě můžeš v pohodě použít hned ten první modul, který nastavíš na 41V
. . . tohle všechno jen za předpokladu, že z "nabíječky" jsou doopravdy jen dva dráty
a balancer je přímo součástí baterie v kole . . .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.