Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kolik Vám to v zimě žere ?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2020, 23:20    Předmět: Citovat

mirku napsal(a):
p32 napsal(a):
... chtělo by to doplnit otázku i o ten zbytek. Tzn. za jakých podmínek a za jaké prachy? ...


... můžeš to prosím vysvětlit ?

Tak koupíš nového nafťáka za stejné prachy jako stejného nového benzíňáka? Jaké jsou ceny oprav po 5, 8, 15 letech? Jezdí to jen ve městě nebo jen na dálnici?
Občas slyším o výhodné koupi staršího nafťáka (dost záleží podle značky) a potom nářek nad opravami, které na něho čekaly. Ale taky jsem viděl výhodnou koupi fábky v benzíně, výměnu baterie potom za 4 dny, randál od výfuku dole a jak jsem sledoval, tak opravy budou pokračovat.
Taky záleží na to, kolik se ročně najede. Od toho se odvíjí ceny dalšího servisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7824
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2020, 23:39    Předmět: Citovat

Tomasjedno - já jsem žil v tom, že u nafťáku jsou nižší otáčky způsoben odlišným způsobem expanze v cyklu (u benzínu dojde k zapálení jiskrou, stlačená směs shoří /skoro/ hned, osová rychlost pístu je vysoká. U nafty dojde jakoby k postupnému shoření směsi, která vznikla vstříknutím nafty do stlačeného vzduchu, díky tomu je osová rychlost pístu nižší).
Způsobeno je to myslím nejen rozdílným způsobem přípravy směsi a rozdílným způsobem zapálení, ale i jinou rychlostí hoření směsi benzínu se vzduchem proti rychlosti hoření směsi nafty se vzduchem.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 0:00    Předmět: Citovat

Rychlost hoření s rychlostí pístu nijak nesouvisí, ostatně k zapálení směsi dochází poblíž horní úvratě pístu, kdy tento téměř stojí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 3:12    Předmět: Citovat

Hele, jaká zima se tady jako řeší? Laughing
V zimě, když jsou teda mrazy, mi to taky chlastá o něco víc, hlavně na couračkách (do 10km), to si vezme 11/100, v létě 10/100, ale na delších vzdálenostech, třeba 50km, si vezme 7-8/100 (nevím, kdo tady pláče, že má spotřebu 5-6/100 Laughing). Tak ono je to logický, v zimě jsou provozní maziva hustší, takže kladou větší odpor, to je normální, aby nekladly, musej mít čas na prohřátí.
Ale co jsem si všimnul - zajímavý je, že můj 20letej dědek (Mondeo Mk2 2.0i 16V) chlastá jak o 6 let novější Pežžžotek 307SW v jednašestce (taky benzín), jen je s ním kvůli vyššímu výkonu a krouťáku mnohem větší sranda (ta jednašestka je zoufale líná na to, že má mít 80kW).

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 9:28    Předmět: Citovat

Mám Forda Fusiona 1,4 s 59kW a stabilně mi žere 5,7-6,5l na 100km. Jezdím spíš delší trasy, než nějaké popojížděčky kolem komína.
Před tím jsem měl Escorta (1992) 1,8 s 77kW a ten mi žral tak o litr víc. Když byl ale v pytli termostat, tak to chlastalo kolem 10l na 100km.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 9:43    Předmět: Citovat

1.6 80kW je sračka i 206ce, mnohem lehčím autě.
Já jsem tada spíš na ty diesely.Líbí se mi ten ukrutnej zátah. V 1800 otáčkách mít u 1.9 PD přes 400Nm a 150ti HP po čipu je labůžo.Spotřeba furt kolem 6-7 litrů je pohoda.Já teda čip nemám ale svezl jsem se Laughing

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 10:09    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):

Ale osobně nejsem zastánce toho, čemu se říká defenzívní jízda.
Ono třeba když někdo přijíždí pomalu ke křižovatce s červenými světly, myslí si, že má čas, všechno si načasuje, tak si neuvědomuje, že všichni za ním nejedou ve stejném směru.
A pokud teda já (jako za ním jedoucí) kvůli jeho pomalé jízdě nemůžu najet do odbočovacího pruhu ve směru doleva ještě předtím, než se mění směry, tak si kvůli jeho pomalé jízdě musím počkat další celý cyklus křižovatky (protože jsem tam nebyl včas, smyčka v asfaltu nezdetekovala vozidlo stojící v odbočovacím pruhu doleva, vůbec nepustí zelenou šipku pro tento směr).
Typicky na křižovatce Řípská/Tuřanka.
A je zajímavé, kolik lidí jezdí defenzívně (pomalu) v těch mlhách a dešti, co jich tady na jihu Moravy bylo v poslední době hodně, ale ani si neráčí pustit potkávací světla, jedou jen na denní svícení.


To je strasny peklo, presne... A zacinam si vsimat nove (jeste obrazek_cenzura) mody, kdy lidi s hybridem (nejcasteji vidam Toyotu C-HR) zrejme "rekuperuji" a od semaforu k semaforu jedou pomalu samospadem... co se deje za nima nezajem, asi aby se pak vecer mohli v hospode chlubit, ze se jim povedl prumer 3.764856637l/100km...

Jinak spotrebu sleduju semtam jen na dlouhej trasach kvuli planovani, ve meste vubec...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alikes



Založen: May 29, 2010
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 10:41    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
termit256 napsal(a):
...
Nekde v Australii delali pred casem studii co se tyka nehodovosti. Samotne brzdy provozu a ruzni vychovavaci bourali min, ale o to vic bourali ridici v jejich okoli kdyz se sneky snazili predjizdet i v rizikovych situacich kdy by je to u normalne jedoucich ani nenapadlo. Takze to vyslo nastejno.
Tesat. Bohužel, dnešní výroba pod ekofašounským €urohujerským diktátem Brusele nic jinýho neprodukuje, než auta s motorama do sekačky a s palubníma vejbavama vysloveně podporujícíma jizdu stylem brzda provozu ...


Takže za to že se někdo neumí udržet na silnici nebo ve svém pruhu může ten kdo se v něm udrží a přizpůsobí svou jízdu stavu vozovce a svým zkušenostem. Karle, to je opravdu logika hodná tobě Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 10:57    Předmět: Citovat

Kdyz te zene srani a jedes zrovna za takovym setrilkem, dostanes na loudani zcela jiste jiny nahled Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 11:19    Předmět: Citovat

Very Happy Very Happy No muzu ti rict, ze obcas to muze byt adrenalin i na prazdne dalnici... V Nemecku ty benzinky nemaji zdaleka tak nahusto, jak tady... A takovy kafe s mlikem nasledovany brzkym odjezdem z one benzinky umi vyrobit spoustu ledovyho potu Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 11:40    Předmět: Citovat

Ono ani u tech dojezdu na neutral ke krizovatkam se v globalu nic neusetri. Usetri mozna ten louda co jede prvni, ale ostatni spotrebuji o to vic, protoze pokud nemaji byt rozestupy mezi auty pul kilaku, musi ti ostatni neustale brzdit nebo akcelerovat aby se trefili do zpomalujici rychlosti sneka a udrzeli si normalni odstup. Pokud by jel ustalenou rychlosti a pred krizovatkou proste zabrzdil, jedou tak vcelku bez problemu vsichni za nim.
Taky pri vjizdeni na hlavni je jedna radost, kdyz se takovych defenzivnich jezdcu najde par za sebou. Rozestupy jak prase, presne na hrane toho kdy se mu tam vlezes aby nemusel prilis brzdit. Kdyz takhle stojis na krizovatce 5 minut, tak uz to tam po case nekomu vpalis i za cenu toho ze bude muset pribrzdit. Pokud by jeli normalne za sebou, vzdy se nejake okno vytvori kdy muzes v klidu vjet na hlavni nebo z ni odbocit doleva. Dalsi problem je, ze loudove obvykle cumi vsude mozne jen ne pred sebe ukolebani "bezpecnou a pomalou" jizdou a pokud jim tam nekdo vpali, nestihnou zareagovat. Podle mne je prehnane defenzivni jizda stejne sobecke a nebezpecne chovani jako to co predvadi lepici a zavodnici. Jen narozdil od nich si to neuvedomuji, protoze nevidi jake problemy tim pusobi kolem sebe vsem ostatnim.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
msar



Založen: Apr 22, 2006
Příspěvky: 291
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 17:19    Předmět: Citovat

Dám příklad od nás z HK: Na světelné křižovatce najedu na městský okruh, po 450m je semafor. Když se loudám 30kmh v pravém pruhu a přesně při příjezdu k semaforu padne zelená tak jen přidám plyn a pokračuju bez zastavení, nebo jako ostatní, co musí jet v levém pruhu min 60kmh, pak zastavit a čekat na zelenou a než se rozjedou, je loudal daleko před nimi. Co je lepší?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 17:44    Předmět: Citovat

Prostě nekecat, chodit častěji a zavčas na záchod a hlavně se přizpůsobit provozu než tě chytnou. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 17:45    Předmět: Citovat

Ty vlny na semaforech jsou serizeny na 50km/hod. Kdyz jedes 30, projedes ty, ale uz temer nikdo za tebou. Nadavky kterymi te castuji lidi za tebou bys slyset urcite nechtel Smile
Taky pokud chce nekdo vjet na hlavni mimo semafor, prejit ulici apod. ceka ze se pri cervene vytvori mezi auty mezera. Pokud ji rozpliznes sneci jizdou, chudaci bud cekaji na nekoho kdo se neboji pouzit brzdu, nebo ztrati nervy a vpali to pred tebe. Jsi typicky priklad toho co jsem psal vyse, vubes si neuvedomujes jakou pakarnu delas lidem v tvem okoli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po únor 03 2020, 18:34    Předmět: Citovat

Kecy, ne všude, třeba Havlbrod musíš proletět šedesátkou, abys projel vlnu, Pardubice skoro to samý. A někde ani ta zelená vlna nefunguje, nebo musíš jet třicítkou.
Mimochodem, vy, co se rozjíždíte jak se dvěma tunama kamení v kufru - když na to šlápnete a budete řadit při obvyklých rychlostech, na jednotku vzdálenosti budete mít stejnou spotřebu, jako když se plynu hystericky bojíte. Nečumte na okamžitou spotřebu, ale na průměrnou! Rozdíl? Protože na silnici nejste sami a ani není vaše, nikoho za sebou nebudete brzdit.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 3 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund