Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 01 2020, 8:09 Předmět:
Na vymontování přístrojovýho štítu, odpojení konektorů, prostříkání kontaktů nějakým sprejem na čištění a konzervaci kovovejch kontaktních ploch a na propájení celý DPS budíků s přídavkem trošky olovnatýho "cínu" do každýho spoje žádný schéma nepotřebuješ - žádná jiná závada, než ŠTUDENT tam nebude. Jediný co musíš opravit, jsou nespolehlivý zastrkovací kontakty a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so únor 01 2020, 9:08 Předmět:
Hele u Opelu je to takový...no na pizděts.Ty budíky můžou klidně padat i proto, že máš nízký napětí.Alternátor dobíjí dobře?Změř napětí v palubní síti s max zatížením.Rozsviť dálkový, vyhřejvaný sklo, větrák naplno...a změř.Kontawkty na baterce, no prostě všechno co by zmohlo způsobit pokles napětí.Ty budíky jsou totiž háklivý na kolísání napětí.
Může to bejt i tim jak píše Ekkar.
Projdi taky všechny pojistky.Někdy se pojistka nepřepálí ale blbě vede, protože se jakoby časem rozklepe, praskne ta část co se má přepálit a neni to vidět.Stává se to málo ale stává. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: so únor 01 2020, 9:33 Předmět:
Kontrolka chyby v diagnostice nesvítí? Zkus problém nadhodit na háčkovém fóru nebo se rovnou zkus zeptat uživatele Stan. který mi spolu s mirontem hodně pomohl. Má schemata.
Dakujem,za odpovede.Je mi to jasne rozumiem,ale v aute by nemal byt problem ked,že boli požičane ine budiky a fungovali normalne.A schemu chcem koli tomu,že nemam k dispozicii auto.Chcem ich vyskušat na stole.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 01 2020, 9:50 Předmět:
Nezkoušej nic, vem páječku a VŠECKY pájený spoje znovu přetav s přikápnutím pájky obsahující olovo. Signály z CAN-busu stejně nasimulovat nedokážeš, nejjednodušší je připojení přímo k jinýmu autu. Pokud půjčený budíky závadu nevykazovaly, je skoro 100% jistota že to je přímo v tom poruchovým přístrojovým štítu a ne v autě a zase, s ohledem na zkušenosti z let minulejch, 99% takovejch závad způsobuje bezolovnatý pájení, který výrobci používat nemusejí, ale je pro ně lacinější, i když ne tak dlouhodobě stabilní a spolehlivý, jako pájení slitinama obsahujícíma olovo. Tady je dokonalej důkaz toho, jak přemejšlejí automobilky - o zákoše se zajímají maximálně 5 let od prodeje auta, pak už je pro ně nezajímavej - a protože RoHS sračka těch 5 let obvykle vydrží, vůbec je nestolicuje podobná opakující se závada a mizerná spolehlivost u aut starších 10 let a víc - oni za něj ručí jen po dobu pár roků záruky a po nich potopa ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12065 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: so únor 15 2020, 17:41 Předmět:
EKKAR napsal(a):
a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
myslím že směrnice RoHS má spoustu výjimek, z nichž řada platí i dnes.
Stále se může používat olovnatá pájka pro servisování starších zařízení,
stále platí výjimka pro automotive, aerospace a implantovatelná lékařská zařízení,
tedy u všech zařízení, kde jde o spolehlivost.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3369 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: so únor 15 2020, 23:06 Předmět:
A přesto automotive požaduje zelenou sračku už řadu let. Alespoň teda v některých systémech osobních aut a to včetně asisjských zemí. Ke kontrole jim pak slouží tzv IMDS, kde se sestava rozpadá až na úroveň jednotlivých prvků s jejich obsahem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 16 2020, 11:01 Předmět:
ok1hga napsal(a):
EKKAR napsal(a):
a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
myslím že směrnice RoHS má spoustu výjimek, z nichž řada platí i dnes.
Stále se může používat olovnatá pájka pro servisování starších zařízení,
stále platí výjimka pro automotive, aerospace a implantovatelná lékařská zařízení,
tedy u všech zařízení, kde jde o spolehlivost.
To sice platí, ale protože zároveň pro použití olovnatejch pájek vyžaduje technologický prostory s daleko složitějším stupněm filtrace a dekontaminace výstupního vzduchu z odsávání/větrání, aby se olovo nešířilo výparama do okolí, je výsledně používání olovnatýho pájení mnohokrát dražší než použití RoHS bezolovnatý srágory - na tu prostě tak drahý a tak náročně kontrolovaný opatření požadovaný nejsou. Ergo kladivo, automobilkám se vyplatí používat dlouhodobě nespolehlivou metodu pájení, protože ta spolehlivá jim prodražuje komponenty.A vzhledem k tomu, že jim jde především o to, aby se jejich produkty kupovaly, případně aby si zákazníci kupovali co nejvíc drahejch ND namísto aby byly jejich výrobky dlohodobě maximálně spolehlivý, i jim RoHS srágora naprosto vyhovuje. V tomhle případě ne cenou, ale tím, že má omezenou životnost a tím úspěšně vytváří další kurwítko, který nutí uživatele zbavovat se starších výrobků, který by v případě použití starších a spolehlivějších technologií dál sloužily k plný spokojenosti. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.