Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Předřadný odpor ventilátoru topení
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: pá listopad 26 2021, 22:19    Předmět: Citovat

Tepelka chrání samotný odpor, větrák má ještě hlavní proudovou pojistku. Proč jinak by na poslední stupeň (odpor vyřazený) byl stále funkční? Nějaký odpory mi zbyly, ale hodnotu můžu zjistit až po neděli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33950
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 26 2021, 22:41    Předmět: Citovat

Tepelna poistka chrani auto pred poziarom od prehriateho odporu. Napriklad vtedy, ked bude nastaveny stupen 3 a ventilator zadrety. Prud moze byt dost velky na zapalenie niecoho a pritom stale dost maly, aby prudova poistka vydrzala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 27 2021, 10:02    Předmět: Citovat

Je to v autě a větrání má ještě svoji okruhovou pojistku v pojistkový skříni nad levým kolenem - jestli se nemejlím, tak je 25A pro větrák a 2x 5A pro klapky a regulaci vzduchu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kokun



Založen: Jun 21, 2008
Příspěvky: 8820
Bydliště: Valachy

PříspěvekZaslal: so listopad 27 2021, 19:04    Předmět: Citovat

PavelFF napsal(a):
Kdysi mi kamarád donesl podobný odpor z Citroena. Byla přerušená ta válcová tepelná pojistka. Bohužel je tam přibodovaná, což jsem neuměl spolehlivě opravit. Odporu nic nebylo. Samotná pojistka stojí kolem 20Kč. Nový odpor prý stál asi 700kč.
mi-ro napsal(a):
Tepelná nevratná pojistka je tady jako havarijní. I když se často přeruší při běžném provozu. Je tam z důvodu přetížení -zastavení motoru větráku, čímž dojde k díky velkému proudu k nadměrnému přehřátí odporu. Aby to neblaflo, přeruší se pojistka. Vyměnit se dá. Ideálně přibodovat. Pájení není dobrá volba. Very Happy
rnbw napsal(a):
A hlavne aby sa ta poistka neznicila... Na kolko je vlastne stupnov?

Radsej by som pouzil nejaku lisovaciu spojku. Alebo svorku z cokolady.

Vyměňoval jsem jich snad desítky ks - většinou do Fabií, ale i do jiných.
Vedle našeho baráku má jeden můj známý (už léta) autodílnu - z naší bývalé kotelny a uhelny.

Je tam použita nevratná válcová tepel. pojistka - něco takového - hodnota: 240°C. Objednával jsem je (po desítkách) většinou z AME - s jinými součástkami.
Jak je vidět v odkazované tabulce, hodnota 240°C je ta nejvyšší - která se pak taky u většiny nabídek prodejců vyskytuje.
Chtěl jsem sehnat o něco vyšší hodnotu (protože prý někdy odešla bezdůvodně - únavou materiálu?!). I když jsem pak na NETu našel, ale zase o hodně vyšší: 270 a přes 300°C (což už bylo příliš) - ale stejně jsem nenašel žádného dodavatele (v malém). Tak jsem používal to, co bylo v originále - těch 240°C.

Ta původní je na páskových vodičích (toho rezistoru) přibodována. Což by bývalo bylo ideální i při opravě. Bodovačku jsme ovšem k dispozici neměli.
Použítí tvrdého pájení stříbrem (natož mosazí) nepřipadalo v úvahu (i když ten automechanik autogen má) - ty teploty pájení jsou příliš vysoké na to, aby se ta pojistka nezničila hned při její výměně. Uchladit ji (při tom pájení autogenem) by nebylo až tak jednoduché.
Proto jsem to pájel obyčejnou měkkou pájkou 60Sn/40Pb - jen jsem spoj pojišťoval ještě mechanicky.
Vyštípnul jsem původní (vadnou) pojistku a ponechal jsem z ní cca 2mm původního vývodu (asi tolik, co trčelo i na opačnou stranu). Poté jsem celý tento konec (po řádném mech. očíštění-oškrabání) předem pocínoval, aby se pak pozdější připájení nové, zkrátilo na minimální dobu.
Vývody nové pojistky jsem pak zahýbal (přes ten páskový vývod rezistoru) nazpět - a poté teprve uštípl nadbytečnou část. Plochými kleštěmi ještě pořádně zmačknul, takže už teď tam pojistka dobře držela (mechanicky). Zapájení ten spoj ještě zlepšilo-pojistilo. I kdyby se ten spoj později ohřál natolik, že by se pájka měla tavit (což se v praxi nikdy nestalo - to by teplota musela dosáhnout 300°C a víc), tak by sama nikam neodpadla a stejně už by byla vadná-přerušená, kdyby to došlo až na tyto teploty.
Nová pojistka má postříbřené (poněkud tlusté) vývody, které se pak pájkou dobře smáčely a tudíž pájení se dalo zkrátit na minimální dobu! A abych se i tak vyvaroval jejímu přehřátí (při pájení), tak jsem její tělísko chladil namočeným hadříkem.
Takto opravený rezistor se vrátil pouze jednou (pojistka zase pouze! přerušená) - spoje byly neporušené-nepřehřáté. Zřejmě byl ten ventilátor přidřený, když se to po (zase ne až tak) krátké době vrátilo Wink

https://www.club-opel.cz/viewtopic.php?t=397
https://www.poradte.cz/auto-moto/29021-fabie-2002-vada-ventilatoru.html



d-soubor-87621.jpeg
 Komentář:
Předřadný odpor, regulátor topení ŠKODA FABIA I II ROOMSTER, ...
Podobné jsou i v jiných autech - pojistka stejná.
 Velikost:  9.83 kB
 Zobrazeno:  52 krát

d-soubor-87621.jpeg



_________________
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5023
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne listopad 28 2021, 1:24    Předmět: Citovat

Dobré vědět, že to funguje. Ušetří to hodně peněz.

Taky mě pochopitelně zprvu napadlo to připájet, ale když uvádějí teplotu tání pájky pod 200st.C, nechtěl jsem riskovat, že se to rozpojí, udělá to někde zkrat a budu coby elektro opravář vypadat blbě. Nebo tu pojistku zničím při pájení. Byla totiž jenom na 152st.C. Tak si ten známý koupil odpor nový.

A klasika - měl jsem porouchaný odpor doma 11let. Až letos v létě jsem třídil staré krámy a odpor jsem (s krvácejícím srdcem, ale přece) vyhodil. Teď se dozvím, že by se býval dal opravit.



Odpor s tepelnou pojistkou .... .jpg
 Komentář:
 Velikost:  170.59 kB
 Zobrazeno:  57 krát

Odpor s tepelnou pojistkou .... .jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
salus



Založen: Jan 03, 2019
Příspěvky: 80
Bydliště: Chrudimsko

PříspěvekZaslal: st prosinec 01 2021, 15:59    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
A hlavne aby sa ta poistka neznicila... Na kolko je vlastne stupnov?

Radsej by som pouzil nejaku lisovaciu spojku. Alebo svorku z cokolady.


U předřadného odporu, který jsem právě zakoupil je přesně tato tepelná pojistka:



Image_00146.JPG
 Komentář:
 Velikost:  42.85 kB
 Zobrazeno:  63 krát

Image_00146.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5166
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: st prosinec 01 2021, 17:54    Předmět: Citovat

Kurvítko je nainstalováno... Laughing
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1936

PříspěvekZaslal: st prosinec 08 2021, 20:30    Předmět: Citovat

U nás to chlapům dost odchází na traktorech. Je tam dost místa , tak to řeším čokoládou Very Happy .


IMG_20211129_095721.jpg
 Komentář:
 Velikost:  54.2 kB
 Zobrazeno:  84 krát

IMG_20211129_095721.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 976
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: út prosinec 21 2021, 9:00    Předmět: Citovat

U mých Renaultů tahle vadná tepelná pojistka byla vždy signálem odcházejícího ventilátoru (předzvěst že se tak stane byl zvýšený kravál ventilátoru). Ale nepřerušila se při předposledním stupni, jak tu někdo předpokládal, ale naopak při nejnižším. Zřejmě je počítáno s jejím chlazením profukujícím vzduchem a přidřený ventilátor se při tak malém proudu nerozeběhl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund