A bude hůř: v některých sousedních zemích je tvůj postup výslovně zakázaný. Když tě chytnou při čištění auta s nastartovaným motorem
...
Je jen otázka času, kdy tato vymoženost dorazí i k nám, a ta určitě dorazí, jako ostatní represivní opatření. Přebíráme jedno za druhým.
Správně. Nemá význam řešit nějaký topení, jestli po půl kilometru nebo po pěti, usilovně se pracuje na zrušení soukromé mobility obyvatelstva.
Viz volební programy příslušných stran poháněných konopím.
Docela se nám posouvá zemská osa, podle které se dal dělit svět na tzv. svobodný a tzv. totalitní.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2568 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st říjen 06 2021, 10:55 Předmět:
Tak budu jezdit traktorem. Můj Zetor má spotřebu 6l/mth a motor 3600ccm smradlavej jak každej UŘI, a ty asi jen tak nezakážou a budu si prdlat do kaufu pro chleba, protože u nás na vsi neni ani po s ranej krám, kde by se dalo koupit kus žvance. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15532 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st říjen 06 2021, 17:30 Předmět:
Na volnoběh asi nedobíjí ani baterku. Jinak je celkem logické, že po nastartování topení funguje a po zahřátí motoru, což na volnoběh trvá výrazně déle než při jízdě. Zvláště u nových moderních a úsporných aut se snad tomu nedá ani divit.
Co si pamatuji, tak v zimě při -20℃ stačilo ve starém Peugeotu 405 1.9L v benálu nastartovat a po 300 metrech už to topilo až až.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2568 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st říjen 06 2021, 17:48 Předmět:
Na to NEtopení nejvíc trpjěj VW a Škoda s TDi PD motory. V mrazu -15 se na provozní teplotu ohřálo až za 15km svižnější jízdy, protože všechno teplo se stačilo vyfoukat přes radiátor topení. Od doby co mám Mercedes CDi je topení naprostá pohoda. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Ještě že toto nemusím řešit... hnusná ev.. prostě žádné výhody.
Ale vážně: posledních několik let se mi na předním skle zevnitř dělá takový povlak, vypadá to jako zamlžení, ale není. Jde to sejmout ofukem, ale rychle se to vrátí a dělá mi to u všech aut... nevíte co to je? když přední sklo zevnitř vyčistím třeba okenou tak je nějakou dobu klid. Hadr je po takovém čištění špinavý - černý. _________________ Internet - metla lidstva
Ono to bude něco z toho výfuku. Jak je vlhko tak se to naváže a projde do kabiny. Přes léto to není tak akutní _________________ Internet - metla lidstva
Na volnoběh asi nedobíjí ani baterku. Jinak je celkem logické, že po nastartování topení funguje a po zahřátí motoru, což na volnoběh trvá výrazně déle než při jízdě. Zvláště u nových moderních a úsporných aut se snad tomu nedá ani divit.
Co si pamatuji, tak v zimě při -20℃ stačilo ve starém Peugeotu 405 1.9L v benálu nastartovat a po 300 metrech už to topilo až až.
Urcite dobiji.. to by ti na tom volnobehu za chvili zdechlo
Mam na palubce i voltmetr (z vyroby, ne samodomo) a v podstate porad pri nastartovanym motoru ukazuje min. 14V.. Ale je fakt, ze to neni novy auto
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3319 Bydliště: Brno
Zaslal: ne říjen 10 2021, 15:31 Předmět:
Na námrazu na čelním skle jsem používal jen vlažnou vodu, nic pocitově teplého. Měl jsem strach aby sklo neprdlo. Dělal jsem to tak 15 let zpět pár zim a dobrý. Změna zaměstnání změnila i můj způsob dopravy za MHD-městská hromadná doprava.
Může mi někdo blíže technicky vysvětlit, proč chod naprázdno není pro studený motor příznivý a je lepší ho hned zatěžovat? V čem je chod naprázdno tak jiný oproti jízdě mimo menšího zatěžování neideálně promazaných třecích ploch ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 12 2021, 17:02 Předmět:
V účinnosti. Studenej motor je nutný dotovat palivem víc, než ohřátej, protože ani při vstřikování se ho neodpaří dost pro dokonalej zážeh a dokonalý spálení, navíc se pod nátlakem ekologie elektronika snaží i při chodu na místě rychle ohřát katalyzátor, aby naběhla jeho štěpně-fúzní funkce odstraňující NOx-y a likvidující CHx-y. Nadbytek paliva ve spalovacím prostoru vede k smejvání olejovýho filmu ze stěn válce a ředění mazací náplně palivem stejně jako to dřív dělal sytič. Naproti tomu když se co nejdřív po startu rozjedeš, pedálem ovládáš škrticí klapku a do motoru tak dostaneš víc vzduchu = zlepší se energetická účinnost, protože část energie se převede na mechanickou a využije. Ve vyšších točkách má motor stabilnější chod, takže není nutný používat tak vysoký obohacení směsi, jako na místě při volnoběhu - uvolněný množství tepla ve válcích je přitom prakticky stejný, jako když motor běží na místě. Prostě je spočítaný, že když budeš motor zahřívat 5 minut na místě, tak sežere jen na to ohřejvání skoro stejně paliva, jako když hned vyjedeš a za těch 5 minut ujedeš v mírným režimu 2-3 kilometry. Bohužel tenhle fakt nereflektuje nemožnost vyjet s vozidlem s výhledem zakrytým bez ohřevu neodstranitelnou námrazou - tam prostě chcačky nechcačky nejdřív musíš nějak vygenerovat to teplo, kterým umožníš bezpečný odstranění aspoň minimálního množství námrazy ze skel - tak velkýho, abys měl zajištěnej bezpečnej výhled pro to vyjetí ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út říjen 12 2021, 17:05 Předmět:
Jinak řečeno, studený motor při chodu naprázdno potřebuje více paliva, mimo jiné k překonání vnitřních odporů. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.