Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 29 2023, 18:40 Předmět:
Artaban001 napsal(a):
Nebyl to ani jeden z těchto strojů. Škoda, že jsem tenkrát nevlastnil fotoaparát.
Tak se podívej do Atlasu lokomotiv jestli ji tam nepoznáš, není tam akorát ten Ragulin a škodovácká "turbínovka", jinak snad všecky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st listopad 29 2023, 21:05 Předmět:
EKKAR napsal(a):
jinak snad všecky.
Ještě tam chybí tohle.
Marně přemýšlím, co z CCCP tady mohlo jezdit, kromě Bubnů z tajgy. Ještě se tady vyskytl ruský motorák řady 835, ale to tak 20 let nazpět. 835 _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Mělo to přibližně stejnej styl kapotáže, nebo jak to nazvat, jako "žehlička" - Kabina byla nad motorem. Z boku to mělo hodně vidět paprskovitý kola a ta přední část mě přišla trochu zešikmená dolů směrem dopředu. Z boku byla tabulka z nápisem azbukou Sergej, ale to tam mohl někdo dosadit. Táhlo nás to jako nouzový stroj po poruše normální mašiny. Bohužel jsem už po tom pátral dost dlouho a na nic jsem nenarazil.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 29 2023, 22:02 Předmět:
Kapotová šestinápravová byl snad jedině čmelák, čtyřnápravovejch bylo podstatně víc, z ruSSácka ale asi nic - ten nápis moh taky bejt nějaká recese. V kterým to bylo roku? To je taky dost důležitý k odpovědi na ten Hubertusovo Čombolskej express = zprasek z brejlovce ve stylu Siemens Vectron ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st listopad 29 2023, 22:20 Předmět:
Tak byl to pokus o modernizaci, no. Upadne to v zapomnění, třeba spolu s tramvajemi Tarta RT6N1, nebo třeba s motorovým vozem 860, též známým jako chrochtadlo. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 884 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: st listopad 29 2023, 22:29 Předmět:
Kolik to mělo náprav? Jestli to bylo hooodně malý mohl to být posunovací polský Fablok / Zastal, ty mají paprsková kola.
Jestli to bylo větší, mohla to být východoněmecká V 60 ("Fau" 60). ta má taky paprsková kola.
https://www.youtube.com/watch?v=ToEGp9kbkrE
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 29 2023, 22:57 Předmět:
Foxi, Artaban jasně napsal, že to bylo velký jako sergej, to cos poslal ty, jsou ekvivalenty čé-ká-déčkovýho "Prasete" alias T211.0 a .1 nebo T212.0 a .1, prostě malý lehký posunovky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Bylo to někdy v 90-tých letech. Barva byla spíš už hnědá/rezavá. Ty spojnice mezi kolama to nemělo. Co mě na tom upoutalo nejvíc, byl zvuk motoru - mělo to extrémně pomaluběžný diesel. Když to velikostně porovnám se "žehličkou", bylo to o něco větší. Z boku to bylo víc vykrojený a mělo to větší kola - s paprsky. To je tak vše, co o tomhle stroji dokážu napsat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 29 2023, 23:40 Předmět:
Vzhledem k tomu, že běžný zátěžový kola jsou plný, kovaný za tepla a dodatečně za studena zušlechťovaný s obručí natahovanou za horka si nemyslím, že by paprskový kola byly "mejd in raša". Paprskový kola jsou technologicky složitý, z našich mašin je mívala mimo parní trakce "bobina" E499.0 a pak dlouho nic, objevily se až na "hrbatý" E479.0 a prakticky hned nato na "dvojkách" alias "krysách" neboli "banánech" E499.2. Na "peršingách" E499.3 a jim obdobnejch střídavejch a dvousystémovejch verzích pak už byly normou. Ale na dýzlech si nevybavuju typ s paprskovýma kolama ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt listopad 30 2023, 0:01 Předmět:
Myslím, že paprsková kola měla i laminátka (i její šestinápravová verze vzniklá v jediném exempláři) a plecháč. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 30 2023, 1:10 Předmět:
Furt to ale byly mašiny z období půlky 70. let a pozdějších, kdy se paprskový kola na elektrikách dělaly z důvodu odlehčení = snížení neodpruženejch hmot - a byly na elektrikách ze Škodifky Pilzen, ne na ruSSáckejch bázmekách, který nám sem kremlodor cpal v rámci RVHP. Nenapsal jsem je proto, že tady u nás nejezdily (jsme striktní stejnosměr) a v Oltecu pod střídavinou jsem nikdy neměl tolik času, abych si je ňák extra prohlížel. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt listopad 30 2023, 8:33 Předmět:
To je jasný, k nám do Prahy to taky nemohlo Ono už i těchto lokomotiv dost ubývá, třeba plecháče tahaly osobáky z Plzně na Cheb a Budějice, tam se začaly nasazovat jednotky RegioPanter. Laminátky jsou zase dominantou ČD Carga, většinu nákladů přes Vysočinu tahají právě ony.
Zajímavé jsou tři laminátky, které mají v Budějicích. Jsou upravené na dva systémy, tedy naší střídavku a pak ještě na napětí co je v Rakousku. Tahají se tím náklady po někdejší koněspřežce a přes Velenice. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.