Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ake napatie treba na start auta?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 20:47    Předmět: Citovat

Kvicala_r napsal(a):
Vypadá, že dnešní auta dokonce hlídají i otáčky startéru (snad novější než OCII) a pokud se nedostanou ně nějaký nominál jednotka motor nepustí.

U dieselových aut to tak asi bude. Všiml jsem si, že moderní diesely při nešikovném rozjezdu celkem ochotně zdechají. Kde se starý motor ještě všelijak převaloval a hádal, tam to moderní auto prostě zabalí. Asi to slouží jako ochrana před poškozením od těch rázů a záškubů, co při tom vznikají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 21:24    Předmět: Citovat

Onehdá mi u Una odešlo nabíjení, nevěděl jsem to, kontrolka nesvítila, jel jsem (a svítil) nevědomky na baterii, dokud mi to z ničeho nic nechcíplo. Na baterii jsem naměřil 5V Laughing
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 22:00    Předmět: Citovat

No vidíš, a keby si to vedel, že nenabíja, tak ešte pred štartom vyberieš gumičku zo stop-ventilu a nechcíplo by to ani keby si chcel Laughing
No vidíš, a keby som to vedel, že to nebol diesel, ale benzín, tak nenapíšem takú somarinu Laughing


Naposledy upravil PeteBurns dne pá únor 26 2021, 0:43, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 0:12    Předmět: Citovat

Samozřejmě šlo o benzínovou patnáctistovku Wink
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 8:21    Předmět: Citovat

Jo takhle dojel brácha na Cromě LPG . Až to zdechlo . No kupodivu po připojení druhého aku na káblem na asi 10 minut se to nastartovalo a ještě jsme dojeli asi 10km do servisu . No ale třeby u Feldy 1,6 jsem měl tu zkušenost , že aku s jedním vadným článkem ještě otočila , ale nechytlo . Na roztlačení , bez užití starteru se rozběhla .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33908
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 8:29    Předmět: Citovat

Vcera som nabijanie ukoncil pri 12,89V. Po odpojeni nabijacky asi 12,6V. Teraz rano po odomknuti auta 12,1V. Pomale nabijanie je sice pre desulfataciu dobre, ale takymto tempom to bude trvat tyzden Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1277
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 11:27    Předmět: Citovat

citace:
po připojení druhého aku na káblem na asi 10 minut se to nastartovalo a ještě jsme dojeli asi 10km do servisu

Já přejel republiku od Hodonína do Plzně na čtyři baterky Wink
Na Nový rok to přestalo dobíjet, servisy zavřené a já potřeboval dojet, tak jsem si půjčil 3 baterky a povedlo se. Pravda, před Prahou mi výpočty přestaly vycházet, naštestí jsem měl ssebou modelářskou nabíječku, která dokázala z jednoho už použitého aku dobít druhý, taky už použitý, dojel jsem Wink

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 17:08    Předmět: Citovat

Nevrátíš , vsadím se .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17746
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 17:19    Předmět: Citovat

Zlatej ropnej Pažout 405. Ten nepotřeboval baterku vůbec. Kousek od Dráždan na východ mi při startu ulít mezičlánkovej spoj v baterce, napětí 0V. Jeden dobrý Lužický Srb, co dokonce uměl trochu česky, mi pomohl Pažouta nahodit přes kabely a pak jsem už bez problémů dojel těch 240 km domů.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 17:47    Předmět: Citovat

No já mám zkušenost, že pokud má baterka napětí naprázdno pod 12 V, tak nenastartuji, pouze cvakání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 19:05    Předmět: Citovat

Vážení Bastlíři,
před několika lety jsem začal do svých nabíječek strkat LED V-metry.
Při této příležitosti jsem koupil pro pokus také auto LED V-metr pro strčení do autozásuvky, která bývá většinou viditelná i z pohledu řidiče. Není to vůbec špatné, zvláště pro auta, která mají svou slávu dávno za sebou. Proměřil jsem ho v rozsahu 8 až 15V proti multimetru, kecalo to nejvíce o 0,2V. OK. Na 15V šel přesně. Máš nepřetržitou kontrolu jestli to nabíjí a to ve voltech. ( obvykle 14,2 až14,5V) Nevýhodou je to, že měřák je trochu pomalej. Tak,že když zastartuješ, tak hodnotu při zatížení startérem vidíš jen krátce. V případě,že ti na prvním místě blikne 8 , tak je čas to řešit. Když to zapomeneš pár dní v zásuvce, tak se nic neděje, bere to asi 20mA.
Luboš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33908
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 19:26    Předmět: Citovat

Tieto meraky budu velmi oblubene aj pri novych autach s "inteligentnym" dobijanim.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 19:34    Předmět: Citovat

Zakoupil jsem něco podobného na ebay, mimo napětí ukazuje i teplotu interieru. Při startování ale asi vypíná, nic nezobrazuje.

https://www.ebay.com/itm/DF-01-TV-2IN1-Car-Battery-Monitor-Voltmeter-Thermometer-RGB-Digital-Display/184449400698?hash=item2af20a7f7a:g:tc0AAOSwLOlfYHqw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6065
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá únor 26 2021, 20:05    Předmět: Citovat

Co si tak vybavuji, tak v mojí Mazdě se zásuvka při startování vypíná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: so únor 27 2021, 11:55    Předmět: Citovat

Vůbec nepochybuji,že převážná většina z vás je schopná přesvědčit zásuvku aby byla trvale pod proudem. Dalším řešením je osadit V-metr (foto) někam do panelu k šaltrpáce a připojit na stálý proud třeba radia. Já vím, do toho se moc nechce. Až nám v létě zakážou vystrčit nos za plot, tak to bude jediná možnost jak nezblbnout. A nekoukej se na tu televizi, pes je na 11
Luboš



V metr foto.JPG
 Komentář:
 Velikost:  74.2 kB
 Zobrazeno:  36 krát

V metr foto.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund