Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st září 11 2019, 18:34 Předmět:
Odděleno z Vtipy, vtipné články a odkazy IV _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st září 11 2019, 18:58 Předmět:
EKKAR napsal(a):
V sérii je prostě omezená strmost nárůstu dávky v čase, takže i když na to řidič vysloveně dupne, vstřikování neobohatí hned, ale postupně podle rychlosti roztáčení turba.
Přesně tak.Na čerpadle je korektor dávky paliva a ten to má hlídat.Jenže tuneři ubrušují v korektoru jehlu a nafta teče ikdyž neni tlak v sání.To celé podpoří 11ti milimetrovou hlavou a pístem na čerpadle a výsledek je vidět na fotce. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Osobně vlastní Fiat Stilo 1.9JTD r.v.2004 tedy bez DPF s common rail vstřikováním. A když se ho podaří blbě přidusit tak to dokáže při přechodu do otáček zhmotnit tmu. Šel jsem se strachem na emise kde mi pán říkal , ale vy to máte naprosto v pohodě. Na štítku v motorovém prostoru je součinitel kouřivosti uveden 1.3 a do toho máte ještě daleko. Nicméně je fakt, že normálně nekouří a zezadu je čistý. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31844 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 11 2019, 20:02 Předmět:
Von při prudkým dupnutí na plyn zahulí každej chrocht. I SDíčková felicie zahulila. Prostě pokud množství vstříknutý nafty při akceleraci převýší množství nasátýho vzduchu potřebnýho pro aspoň trochu rozumný spálení všeho paliva (úmyslně nepíšu "dokonalý spálení"), tak i když u toho vzniknou nějaký ty saze, tak se usadí na prvním trochu chladnějším místě vyjfukovýho potrubí = většinou v místě přechodu svodů = parohů do společnýho plechovýho potrubí a odtamtud se vyhází v podobě velkejch kusů respektive se vypálí v následujícím období i jen trochu rozumnějších otáček. Aby nespálená nafta učunila takovouhle dýmovou clonu respektive zhmotňovala tmu jak tady někdo napsal, musí vstříknutá dávka mnohonásobně překračovat běžnej stechiopoměr - v podstatě z nafty shoří jen vodík a nejkratší uhlíkový řetězce, zatímco ty delší vylítnou nespálený vejfuckem ven a následně "zkondenzujou" v takovejhle mastnej černej potah na prvním povrchu, na kterej je proudění venku za vejfuckovou koncovkou nažene... Je to vlastně stejnej princip, jakým se vyráběly a vyrábějí huhlýkový vrstvový odpory - na keramický tělíska se ve speciální komoře-peci nechával usazovat uhlík "vysráženej" z vnitřního prostředí, obsahující nedokonale spálenej zemní plyn nebo technický uhlovodíky jako třeba těžkej lakovej benzín. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 348 Bydliště: Český ráj
Zaslal: st září 11 2019, 20:15 Předmět:
@Sandal Dávkovací ventil neovlivňuje dávku do válce, ale do čerpadla. Zvýšený průtok tedy neznamená víc nafty - kouře, ale jen vyšší tlak v railu, nebo průtok odpadem, pokud propustí pojistný ventl.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7570 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st září 11 2019, 21:47 Předmět:
Karle, SDI se do Felicie nedávalo. Tam montovali starý 1,9 D s nepřímým vstřikem (47 kW), motor s prapůvodem v Golfu II, tam byl ale 1,6 D (40 kW). SDI bylo modernější, defacto atmosférická verze prvních TDI s přímým vstřikem.
A taky zdaleka neplatí, že atmosféra = nižší emise. Naopak. Už v LIAZu při konstrukcích motorů řady 63x v osmdesátých letech řešili, jak dostát zpřísňujícím se emisním předpisům. Přeplňování tomuto dosti pomohlo - za všechny jeden příklad - motor ML634, atmosféra, známá s Šx 11 a prvních sedmistovek disponovala 148 kW. Novější ML635 měl "jen" 151 kW (plus mínus, přesné číslo neznám). Samozřejmě, zvýšením plnícího tlaku se dal získat i vyšší výkon, byl-li potřeba. Takto vznikl motor pro tehdejší "vlajkovou" loď Karosu LC736, to byl myslím ML637P a ten měl 189 kW.
Další zpřísňování emisí byl jeden z hřebíčků do rakve LIAZu, poněvadž s mechanickou přípravou paliva již tomuto zpřísnění nemohli dostát... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31844 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 11 2019, 22:19 Předmět:
Ale já o nižších emisích atmosférickejch chrochtů nic nepsal, to sis nejspíš vyfabuloval ty sám - já jsem v souvislosti s očouzeným votuzeným golfem napsal, že i chrochtavá filcka zahulila, když se jí prudce duplo na přezky, protože skutečně zahulila - jezdil jsem s ní jako se služební kdysi v práci. Chrochtala, houby jela (myšleno jako že měla akceleraci zabržděnýho šneka), ale díky těžkýmu litinovýmu chrochtu 1,9 nad přední nápravou vyjela absolutně všude - taky to u ní ty nápravy patřičně odnášely. A éto vsjo, víc není potřeba ani k sériovejm ani k votuzenejm sazometům dodávat ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7570 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st září 11 2019, 22:27 Předmět:
No vždyť ti nic nepodsouvám; názor, že atmosféra hulí míň je docela rozšířený. On přeplňovaný nafťák umí taky zahulit, když vůle v ložisku turbodmychadla dosáhnou určité meze; tak se do sání i výfuku dostává olej. A nafťák ten olej ve vzduchu umí i spalovat...
Bodejť by to náprava u filcky neodsírala, když je to vlastně favorití náprava dimenzovaná na hliníkový škodovácký motor. Jen si nejsem jist, jestli ty filcky s naftou nebo 1.6 neosadili i stabilizátorem - favorit ho neměl. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31844 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 11 2019, 23:00 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
...
Bodejť by to náprava u filcky neodsírala, když je to vlastně favorití náprava dimenzovaná na hliníkový škodovácký motor....
Není stejná, je silnější. Filcky před faceliftem měly 2 verze skeletu a 3 verze přední nápravy podle použitýho motoru a převodovky - sjednocení přišlo právě až s faceliftem. Skelety osazovaný benzínovým agregátem 1,3 s tlakově litým hnilíkovým blokem odvozený od fanoušovskýho byly základ, skelety osazovaný litinovým benzínovým agregátem 1,6 z produkce VW musely mít výztuhu rozkládající váhu motoru dál do skeletu plus nápravnici respektující jinej rozměr motoru i s převodovkou a chrochty s 1,9 dýzlem měly skelet i nápravnici ještě víc vyztužený. Teprve unifikační postup, kterej se uplatnil při faceliftu, zajistil univerzálnost skeletů pro montáž libovolnýho hnacího agregátu - do tý doby nešel jeden skelet filcky použít univerzálně pro libovolnej motor a nápravu. Vím to právě podle tý služební fildy, kterou kdysi jeden z kolegů rozkřápnul a servis musel shánět právě tu těžší nápravu pro dehťák... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt září 12 2019, 7:18 Předmět:
davemh napsal(a):
@Sandal Dávkovací ventil neovlivňuje dávku do válce, ale do čerpadla. Zvýšený průtok tedy neznamená víc nafty - kouře, ale jen vyšší tlak v railu, nebo průtok odpadem, pokud propustí pojistný ventl.
U CR určitě.Psal jsem o tom vočouzenym Golfu který má klasický rotační čerpadlo Bosch VP44 nebo podobný. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt září 12 2019, 17:14 Předmět:
ganz dobré auto, na nákup do Tesca, na houby do lesa, na ryby k přehradě, tchyni vodvízt do špitálu, děcka do školky, do rachoty když venku prší...jezdím pininfarinou no a co ? až se jednou cestou rozpadne koupím podobné (levnější)
nové auto ? ale jděte ! prostý výjezd ze salónu srazí cenu dolů o 20 000 Kč, pěkná "investice"
pininfarina.jpg
Komentář:
Velikost:
22.11 kB
Zobrazeno:
74 krát
_________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.