Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt únor 25 2021, 20:47 Předmět:
Kvicala_r napsal(a):
Vypadá, že dnešní auta dokonce hlídají i otáčky startéru (snad novější než OCII) a pokud se nedostanou ně nějaký nominál jednotka motor nepustí.
U dieselových aut to tak asi bude. Všiml jsem si, že moderní diesely při nešikovném rozjezdu celkem ochotně zdechají. Kde se starý motor ještě všelijak převaloval a hádal, tam to moderní auto prostě zabalí. Asi to slouží jako ochrana před poškozením od těch rázů a záškubů, co při tom vznikají.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt únor 25 2021, 21:24 Předmět:
Onehdá mi u Una odešlo nabíjení, nevěděl jsem to, kontrolka nesvítila, jel jsem (a svítil) nevědomky na baterii, dokud mi to z ničeho nic nechcíplo. Na baterii jsem naměřil 5V _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
No vidíš, a keby si to vedel, že nenabíja, tak ešte pred štartom vyberieš gumičku zo stop-ventilu a nechcíplo by to ani keby si chcel
No vidíš, a keby som to vedel, že to nebol diesel, ale benzín, tak nenapíšem takú somarinu
Naposledy upravil PeteBurns dne pá únor 26 2021, 0:43, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá únor 26 2021, 0:12 Předmět:
Samozřejmě šlo o benzínovou patnáctistovku _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá únor 26 2021, 8:21 Předmět:
Jo takhle dojel brácha na Cromě LPG . Až to zdechlo . No kupodivu po připojení druhého aku na káblem na asi 10 minut se to nastartovalo a ještě jsme dojeli asi 10km do servisu . No ale třeby u Feldy 1,6 jsem měl tu zkušenost , že aku s jedním vadným článkem ještě otočila , ale nechytlo . Na roztlačení , bez užití starteru se rozběhla .
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33955 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá únor 26 2021, 8:29 Předmět:
Vcera som nabijanie ukoncil pri 12,89V. Po odpojeni nabijacky asi 12,6V. Teraz rano po odomknuti auta 12,1V. Pomale nabijanie je sice pre desulfataciu dobre, ale takymto tempom to bude trvat tyzden
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1279 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: pá únor 26 2021, 11:27 Předmět:
citace:
po připojení druhého aku na káblem na asi 10 minut se to nastartovalo a ještě jsme dojeli asi 10km do servisu
Já přejel republiku od Hodonína do Plzně na čtyři baterky
Na Nový rok to přestalo dobíjet, servisy zavřené a já potřeboval dojet, tak jsem si půjčil 3 baterky a povedlo se. Pravda, před Prahou mi výpočty přestaly vycházet, naštestí jsem měl ssebou modelářskou nabíječku, která dokázala z jednoho už použitého aku dobít druhý, taky už použitý, dojel jsem _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17818 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá únor 26 2021, 17:19 Předmět:
Zlatej ropnej Pažout 405. Ten nepotřeboval baterku vůbec. Kousek od Dráždan na východ mi při startu ulít mezičlánkovej spoj v baterce, napětí 0V. Jeden dobrý Lužický Srb, co dokonce uměl trochu česky, mi pomohl Pažouta nahodit přes kabely a pak jsem už bez problémů dojel těch 240 km domů. _________________ Jirka
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 628 Bydliště: Praha 5
Zaslal: pá únor 26 2021, 19:05 Předmět:
Vážení Bastlíři,
před několika lety jsem začal do svých nabíječek strkat LED V-metry.
Při této příležitosti jsem koupil pro pokus také auto LED V-metr pro strčení do autozásuvky, která bývá většinou viditelná i z pohledu řidiče. Není to vůbec špatné, zvláště pro auta, která mají svou slávu dávno za sebou. Proměřil jsem ho v rozsahu 8 až 15V proti multimetru, kecalo to nejvíce o 0,2V. OK. Na 15V šel přesně. Máš nepřetržitou kontrolu jestli to nabíjí a to ve voltech. ( obvykle 14,2 až14,5V) Nevýhodou je to, že měřák je trochu pomalej. Tak,že když zastartuješ, tak hodnotu při zatížení startérem vidíš jen krátce. V případě,že ti na prvním místě blikne 8 , tak je čas to řešit. Když to zapomeneš pár dní v zásuvce, tak se nic neděje, bere to asi 20mA.
Luboš
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 628 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so únor 27 2021, 11:55 Předmět:
Vůbec nepochybuji,že převážná většina z vás je schopná přesvědčit zásuvku aby byla trvale pod proudem. Dalším řešením je osadit V-metr (foto) někam do panelu k šaltrpáce a připojit na stálý proud třeba radia. Já vím, do toho se moc nechce. Až nám v létě zakážou vystrčit nos za plot, tak to bude jediná možnost jak nezblbnout. A nekoukej se na tu televizi, pes je na 11
Luboš
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.