Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

"Očazený" dehťák (oddělené vlákno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 18:34    Předmět: Citovat

Odděleno z Vtipy, vtipné články a odkazy IV
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2540
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 18:58    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
V sérii je prostě omezená strmost nárůstu dávky v čase, takže i když na to řidič vysloveně dupne, vstřikování neobohatí hned, ale postupně podle rychlosti roztáčení turba.

Přesně tak.Na čerpadle je korektor dávky paliva a ten to má hlídat.Jenže tuneři ubrušují v korektoru jehlu a nafta teče ikdyž neni tlak v sání.To celé podpoří 11ti milimetrovou hlavou a pístem na čerpadle a výsledek je vidět na fotce.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 19:04    Předmět: Citovat

Osobně vlastní Fiat Stilo 1.9JTD r.v.2004 tedy bez DPF s common rail vstřikováním. A když se ho podaří blbě přidusit tak to dokáže při přechodu do otáček zhmotnit tmu. Šel jsem se strachem na emise kde mi pán říkal , ale vy to máte naprosto v pohodě. Na štítku v motorovém prostoru je součinitel kouřivosti uveden 1.3 a do toho máte ještě daleko. Nicméně je fakt, že normálně nekouří a zezadu je čistý.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 20:02    Předmět: Citovat

Von při prudkým dupnutí na plyn zahulí každej chrocht. I SDíčková felicie zahulila. Prostě pokud množství vstříknutý nafty při akceleraci převýší množství nasátýho vzduchu potřebnýho pro aspoň trochu rozumný spálení všeho paliva (úmyslně nepíšu "dokonalý spálení"), tak i když u toho vzniknou nějaký ty saze, tak se usadí na prvním trochu chladnějším místě vyjfukovýho potrubí = většinou v místě přechodu svodů = parohů do společnýho plechovýho potrubí a odtamtud se vyhází v podobě velkejch kusů respektive se vypálí v následujícím období i jen trochu rozumnějších otáček. Aby nespálená nafta učunila takovouhle dýmovou clonu respektive zhmotňovala tmu jak tady někdo napsal, musí vstříknutá dávka mnohonásobně překračovat běžnej stechiopoměr - v podstatě z nafty shoří jen vodík a nejkratší uhlíkový řetězce, zatímco ty delší vylítnou nespálený vejfuckem ven a následně "zkondenzujou" v takovejhle mastnej černej potah na prvním povrchu, na kterej je proudění venku za vejfuckovou koncovkou nažene... Je to vlastně stejnej princip, jakým se vyráběly a vyrábějí huhlýkový vrstvový odpory - na keramický tělíska se ve speciální komoře-peci nechával usazovat uhlík "vysráženej" z vnitřního prostředí, obsahující nedokonale spálenej zemní plyn nebo technický uhlovodíky jako třeba těžkej lakovej benzín.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 347
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 20:15    Předmět: Citovat

@Sandal Dávkovací ventil neovlivňuje dávku do válce, ale do čerpadla. Zvýšený průtok tedy neznamená víc nafty - kouře, ale jen vyšší tlak v railu, nebo průtok odpadem, pokud propustí pojistný ventl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 21:47    Předmět: Citovat

Karle, SDI se do Felicie nedávalo. Tam montovali starý 1,9 D s nepřímým vstřikem (47 kW), motor s prapůvodem v Golfu II, tam byl ale 1,6 D (40 kW). SDI bylo modernější, defacto atmosférická verze prvních TDI s přímým vstřikem.
A taky zdaleka neplatí, že atmosféra = nižší emise. Naopak. Už v LIAZu při konstrukcích motorů řady 63x v osmdesátých letech řešili, jak dostát zpřísňujícím se emisním předpisům. Přeplňování tomuto dosti pomohlo - za všechny jeden příklad - motor ML634, atmosféra, známá s Šx 11 a prvních sedmistovek disponovala 148 kW. Novější ML635 měl "jen" 151 kW (plus mínus, přesné číslo neznám). Samozřejmě, zvýšením plnícího tlaku se dal získat i vyšší výkon, byl-li potřeba. Takto vznikl motor pro tehdejší "vlajkovou" loď Karosu LC736, to byl myslím ML637P a ten měl 189 kW.
Další zpřísňování emisí byl jeden z hřebíčků do rakve LIAZu, poněvadž s mechanickou přípravou paliva již tomuto zpřísnění nemohli dostát...

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 22:19    Předmět: Citovat

Ale já o nižších emisích atmosférickejch chrochtů nic nepsal, to sis nejspíš vyfabuloval ty sám - já jsem v souvislosti s očouzeným votuzeným golfem napsal, že i chrochtavá filcka zahulila, když se jí prudce duplo na přezky, protože skutečně zahulila - jezdil jsem s ní jako se služební kdysi v práci. Chrochtala, houby jela (myšleno jako že měla akceleraci zabržděnýho šneka), ale díky těžkýmu litinovýmu chrochtu 1,9 nad přední nápravou vyjela absolutně všude - taky to u ní ty nápravy patřičně odnášely. A éto vsjo, víc není potřeba ani k sériovejm ani k votuzenejm sazometům dodávat ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 22:27    Předmět: Citovat

No vždyť ti nic nepodsouvám; názor, že atmosféra hulí míň je docela rozšířený. On přeplňovaný nafťák umí taky zahulit, když vůle v ložisku turbodmychadla dosáhnou určité meze; tak se do sání i výfuku dostává olej. A nafťák ten olej ve vzduchu umí i spalovat...
Bodejť by to náprava u filcky neodsírala, když je to vlastně favorití náprava dimenzovaná na hliníkový škodovácký motor. Jen si nejsem jist, jestli ty filcky s naftou nebo 1.6 neosadili i stabilizátorem - favorit ho neměl.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 11 2019, 23:00    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
...
Bodejť by to náprava u filcky neodsírala, když je to vlastně favorití náprava dimenzovaná na hliníkový škodovácký motor....
Není stejná, je silnější. Filcky před faceliftem měly 2 verze skeletu a 3 verze přední nápravy podle použitýho motoru a převodovky - sjednocení přišlo právě až s faceliftem. Skelety osazovaný benzínovým agregátem 1,3 s tlakově litým hnilíkovým blokem odvozený od fanoušovskýho byly základ, skelety osazovaný litinovým benzínovým agregátem 1,6 z produkce VW musely mít výztuhu rozkládající váhu motoru dál do skeletu plus nápravnici respektující jinej rozměr motoru i s převodovkou a chrochty s 1,9 dýzlem měly skelet i nápravnici ještě víc vyztužený. Teprve unifikační postup, kterej se uplatnil při faceliftu, zajistil univerzálnost skeletů pro montáž libovolnýho hnacího agregátu - do tý doby nešel jeden skelet filcky použít univerzálně pro libovolnej motor a nápravu. Vím to právě podle tý služební fildy, kterou kdysi jeden z kolegů rozkřápnul a servis musel shánět právě tu těžší nápravu pro dehťák...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2540
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt září 12 2019, 7:18    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
@Sandal Dávkovací ventil neovlivňuje dávku do válce, ale do čerpadla. Zvýšený průtok tedy neznamená víc nafty - kouře, ale jen vyšší tlak v railu, nebo průtok odpadem, pokud propustí pojistný ventl.

U CR určitě.Psal jsem o tom vočouzenym Golfu který má klasický rotační čerpadlo Bosch VP44 nebo podobný.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9660
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: čt září 12 2019, 17:14    Předmět: Citovat

ganz dobré auto, na nákup do Tesca, na houby do lesa, na ryby k přehradě, tchyni vodvízt do špitálu, děcka do školky, do rachoty když venku prší...jezdím pininfarinou no a co ? až se jednou cestou rozpadne koupím podobné (levnější)
nové auto ? ale jděte ! prostý výjezd ze salónu srazí cenu dolů o 20 000 Kč, pěkná "investice"



pininfarina.jpg
 Komentář:
 Velikost:  22.11 kB
 Zobrazeno:  74 krát

pininfarina.jpg



_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt září 12 2019, 17:57    Předmět: Citovat

konosuke napsal(a):
prostý výjezd ze salónu srazí cenu dolů o 20 000 Kč, pěkná "investice"
Ale jdi. My, co nevíme. co s prachama,tak nějaké investice neřešíme. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt září 12 2019, 18:15    Předmět: Citovat

konosuke napsal(a):
prostý výjezd ze salónu srazí cenu dolů o 20 000 Kč
Jenom? Já to vidím na 30%.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 535

PříspěvekZaslal: čt září 12 2019, 19:46    Předmět: Citovat

30% jo? Já bych takové hned koupil, kde je to k mání?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund