Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

opel astra H vypadavaju budiky

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sarkan80



Založen: Nov 16, 2008
Příspěvky: 208

PříspěvekZaslal: pá leden 31 2020, 18:09    Předmět: opel astra H vypadavaju budiky Citovat

Dobry večer,na opel astre H 1,6 vypadavaju budiky až uplne zhasnu.Prosim o schemu napajania budikov.Ak niekto ma,alebo niejaky link.Velmi pekne dakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31800
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 01 2020, 8:09    Předmět: Citovat

Na vymontování přístrojovýho štítu, odpojení konektorů, prostříkání kontaktů nějakým sprejem na čištění a konzervaci kovovejch kontaktních ploch a na propájení celý DPS budíků s přídavkem trošky olovnatýho "cínu" do každýho spoje žádný schéma nepotřebuješ - žádná jiná závada, než ŠTUDENT tam nebude. Jediný co musíš opravit, jsou nespolehlivý zastrkovací kontakty a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so únor 01 2020, 9:08    Předmět: Citovat

Hele u Opelu je to takový...no na pizděts.Ty budíky můžou klidně padat i proto, že máš nízký napětí.Alternátor dobíjí dobře?Změř napětí v palubní síti s max zatížením.Rozsviť dálkový, vyhřejvaný sklo, větrák naplno...a změř.Kontawkty na baterce, no prostě všechno co by zmohlo způsobit pokles napětí.Ty budíky jsou totiž háklivý na kolísání napětí.
Může to bejt i tim jak píše Ekkar.
Projdi taky všechny pojistky.Někdy se pojistka nepřepálí ale blbě vede, protože se jakoby časem rozklepe, praskne ta část co se má přepálit a neni to vidět.Stává se to málo ale stává.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: so únor 01 2020, 9:33    Předmět: Citovat

Kontrolka chyby v diagnostice nesvítí? Zkus problém nadhodit na háčkovém fóru nebo se rovnou zkus zeptat uživatele Stan. který mi spolu s mirontem hodně pomohl. Má schemata.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sarkan80



Založen: Nov 16, 2008
Příspěvky: 208

PříspěvekZaslal: so únor 01 2020, 9:38    Předmět: Citovat

Dakujem,za odpovede.Je mi to jasne rozumiem,ale v aute by nemal byt problem ked,že boli požičane ine budiky a fungovali normalne.A schemu chcem koli tomu,že nemam k dispozicii auto.Chcem ich vyskušat na stole.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31800
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 01 2020, 9:50    Předmět: Citovat

Nezkoušej nic, vem páječku a VŠECKY pájený spoje znovu přetav s přikápnutím pájky obsahující olovo. Signály z CAN-busu stejně nasimulovat nedokážeš, nejjednodušší je připojení přímo k jinýmu autu. Pokud půjčený budíky závadu nevykazovaly, je skoro 100% jistota že to je přímo v tom poruchovým přístrojovým štítu a ne v autě a zase, s ohledem na zkušenosti z let minulejch, 99% takovejch závad způsobuje bezolovnatý pájení, který výrobci používat nemusejí, ale je pro ně lacinější, i když ne tak dlouhodobě stabilní a spolehlivý, jako pájení slitinama obsahujícíma olovo. Tady je dokonalej důkaz toho, jak přemejšlejí automobilky - o zákoše se zajímají maximálně 5 let od prodeje auta, pak už je pro ně nezajímavej - a protože RoHS sračka těch 5 let obvykle vydrží, vůbec je nestolicuje podobná opakující se závada a mizerná spolehlivost u aut starších 10 let a víc - oni za něj ručí jen po dobu pár roků záruky a po nich potopa ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sarkan80



Založen: Nov 16, 2008
Příspěvky: 208

PříspěvekZaslal: so únor 01 2020, 10:02    Předmět: Citovat

Dakujem pekne Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1205
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so únor 15 2020, 15:47    Předmět: Citovat

Elektrické schéma v příloze. Je několik variant dle roku výroby a výbavy, ale pinout budíků je vždy stejný.


Opel astra-H 1_6i IPC s BCM 01_2009-.png
 Komentář:
Zapojení přístrojové desky Opel Astra H 1,6i 01/2009- s modulem inteligentního rozvodu
 Velikost:  179.01 kB
 Zobrazeno:  101 krát

Opel astra-H 1_6i IPC s BCM 01_2009-.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12043
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so únor 15 2020, 17:41    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.

myslím že směrnice RoHS má spoustu výjimek, z nichž řada platí i dnes.
Stále se může používat olovnatá pájka pro servisování starších zařízení,
stále platí výjimka pro automotive, aerospace a implantovatelná lékařská zařízení,
tedy u všech zařízení, kde jde o spolehlivost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: so únor 15 2020, 23:06    Předmět: Citovat

A přesto automotive požaduje zelenou sračku už řadu let. Alespoň teda v některých systémech osobních aut a to včetně asisjských zemí. Ke kontrole jim pak slouží tzv IMDS, kde se sestava rozpadá až na úroveň jednotlivých prvků s jejich obsahem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31800
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 16 2020, 11:01    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
EKKAR napsal(a):
a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.

myslím že směrnice RoHS má spoustu výjimek, z nichž řada platí i dnes.
Stále se může používat olovnatá pájka pro servisování starších zařízení,
stále platí výjimka pro automotive, aerospace a implantovatelná lékařská zařízení,
tedy u všech zařízení, kde jde o spolehlivost.
To sice platí, ale protože zároveň pro použití olovnatejch pájek vyžaduje technologický prostory s daleko složitějším stupněm filtrace a dekontaminace výstupního vzduchu z odsávání/větrání, aby se olovo nešířilo výparama do okolí, je výsledně používání olovnatýho pájení mnohokrát dražší než použití RoHS bezolovnatý srágory - na tu prostě tak drahý a tak náročně kontrolovaný opatření požadovaný nejsou. Ergo kladivo, automobilkám se vyplatí používat dlouhodobě nespolehlivou metodu pájení, protože ta spolehlivá jim prodražuje komponenty.A vzhledem k tomu, že jim jde především o to, aby se jejich produkty kupovaly, případně aby si zákazníci kupovali co nejvíc drahejch ND namísto aby byly jejich výrobky dlohodobě maximálně spolehlivý, i jim RoHS srágora naprosto vyhovuje. V tomhle případě ne cenou, ale tím, že má omezenou životnost a tím úspěšně vytváří další kurwítko, který nutí uživatele zbavovat se starších výrobků, který by v případě použití starších a spolehlivějších technologií dál sloužily k plný spokojenosti.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund