Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 628 Bydliště: Praha 5
Zaslal: ne červenec 19 2020, 16:36 Předmět: Expanzní nádržka Fabia, Octavia a spol- vyčištění sond.
Zdravím a předkládám další brutální řešení. Jak vyčistit expanzní nádobku chladiče Fabia a spol. Zprovoznit funkci sond navzdory tomu, že se ti v tom výrobce snaží zabránit. Vyhodit, kup novou. Jde o prořezání se k sondám a ty mechanicky vyčistit. Celá akce vznikla tím, že chlapci při opravě těsnění pod hlavou pospíchali, nenechali hlavu přerovnat a olej byl ve vodě ani ne za ½ roku znova , nádržka byla opět na vyhození. (300Kč v …). Když neupravenou pájkou prořízneš první vrstvu, (viz obr. )vidíš dvě dírky a sondy schované v další „krabičce“. Pro mne kurvítko. Tedy samočistící schopnost prouděním je 0. Šmat, který se tam dříve nebo později na sondách vytvoří vyvolá hlášení „nemáš vodu“. Obvykle v – 5 pod nulou. Upravenou pájkou (viz obr.)je možné se k sondám prořezat a mechanicky je vyčistit. Musíš to poprvé vyndat z auta,při případném dalším čištění už ne.
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne červenec 19 2020, 16:57 Předmět:
mna by zaujimalo preco ta nadobka vyzera tak zlozito
myslis ze sa len konstrukter vysantil aby si sa nedostal k elektrodam , preto vyrobili nadobku nie jednoduchu na vyrobu
alebo
tvar ma nejaku funkciu , napr zabranit bublinkovaniu vody a tym zavzdusneniu dnesneho moderneho systemu chladenia ktory uz nedokazes odvzdusnit ako na felde (jazdou zohrejes, vodu dolejes). V dnesnych systemoch sa bez diagnostiky nezaobides ani pri blbej vymene chladiacej kvapaliny.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: ne červenec 19 2020, 17:08 Předmět:
misocko napsal(a):
mna by zaujimalo preco ta nadobka vyzera tak zlozito
Nevím, vyměnil jsem ji při průšvihu s olejem v chlazení za jednodušší (a taky levnější), bez toho vnitřku. Jen elektrody jsou zastrčeny v takové kapse, aby to kolem nich nešplouchalo. Po cca 4 letech jsem nezjistil žádný problém. Jediný rozdíl je, že v té jednodušší nádržce kapalina ví šplouchá.Mastná nádržka se dá vymýt benzínem a běžným přípravkem na nádobí, ale elektrody zůstanou pořád trochu mastné a po čase je problém.
Systém se dá "zkalibrovat" vytažením konektoru od elektrod nádržky a nastartováním (je to provázeno pípáním a blikáním kontrolky teploty) po zhasnutí motoru stačí zasunout konektor zpět a pak už to bude OK. Ale ne navždy, protože i přes pečlivý výplach zbytků oleje a vyčištění chladicího systému, tam vždy něco málo zůstane a po čase se elektrody opět zamastí. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3369 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne červenec 19 2020, 19:21 Předmět:
Teda nevím, jak přesně vypadá ta vaše nádobka, ale v mojí OC 1 stačí kartáček na zuby a trochu ojet elektrody (pardon dva asi nerez pruty). Jsou normálně vidět nalévacím otvorem
Ono to zas tak dramatické není, stačí kontakty ve svorkovnici propojit a je navždy pokoj
Osobně si myslím, že se ty kontakty chemicky vyčistit dají a pokud to zlobí i nadále, tak je to spíše známka toho, že olej stále prosakuje. Pokud je to motor 1,4 MPI, tak bych řekl, že to je téměř jisté.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3369 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne červenec 19 2020, 22:10 Předmět:
Myslím, že ať už hladina, nebo omaštění kapaliny - oba hlídané aspekty jsou vítané. Trošku mi sáklo těsnění pod hlavou a byl sem rád, že na mě ta kontrolka mrkala
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po červenec 20 2020, 8:30 Předmět:
Mě by zajímalo, co bude majitel dělat s rozkuchanou nádobkou. Bude mít vyčištěný čidlo a nádržku na mraky
Prostě oprav motor a nádobku dej novou a je to. Nemá cenu se proti tomu vzpírat, protože na to stějně nevyzraješ.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po červenec 20 2020, 21:34 Předmět:
To jo, no. Je to nemilá závada, poněvadž musej ven i písty a stěma přesahama si musí člověk fakt pohrát. je to to samý jak u stareho MBčka, jak se to ojebe, za chvíli to fouká zase.
Dělal jsem jedou motor po mechánovi praseti, kterj byl línej tahat ven vložky a dal měděný podložky nahoru na těsnění. Fakt síla.
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 137 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: čt červenec 23 2020, 9:26 Předmět:
U embéčka musely písty s ojnicema ven, aby se daly vrátit vložky válců nazpět, ale u Fabie to při troše šikovnosti není třeba, vím to z vlastní zkušenosti. Kolem vložek válců je nahoře v bloku motoru tolik místa, že se tam dá manipulovat s kombinačkama a třmenem z plechu (asi 0,4 mm stačí), kterým se stáhnou pístní kroužky do drážek v pístu a válcová vložka se dá nasadit na píst, přišel jsem na to sám jen díky tomu, že jsem byl líný válet se pod autem a sundávat vanu a rozdělávat ojnice.
Bavíme se o Fabii 1.4 OHV.
P.S. při utopených vložkách spíš teče chladící kapalina do oleje, olej do chladící kapaliny jde většinou, až je těsnění pod hlavou úplně nasračky a olej proniká z mazacího kanálu na mazání vahadel mezi blokem a hlavou.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.