Založen: Oct 03, 2010 Příspěvky: 1690 Bydliště: Letohrad (Východní Čechy)
Zaslal: ne únor 03 2019, 20:23 Předmět:
Nedávno jsem podobnou situaci probíral s kolegou v práci a došli jsme k docela zajímavému závěru. Amatéři se spoléhají na veškerá doporučení a vybavení moderních automobilů. Profíci cítí auto "s prominutím" svým zadkem a žaludkem!
Zatím je to nejlepší senzor který znám. _________________ Lepší vrabec v hrsti nežli blechy v srsti.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne únor 03 2019, 20:43 Předmět:
dvorak napsal(a):
Stále ještě platí, že při smyku se má vymáčknout spojkový pedál ?
Smyku je lepší předcházet, tzn. když si nejsi jistý, jestli to ubrzdíš, tak podřadit, zpomalit motorem a potom s jistotou vyzkoušet brzdy. No a pak už vidíš, jak si můžeš dovolit šlápnout na plyn. Jet jako posranej na povrchu, kde nemáš jistotu bezpečného zastavení, není ostuda. Spojku můžeš mačkat jen, když chceš jet bez záběru motorem, např. se zadním náhonem do zatáčky na sněhu se schovaným náledím a hlavně aby toi to nechcíplo. Na normálním autě by měly brzdy učinkovat na obou stranách stejně, smyk ti dělá většinou jen záběr hnaných kol do zatáčky, takže by stačilo ubrat plynu. To jsou ale jen teorie, které si spravíš praxí na větší ploše (staré parkoviště, letiště atd.).
Takže doplň otázku s informací o kterou hnanou nápravu se jedná.
Naposledy upravil p32 dne ne únor 03 2019, 20:44, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1525 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: ne únor 03 2019, 20:43 Předmět:
kovar napsal(a):
Nedávno jsem podobnou situaci probíral s kolegou v práci a došli jsme k docela zajímavému závěru. Amatéři se spoléhají na veškerá doporučení a vybavení moderních automobilů. Profíci cítí auto "s prominutím" svým zadkem a žaludkem!
Zatím je to nejlepší senzor který znám.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4246 Bydliště: u HK
Zaslal: ne únor 03 2019, 21:44 Předmět:
moje zkušenost je že záleží na tom o jaký smyk jde. A citlivá práce s plynem dokáže pomoct autu které ztrácí trakci. Je to ovšem o pevných nervech. A hlavně po zvládnutí manévru si nemyslet, že už to mám za sebou a povolit s ostražitostí. Zažil jsem po neudržované silnici poprašek sněhu a pod ním led. A špatně naklopené zatáčky. Jel jsem max 40kmh a zvládnul jsem na cca 3 kilometrech opakovanou ztrátu trakce a začínající smyky. a sto metrů před udržovanou silnicí, jsem polevil v ostražitosti a sešlápl spojku v tu chvíli mě začal předjíždět zadek a než jsem zareagoval byl jsem napříč silnicí a zadní kola v příkopu. Naštěstí jsem brzo sehnal traktor, který mě vycuknul a říkal to už jste dnes sedmý .
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne únor 03 2019, 21:45 Předmět:
Že nechcípne motor. S bawem se zadním pohonem se všemi systémy se ani nebojím, fakt to zvládne moc. Jo když jsem jezdil se starším, jenom ABS, to byla větší sranda:--))
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 03 2019, 21:55 Předmět:
A kdo to aspoň trošku umí si naopak může přidat plyn respektive podřadit a přidat plyn (aby dostal do motoru točky a tím z něj i dostatek krouťáku) a začít smyk aktivně vybírat... Ale na to už je potřeba mít něco odklouzanýho - což je nutně platný pro předohrab i zadokolku. Akorát s odlišným pohonem se to dělá u každýho jinak, i když přední kola do kontra se dávají (skoro) vždycky ... Vykopnutá spojka má za úkol v případě panickýho brzdnýho manévru ve smyku odpojit motor od kol a tím zabránit při zablokování hnací nápravy zhasnutí motoru a tím přerušení funkce posilovače brzd, řízení atd. Kdo se ovládne a nezpanikaří a nebude i ve smyku stát na brzdě jak na rejči, ten spojku vykopávat nemusí - protože mu zajistí přenos výkonu na kola a tím i aspoň částečnou aktivní ovladatelnost kcháru. Ale jak říkám, MUSÍ SE TO UMĚT. Tudíž nejlíp začít "blbnout" na nějakým velkým parkovišti bez obrubníků, na čerstvě napadaným sněhu, daleko od ostatního provozu ... Pak po zvládnutí základního smyku (vyvolání i vybrání) se dá blbnout i na silnici - nejdřív mimo provoz, opravdu pokročilej blázen to může dělat i v provozu - když si bude jistej, že tím nikoho dalšího nevohrozí. Mně osobně a mojí rodině moje "smykový blbnutí" už minimálně jednou kompletně zachránilo kejháky - když došlo v rychlosti zhruba 100km/h "tacho" k tomu nejhoršímu, ruce i nohy "věděly samy co maj dělat" = havarijní smyk jsem vybral natolik, že auto nevyletělo ze silnice ani nevybočilo do jinýho jízdního pruhu a nakonec se bez kontaktu s čímkoliv okolo zastavilo asi metr od krajnice, bez sebemenšího zranění nás uvnitř a bez dalšího poškození, než který způsobilo ten smyk (a málem těžkou havárii) - u mojí tehdejší "emkový šáde" mi totiž praskla pravá zadní poloosa těsně nad závitem držícím brzdovej buben a pravý zadní kolo se při jízdě "odebralo na samostatnou oběžnou dráhu"... A ano, tehdá jsem spojku měl celou dobu vykopnutou až na podlahu ... já si totiž celou dobu naivně myslel, že mi "jen" bouchla guma. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 03 2019, 22:14 Předmět:
A co jinýho jsem napsal?
EKKAR napsal(a):
A kdo to aspoň trošku umí si naopak může přidat plyn...
Ono těch co aspoň trošku umí zas tak moc není ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne únor 03 2019, 22:19 Předmět:
Pridanie plynu by mohlo auto s prednym nahonom vytiahnut z pretacaveho smyku, ale osobne to vyskusane nemam. Zatial som to vzdy podchytil v zaciatku a vyriesil volantom.
Vraj v Rakusku je skola smyku povinna pre kazdeho vodica. Myslim, ze by to nezaskodilo ani u nas. Asi by som si to mal tiez vyskusat.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.