Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15532 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne únor 02 2020, 23:20 Předmět:
mirku napsal(a):
p32 napsal(a):
... chtělo by to doplnit otázku i o ten zbytek. Tzn. za jakých podmínek a za jaké prachy? ...
... můžeš to prosím vysvětlit ?
Tak koupíš nového nafťáka za stejné prachy jako stejného nového benzíňáka? Jaké jsou ceny oprav po 5, 8, 15 letech? Jezdí to jen ve městě nebo jen na dálnici?
Občas slyším o výhodné koupi staršího nafťáka (dost záleží podle značky) a potom nářek nad opravami, které na něho čekaly. Ale taky jsem viděl výhodnou koupi fábky v benzíně, výměnu baterie potom za 4 dny, randál od výfuku dole a jak jsem sledoval, tak opravy budou pokračovat.
Taky záleží na to, kolik se ročně najede. Od toho se odvíjí ceny dalšího servisu.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7829 Bydliště: Brno
Zaslal: ne únor 02 2020, 23:39 Předmět:
Tomasjedno - já jsem žil v tom, že u nafťáku jsou nižší otáčky způsoben odlišným způsobem expanze v cyklu (u benzínu dojde k zapálení jiskrou, stlačená směs shoří /skoro/ hned, osová rychlost pístu je vysoká. U nafty dojde jakoby k postupnému shoření směsi, která vznikla vstříknutím nafty do stlačeného vzduchu, díky tomu je osová rychlost pístu nižší).
Způsobeno je to myslím nejen rozdílným způsobem přípravy směsi a rozdílným způsobem zapálení, ale i jinou rychlostí hoření směsi benzínu se vzduchem proti rychlosti hoření směsi nafty se vzduchem. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po únor 03 2020, 3:12 Předmět:
Hele, jaká zima se tady jako řeší?
V zimě, když jsou teda mrazy, mi to taky chlastá o něco víc, hlavně na couračkách (do 10km), to si vezme 11/100, v létě 10/100, ale na delších vzdálenostech, třeba 50km, si vezme 7-8/100 (nevím, kdo tady pláče, že má spotřebu 5-6/100 ). Tak ono je to logický, v zimě jsou provozní maziva hustší, takže kladou větší odpor, to je normální, aby nekladly, musej mít čas na prohřátí.
Ale co jsem si všimnul - zajímavý je, že můj 20letej dědek (Mondeo Mk2 2.0i 16V) chlastá jak o 6 let novější Pežžžotek 307SW v jednašestce (taky benzín), jen je s ním kvůli vyššímu výkonu a krouťáku mnohem větší sranda (ta jednašestka je zoufale líná na to, že má mít 80kW). _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po únor 03 2020, 9:28 Předmět:
Mám Forda Fusiona 1,4 s 59kW a stabilně mi žere 5,7-6,5l na 100km. Jezdím spíš delší trasy, než nějaké popojížděčky kolem komína.
Před tím jsem měl Escorta (1992) 1,8 s 77kW a ten mi žral tak o litr víc. Když byl ale v pytli termostat, tak to chlastalo kolem 10l na 100km. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2568 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po únor 03 2020, 9:43 Předmět:
1.6 80kW je sračka i 206ce, mnohem lehčím autě.
Já jsem tada spíš na ty diesely.Líbí se mi ten ukrutnej zátah. V 1800 otáčkách mít u 1.9 PD přes 400Nm a 150ti HP po čipu je labůžo.Spotřeba furt kolem 6-7 litrů je pohoda.Já teda čip nemám ale svezl jsem se _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Ale osobně nejsem zastánce toho, čemu se říká defenzívní jízda.
Ono třeba když někdo přijíždí pomalu ke křižovatce s červenými světly, myslí si, že má čas, všechno si načasuje, tak si neuvědomuje, že všichni za ním nejedou ve stejném směru.
A pokud teda já (jako za ním jedoucí) kvůli jeho pomalé jízdě nemůžu najet do odbočovacího pruhu ve směru doleva ještě předtím, než se mění směry, tak si kvůli jeho pomalé jízdě musím počkat další celý cyklus křižovatky (protože jsem tam nebyl včas, smyčka v asfaltu nezdetekovala vozidlo stojící v odbočovacím pruhu doleva, vůbec nepustí zelenou šipku pro tento směr).
Typicky na křižovatce Řípská/Tuřanka.
A je zajímavé, kolik lidí jezdí defenzívně (pomalu) v těch mlhách a dešti, co jich tady na jihu Moravy bylo v poslední době hodně, ale ani si neráčí pustit potkávací světla, jedou jen na denní svícení.
To je strasny peklo, presne... A zacinam si vsimat nove (jeste ) mody, kdy lidi s hybridem (nejcasteji vidam Toyotu C-HR) zrejme "rekuperuji" a od semaforu k semaforu jedou pomalu samospadem... co se deje za nima nezajem, asi aby se pak vecer mohli v hospode chlubit, ze se jim povedl prumer 3.764856637l/100km...
Jinak spotrebu sleduju semtam jen na dlouhej trasach kvuli planovani, ve meste vubec...
...
Nekde v Australii delali pred casem studii co se tyka nehodovosti. Samotne brzdy provozu a ruzni vychovavaci bourali min, ale o to vic bourali ridici v jejich okoli kdyz se sneky snazili predjizdet i v rizikovych situacich kdy by je to u normalne jedoucich ani nenapadlo. Takze to vyslo nastejno.
Tesat. Bohužel, dnešní výroba pod ekofašounským €urohujerským diktátem Brusele nic jinýho neprodukuje, než auta s motorama do sekačky a s palubníma vejbavama vysloveně podporujícíma jizdu stylem brzda provozu ...
Takže za to že se někdo neumí udržet na silnici nebo ve svém pruhu může ten kdo se v něm udrží a přizpůsobí svou jízdu stavu vozovce a svým zkušenostem. Karle, to je opravdu logika hodná tobě
No muzu ti rict, ze obcas to muze byt adrenalin i na prazdne dalnici... V Nemecku ty benzinky nemaji zdaleka tak nahusto, jak tady... A takovy kafe s mlikem nasledovany brzkym odjezdem z one benzinky umi vyrobit spoustu ledovyho potu
Ono ani u tech dojezdu na neutral ke krizovatkam se v globalu nic neusetri. Usetri mozna ten louda co jede prvni, ale ostatni spotrebuji o to vic, protoze pokud nemaji byt rozestupy mezi auty pul kilaku, musi ti ostatni neustale brzdit nebo akcelerovat aby se trefili do zpomalujici rychlosti sneka a udrzeli si normalni odstup. Pokud by jel ustalenou rychlosti a pred krizovatkou proste zabrzdil, jedou tak vcelku bez problemu vsichni za nim.
Taky pri vjizdeni na hlavni je jedna radost, kdyz se takovych defenzivnich jezdcu najde par za sebou. Rozestupy jak prase, presne na hrane toho kdy se mu tam vlezes aby nemusel prilis brzdit. Kdyz takhle stojis na krizovatce 5 minut, tak uz to tam po case nekomu vpalis i za cenu toho ze bude muset pribrzdit. Pokud by jeli normalne za sebou, vzdy se nejake okno vytvori kdy muzes v klidu vjet na hlavni nebo z ni odbocit doleva. Dalsi problem je, ze loudove obvykle cumi vsude mozne jen ne pred sebe ukolebani "bezpecnou a pomalou" jizdou a pokud jim tam nekdo vpali, nestihnou zareagovat. Podle mne je prehnane defenzivni jizda stejne sobecke a nebezpecne chovani jako to co predvadi lepici a zavodnici. Jen narozdil od nich si to neuvedomuji, protoze nevidi jake problemy tim pusobi kolem sebe vsem ostatnim.
Založen: Apr 22, 2006 Příspěvky: 291 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: po únor 03 2020, 17:19 Předmět:
Dám příklad od nás z HK: Na světelné křižovatce najedu na městský okruh, po 450m je semafor. Když se loudám 30kmh v pravém pruhu a přesně při příjezdu k semaforu padne zelená tak jen přidám plyn a pokračuju bez zastavení, nebo jako ostatní, co musí jet v levém pruhu min 60kmh, pak zastavit a čekat na zelenou a než se rozjedou, je loudal daleko před nimi. Co je lepší?
Ty vlny na semaforech jsou serizeny na 50km/hod. Kdyz jedes 30, projedes ty, ale uz temer nikdo za tebou. Nadavky kterymi te castuji lidi za tebou bys slyset urcite nechtel
Taky pokud chce nekdo vjet na hlavni mimo semafor, prejit ulici apod. ceka ze se pri cervene vytvori mezi auty mezera. Pokud ji rozpliznes sneci jizdou, chudaci bud cekaji na nekoho kdo se neboji pouzit brzdu, nebo ztrati nervy a vpali to pred tebe. Jsi typicky priklad toho co jsem psal vyse, vubes si neuvedomujes jakou pakarnu delas lidem v tvem okoli.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po únor 03 2020, 18:34 Předmět:
Kecy, ne všude, třeba Havlbrod musíš proletět šedesátkou, abys projel vlnu, Pardubice skoro to samý. A někde ani ta zelená vlna nefunguje, nebo musíš jet třicítkou.
Mimochodem, vy, co se rozjíždíte jak se dvěma tunama kamení v kufru - když na to šlápnete a budete řadit při obvyklých rychlostech, na jednotku vzdálenosti budete mít stejnou spotřebu, jako když se plynu hystericky bojíte. Nečumte na okamžitou spotřebu, ale na průměrnou! Rozdíl? Protože na silnici nejste sami a ani není vaše, nikoho za sebou nebudete brzdit. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.