Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O vývoji naší železniční dopravy (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 915

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 18:25    Předmět: Citovat

Marně přemýšlím, co tam jeěště mohlo jezdit...
Možná čmelák T669, nebo Hektor T458?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 18:40    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):
Nebyl to ani jeden z těchto strojů. Škoda, že jsem tenkrát nevlastnil fotoaparát.
Tak se podívej do Atlasu lokomotiv jestli ji tam nepoznáš, není tam akorát ten Ragulin a škodovácká "turbínovka", jinak snad všecky.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
barnodaj



Založen: Apr 16, 2011
Příspěvky: 748
Bydliště: Vodňansko

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 18:42    Předmět: Citovat

HEKTOR měl označení T435
potom byl tzv Herkules, někde taky velký Hektor T458
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 882
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 18:46    Předmět: Citovat

Tady by to nebylo?

https://www.prototypy.cz/?ukaz=popisy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 21:05    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
jinak snad všecky.

Ještě tam chybí tohle.
Marně přemýšlím, co z CCCP tady mohlo jezdit, kromě Bubnů z tajgy. Ještě se tady vyskytl ruský motorák řady 835, ale to tak 20 let nazpět. 835

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 21:32    Předmět: Citovat

Mělo to přibližně stejnej styl kapotáže, nebo jak to nazvat, jako "žehlička" - Kabina byla nad motorem. Z boku to mělo hodně vidět paprskovitý kola a ta přední část mě přišla trochu zešikmená dolů směrem dopředu. Z boku byla tabulka z nápisem azbukou Sergej, ale to tam mohl někdo dosadit. Táhlo nás to jako nouzový stroj po poruše normální mašiny. Bohužel jsem už po tom pátral dost dlouho a na nic jsem nenarazil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 22:02    Předmět: Citovat

Kapotová šestinápravová byl snad jedině čmelák, čtyřnápravovejch bylo podstatně víc, z ruSSácka ale asi nic - ten nápis moh taky bejt nějaká recese. V kterým to bylo roku? To je taky dost důležitý k odpovědi na ten Hubertusovo Čombolskej express = zprasek z brejlovce ve stylu Siemens Vectron ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 22:20    Předmět: Citovat

Tak byl to pokus o modernizaci, no. Upadne to v zapomnění, třeba spolu s tramvajemi Tarta RT6N1, nebo třeba s motorovým vozem 860, též známým jako chrochtadlo.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 882
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 22:29    Předmět: Citovat

Kolik to mělo náprav? Jestli to bylo hooodně malý mohl to být posunovací polský Fablok / Zastal, ty mají paprsková kola.
Jestli to bylo větší, mohla to být východoněmecká V 60 ("Fau" 60). ta má taky paprsková kola.
https://www.youtube.com/watch?v=ToEGp9kbkrE



Zastal 409 Da.jpg
 Komentář:
 Velikost:  10.31 kB
 Zobrazeno:  42 krát

Zastal 409 Da.jpg



Fablok Ls150.jpg
 Komentář:
 Velikost:  10.95 kB
 Zobrazeno:  60 krát

Fablok Ls150.jpg



V 60 DDR.jpg
 Komentář:
 Velikost:  119.16 kB
 Zobrazeno:  55 krát

V 60 DDR.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 22:57    Předmět: Citovat

Foxi, Artaban jasně napsal, že to bylo velký jako sergej, to cos poslal ty, jsou ekvivalenty čé-ká-déčkovýho "Prasete" alias T211.0 a .1 nebo T212.0 a .1, prostě malý lehký posunovky.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 23:07    Předmět: Citovat

Bylo to někdy v 90-tých letech. Barva byla spíš už hnědá/rezavá. Ty spojnice mezi kolama to nemělo. Co mě na tom upoutalo nejvíc, byl zvuk motoru - mělo to extrémně pomaluběžný diesel. Když to velikostně porovnám se "žehličkou", bylo to o něco větší. Z boku to bylo víc vykrojený a mělo to větší kola - s paprsky. To je tak vše, co o tomhle stroji dokážu napsat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 29 2023, 23:40    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že běžný zátěžový kola jsou plný, kovaný za tepla a dodatečně za studena zušlechťovaný s obručí natahovanou za horka si nemyslím, že by paprskový kola byly "mejd in raša". Paprskový kola jsou technologicky složitý, z našich mašin je mívala mimo parní trakce "bobina" E499.0 a pak dlouho nic, objevily se až na "hrbatý" E479.0 a prakticky hned nato na "dvojkách" alias "krysách" neboli "banánech" E499.2. Na "peršingách" E499.3 a jim obdobnejch střídavejch a dvousystémovejch verzích pak už byly normou. Ale na dýzlech si nevybavuju typ s paprskovýma kolama ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt listopad 30 2023, 0:01    Předmět: Citovat

Myslím, že paprsková kola měla i laminátka (i její šestinápravová verze vzniklá v jediném exempláři) a plecháč.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 30 2023, 1:10    Předmět: Citovat

Furt to ale byly mašiny z období půlky 70. let a pozdějších, kdy se paprskový kola na elektrikách dělaly z důvodu odlehčení = snížení neodpruženejch hmot - a byly na elektrikách ze Škodifky Pilzen, ne na ruSSáckejch bázmekách, který nám sem kremlodor cpal v rámci RVHP. Nenapsal jsem je proto, že tady u nás nejezdily (jsme striktní stejnosměr) a v Oltecu pod střídavinou jsem nikdy neměl tolik času, abych si je ňák extra prohlížel.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt listopad 30 2023, 8:33    Předmět: Citovat

To je jasný, k nám do Prahy to taky nemohlo Smile Ono už i těchto lokomotiv dost ubývá, třeba plecháče tahaly osobáky z Plzně na Cheb a Budějice, tam se začaly nasazovat jednotky RegioPanter. Laminátky jsou zase dominantou ČD Carga, většinu nákladů přes Vysočinu tahají právě ony.
Zajímavé jsou tři laminátky, které mají v Budějicích. Jsou upravené na dva systémy, tedy naší střídavku a pak ještě na napětí co je v Rakousku. Tahají se tím náklady po někdejší koněspřežce a přes Velenice.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 7 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund