Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Auto špatně na volnoběhu topí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st říjen 06 2021, 8:42    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
A bude hůř: v některých sousedních zemích je tvůj postup výslovně zakázaný. Když tě chytnou při čištění auta s nastartovaným motorem
...
Je jen otázka času, kdy tato vymoženost dorazí i k nám, a ta určitě dorazí, jako ostatní represivní opatření. Přebíráme jedno za druhým.

Správně. Nemá význam řešit nějaký topení, jestli po půl kilometru nebo po pěti, usilovně se pracuje na zrušení soukromé mobility obyvatelstva.
Viz volební programy příslušných stran poháněných konopím.
Docela se nám posouvá zemská osa, podle které se dal dělit svět na tzv. svobodný a tzv. totalitní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st říjen 06 2021, 10:55    Předmět: Citovat

Tak budu jezdit traktorem. Můj Zetor má spotřebu 6l/mth a motor 3600ccm smradlavej jak každej UŘI, a ty asi jen tak nezakážou a budu si prdlat do kaufu pro chleba, protože u nás na vsi neni ani po s ranej krám, kde by se dalo koupit kus žvance.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_Paul



Založen: Sep 19, 2004
Příspěvky: 2401
Bydliště: Laškov

PříspěvekZaslal: st říjen 06 2021, 14:34    Předmět: Citovat

motor nesmí běžet na volnoběh.... Tak to jsem v klidu, já to držím ve zvýšených otáčkách, tak cca 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st říjen 06 2021, 17:30    Předmět: Citovat

Na volnoběh asi nedobíjí ani baterku. Jinak je celkem logické, že po nastartování topení funguje a po zahřátí motoru, což na volnoběh trvá výrazně déle než při jízdě. Zvláště u nových moderních a úsporných aut se snad tomu nedá ani divit.
Co si pamatuji, tak v zimě při -20℃ stačilo ve starém Peugeotu 405 1.9L v benálu nastartovat a po 300 metrech už to topilo až až.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st říjen 06 2021, 17:48    Předmět: Citovat

Na to NEtopení nejvíc trpjěj VW a Škoda s TDi PD motory. V mrazu -15 se na provozní teplotu ohřálo až za 15km svižnější jízdy, protože všechno teplo se stačilo vyfoukat přes radiátor topení. Od doby co mám Mercedes CDi je topení naprostá pohoda.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: čt říjen 07 2021, 19:25    Předmět: Citovat

Ještě že toto nemusím řešit... hnusná ev.. prostě žádné výhody. Laughing

Ale vážně: posledních několik let se mi na předním skle zevnitř dělá takový povlak, vypadá to jako zamlžení, ale není. Jde to sejmout ofukem, ale rychle se to vrátí a dělá mi to u všech aut... nevíte co to je? když přední sklo zevnitř vyčistím třeba okenou tak je nějakou dobu klid. Hadr je po takovém čištění špinavý - černý.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33916
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt říjen 07 2021, 19:33    Předmět: Citovat

Podla mna je to bordel z dieslov, za ktorymi jazdis. Mne sa to robi tiez. A navyse prach a sadze na palubnej doske Shocked (nemam kabinovy filter).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: čt říjen 07 2021, 19:41    Předmět: Citovat

Je to možné. Kabinový filtr mám, ale ten mastný bordýlek mě fakt šve a mám pocit, že je ho více a více.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2462
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: čt říjen 07 2021, 20:12    Předmět: Citovat

Třeba Berlingo má takovou dutinu, ve které se drží jemný prach a přes tu nasává vzduch do kabiny. Pro čištění se musí sundat stěrače.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: čt říjen 07 2021, 20:37    Předmět: Citovat

Ono to bude něco z toho výfuku. Jak je vlhko tak se to naváže a projde do kabiny. Přes léto to není tak akutní
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt říjen 07 2021, 21:57    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
Na volnoběh asi nedobíjí ani baterku. Jinak je celkem logické, že po nastartování topení funguje a po zahřátí motoru, což na volnoběh trvá výrazně déle než při jízdě. Zvláště u nových moderních a úsporných aut se snad tomu nedá ani divit.
Co si pamatuji, tak v zimě při -20℃ stačilo ve starém Peugeotu 405 1.9L v benálu nastartovat a po 300 metrech už to topilo až až.


Urcite dobiji.. to by ti na tom volnobehu za chvili zdechlo Smile
Mam na palubce i voltmetr (z vyroby, ne samodomo) a v podstate porad pri nastartovanym motoru ukazuje min. 14V.. Ale je fakt, ze to neni novy auto
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3314
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne říjen 10 2021, 15:31    Předmět: Citovat

Na námrazu na čelním skle jsem používal jen vlažnou vodu, nic pocitově teplého. Měl jsem strach aby sklo neprdlo. Dělal jsem to tak 15 let zpět pár zim a dobrý. Změna zaměstnání změnila i můj způsob dopravy za MHD-městská hromadná doprava.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
voitano



Založen: Dec 02, 2009
Příspěvky: 480

PříspěvekZaslal: út říjen 12 2021, 12:22    Předmět: Citovat

Může mi někdo blíže technicky vysvětlit, proč chod naprázdno není pro studený motor příznivý a je lepší ho hned zatěžovat? V čem je chod naprázdno tak jiný oproti jízdě mimo menšího zatěžování neideálně promazaných třecích ploch ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31853
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 12 2021, 17:02    Předmět: Citovat

V účinnosti. Studenej motor je nutný dotovat palivem víc, než ohřátej, protože ani při vstřikování se ho neodpaří dost pro dokonalej zážeh a dokonalý spálení, navíc se pod nátlakem ekologie elektronika snaží i při chodu na místě rychle ohřát katalyzátor, aby naběhla jeho štěpně-fúzní funkce odstraňující NOx-y a likvidující CHx-y. Nadbytek paliva ve spalovacím prostoru vede k smejvání olejovýho filmu ze stěn válce a ředění mazací náplně palivem stejně jako to dřív dělal sytič. Naproti tomu když se co nejdřív po startu rozjedeš, pedálem ovládáš škrticí klapku a do motoru tak dostaneš víc vzduchu = zlepší se energetická účinnost, protože část energie se převede na mechanickou a využije. Ve vyšších točkách má motor stabilnější chod, takže není nutný používat tak vysoký obohacení směsi, jako na místě při volnoběhu - uvolněný množství tepla ve válcích je přitom prakticky stejný, jako když motor běží na místě. Prostě je spočítaný, že když budeš motor zahřívat 5 minut na místě, tak sežere jen na to ohřejvání skoro stejně paliva, jako když hned vyjedeš a za těch 5 minut ujedeš v mírným režimu 2-3 kilometry. Bohužel tenhle fakt nereflektuje nemožnost vyjet s vozidlem s výhledem zakrytým bez ohřevu neodstranitelnou námrazou - tam prostě chcačky nechcačky nejdřív musíš nějak vygenerovat to teplo, kterým umožníš bezpečný odstranění aspoň minimálního množství námrazy ze skel - tak velkýho, abys měl zajištěnej bezpečnej výhled pro to vyjetí ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út říjen 12 2021, 17:05    Předmět: Citovat

Jinak řečeno, studený motor při chodu naprázdno potřebuje více paliva, mimo jiné k překonání vnitřních odporů.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund