Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Váha vzduchu a měření teploty vzduchu
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
impedance



Založen: Feb 14, 2012
Příspěvky: 273

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 16:34    Předmět: Váha vzduchu a měření teploty vzduchu Citovat

Vespolek
Mám Stilo 1.9 JTD 2001 a Odešla mě v něm váha vzduchu (PBT-GF 30) Ze zvědavosti (šetřivosti) jsem to rozmontoval a zjistil, že v ní je prasklá asi dioda?
(není můj obrázek) Zajímalo by mě jestli by někdo nevěděl čím ji nahradit. Předpokládám, že se na ní měří teplota vzduchu.
Hledal jsem na gůůglu, ale nijak mě neposlouchá. Neřešil někdo podobný problém?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ohryzek36



Založen: Dec 24, 2008
Příspěvky: 2376
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 17:39    Předmět: Citovat

Nemáš na opačné straně toho čidla nějaký kód? To "PBF-GF30" je složení toho černého plastu, ze kterého je to čidlo vyrobené (polybutylen vyztužený skleněným vláknem), takže je jasné, že google poslouchat nebude.

Mimochodem - nejspíš to bude NTC termistor, ale hodnou ale opravdu nevím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 17:50    Předmět: Citovat

Rekl bych, ze PBT-GF30 je oznaceni materialu (plastu), ze kteryho je to vyrobeny.

Spravny Bosch part number by mel byt '0 281 002 308', nebo OEM '4655982'

Jaka byla chyba na diagnostice?
Je to opravdu dioda a ne termistor? Muzes udelat detailnejsi fotku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
impedance



Založen: Feb 14, 2012
Příspěvky: 273

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 18:07    Předmět: Citovat

tyjo tak to mě fakt nenapadlo, že by to mohl byt "jen" termistor. Jsem den odedne hloupější. D: na váze (celé nerozdělané) je označení Bosch "0 280 218 019" a když vytáhnu ten měřící díl, tak tam je "F 00C 2G2 044".
Ten termistor (nebo co to je) mě už přítelkyně stihla zašantročit někde v popelnici, ale vzhledově byl jak dioda 1n4148. Něco mi řiká, že na sobě měl i ten proužek označující katodu.
edit: tak jse měli pravdu.
http://www.bosch.com.au/car_parts/en/downloads/sensors_airmass.pdf


Naposledy upravil impedance dne út srpen 05 2014, 18:11, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 18:08    Předmět: Citovat

Nevím, jak je váha vzduch řešená u Fiatů, u VW je to přesný odporový drát v proudu vzduchu, ohřívaný kalibrovaným proudem a následně měřená rychlost poklesu jeho odporu (teplota vzduchu je samozřejmě součástí výpočtu).
Výrobce Bosch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 18:14    Předmět: Citovat

impedance napsal(a):

edit: tak jse měli pravdu.
http://www.bosch.com.au/car_parts/en/downloads/sensors_airmass.pdf


jjj, to je presne ono....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tazman



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 40
Bydliště: Kaznějov

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 18:35    Předmět: Citovat

To je sichr, že je vadný? Měřils něco nebo to vyhodila diagnostika.
Ta "dioda" je termistor pro měření teploty nasávaného vzduchu - IAT senzor
Zbytek je váha vzduchu - MAF senzor

V příloze jsou kdyžtak hodnoty na snímačích pro kontorlu



Fiat Stilo IAT hodnoty.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Fiat Stilo IAT hodnoty.pdf
 Velikost:  55.74 kB
 Staženo:  226 krát


Fiat Stilo MAF hodnoty.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Fiat Stilo MAF hodnoty.pdf
 Velikost:  68.62 kB
 Staženo:  222 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
impedance



Založen: Feb 14, 2012
Příspěvky: 273

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 18:52    Předmět: Citovat

diagnostika psala nějakou hlášku, už nevím co přesně, ale borec mě řikal , že to je ta váha, tak jsem ju rozdělal a první co jsem viděl byl ten termistror prasklej v půlce. je taky možný, že už je zničenej dlouho a vlastní váha odešla až teď.
díky , kouknu na to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19533
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 18:57    Předmět: Citovat

Jak začne váha hlásit hausnumera, motor ztrácí výkon, nadměrně kouří a spotřeba vyskočí nahoru. Ale výstupní signál se ve výrobě trimuje, protože součástky mají určité tolerance parametrů, výměnou samotného termistoru máš větší šanci stav zhoršit, než zlepšit.
Nejspolehlivější bude vyměnit celou váhu. Já vím, cena není zrovna nejpříjemnější, pohybuje se i v rozsahu větším, než 1:2, podle výrobce a prodejce.

Pokud máš motor 192 A1.000, pak k němu lze použít kteroukoli z těchto vah,
nebo máš motor 937 A7.000, pak do něj patří některá z těchto.
Nebo můžeš koupit samotnou vložku s odpory a elektronikou originál od Pierburga, ta jde použít k několika různým motorům.
Pochopitelně se můžeš po tomto typu podívat u různých prodejců.

Co se s tím nesmí dělat, případně, že ne vždy je za chybným výstupem váhy vzduchu závada čidla nebo třeba jak vyhledat závadu v okruhu AGR (EGR).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 19:21    Předmět: Citovat

co jsem slyšel tak Bosch dělá repasi vah vzduchu a servisy o tom vědí, jenom to neradi doporučují protože na tom není takový rabat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 19:59    Předmět: Citovat

A není to náhodou dioda BAV21 nebo BAV20?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tazman



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 40
Bydliště: Kaznějov

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2014, 20:08    Předmět: Citovat

Úplně sem zazdil tu informaci, že byl termistor prasklý.
Ten ilustrační obrázek mě rozhodil. V tom případě jak píše Hill, zřejmě je dobojováno.

Máte někdo zkušenost s použitím nějakého speciálního přípravku na čištění váhy vzduchu?
Uvažoval jsem o tomhle:
http://www.litep4x4.cz/detail/dilenske-vybaveni/servisni-prostredky/cistic-na-vahy-vzduchu
U jednoho z vozidel co kočíruju začíná čidlo asi haprovat a čas od času vyhodí chybu (neočekávaná hodnota...), tak sem si řikal, že bych to zkusil ošetřit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: st srpen 06 2014, 6:54    Předmět: Citovat

Ja by som povedal, že váha je už dávnejšie zlá a miesto nej je tam zavedený signál z 5V znížený na 4,4 úbytkom práve na tejto didóde. Vyzerá, že to nie je originál, ale dorábané. RJ sa tým oklame stálou dávkou váhy vzduchu. Tak asi nezháňaj ten "váleček" ale celú komplet celú váhu, pretože ako to tu niekto napísal, váha je "drôt" pripevnený na mriežku ofukovanú/ochladzovanú prietokom vzduchu.

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mihal



Založen: Apr 06, 2005
Příspěvky: 1837
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: st srpen 06 2014, 7:55    Předmět: Citovat

Tá dióda/termistor tam patrí, viď http://caudalimetro-express.com/258-large_default/0281002308-caudalimetro-fiat-alfa-romeo-4655982-6081644.jpg
Meria lokálne teplotu, aby bolo k čomu vztiahnúť zmenu teploty odporového drôtu. Prasknutú som ešte nevidel. U bosch je na výstupe 2,75V pri asi 14°C. Mohla by to byť aj Si v záv.smere ak je tam nejaký operák. Rozhodne to bez nej nepôjde.
Dalo by sa to odrbat trimrom nastaveným na vhodnú hodnotu v kombinácii s http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016 s dôsledkom o nejáký pol liter vyššou spotrebou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: st srpen 06 2014, 13:24    Předmět: Citovat

Pokud je to termistor pro měření teploty vzduchu, nemyslím si, že by měl být problém ho nahradit stejným typem. Horší, pokud je atypický. Obdobně s diodou.
Váhu vzduch jsem jen opatrně ofoukl kompresorem, pokud měníš filtr vzduchu, neměla by být nijak zadělaná. U VW se na ten drátek přes ochranné mřížky mechanicky ani dostat nedá. Ale tuším, že jsem někde nějaký sprej prodávat viděl, ale pro jeho cenu jsem se spokojil se vzduchem.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund