Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ukazatel množství oleje
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17796
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá leden 31 2020, 0:33    Předmět: Citovat

Asi jste ještě nikdy neviděli, co se děje v klikovce za chodu motoru. Na Trubce bylo co se děje v kompresoru s rozhazovací lopatkou na olej na spodku ojnice a celej karter byl plnej olejovýho aerosolu a hladina u dna nebyla téměř žádná vidět. Nakonec si to můžete zkusit sami, očistit měrku hadrem, vytočit motor na otáčky a vytáhnout měrku. Bude zasviněná olejem až nahoru za pár sekund. To co lítá ze šál ojnic udělá stejnej aerosol jako ta lopatka u kompresoru.
Takže bude velkej problém aby nějakej snímač dával relevantní informaci o výšce hladiny.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 31 2020, 8:26    Předmět: Citovat

Hladina sa snima pred nastartovanim motoru. Mali sme vo firme Peugeot 406 a tam to pred nastastovanim ukazovalo na pocitadle kilometrov mnozstvo oleja v podobe stupnice z pismen "o".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1464
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 19:48    Předmět: Citovat

Odebírám D-test a tam jsem se dočetl zajímavou věc ohledně měření hladiny oleje v motoru. To je nějaká novinka a mělo by to tak být správně?


Měření oleje 1.jpg
 Komentář:
Měření oleje v motoru
 Velikost:  141.97 kB
 Zobrazeno:  63 krát

Měření oleje 1.jpg



_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5135
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 20:14    Předmět: Citovat

Před nastartováním a pět minut po vypnutí horkého motoru, v tom žádnej velkej rozdíl nebude.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 20:19    Předmět: Citovat

Spíš než kontrolovat až po chodu by tam mělo bejt napsaný "vždy v klidu", rozhodně nemá cenu kontrolovat za běhu. Sice nevím, jakej má autor na mysli rozdíl mezi stavem hladiny před natočením a 5 minut po chcípnutí, ale možná chce naznačit, že by se mělo počítat i s dilatačním nárůstem objemu, takže po ohřátí bude hladina vejš. Vůbec bych se nebál kontrolovat hladinu u studenýho odstavenýho motoru a bacha bych si začal dávat jedině v případě, že by mi i ten studenej motor vykazoval extrémní hodnotu - jak příliš vysokou, tak i nebezpečně nízkou. Jak už tady padlo dřív, za běhu motoru s "mokrou skříní" se v samotný olejový vaně moc oleje nenachází, je rozházenej po zbytku vnitřností motoru a u dna je ho míň než polovička stavu v klidu. Objemovej rozdíl mezi horní a dolní ryskou na měrce je u běžnýho motoru přibližně litr, u modernějších a menších motorů = obětí předposraneckýho daunsajzinku je to zhruba 3/4 litru, přitom se daleko snáz kontroluje mazací tlak za čerpadlem (tlakoměr nebo jen dvoustavový tlakový čidlo v hlavním výtlačným kanálu před filtrem) než zásobní objem ve vaně, protože jak padlo vejš, ta hladina za chodu silně kolísá. Přímý měření vejšky hladiny má cenu u motorů se suchou skříní, kde po natočení hlavní mazací pumpa odebere ze zásobní nádrže tolik, aby se naplnil mazací systém motoru a "odpadní" olej steklej dolů do vany nabírá jen přepravní pumpa, aby ho prohnala filtrem a chladičem a nahnala zpátky do nádrže - když je zásoba malá, mohlo by dojít k zavzdušnění hlavní mazací pumpy právě po vyčerpání hlavní zásobní olejový nádrže a následně ke shoršení mazání až protržení olejovýho filmu na exponovanejch mazanejch místech = přidření až zadření motoru, tam potom má význam varovná signalizace "bacha máš málo másla pro trvalej běh!", ale i třeba u tak zatěžovanýho motoru, jakýma jsou vzduchem chlazený Tatry je kvůli hladině oleje v nádrži předepsaná jen vejšková kontrola hladiny měrkou a případný dolití pokud je hladina níž než je obvyklý po určitým počtu motohodin ... Pro kontrolu samotnýho mazání motoru je výhodnější přímej tlakoměr pro řidiče, na něm dostatečně poučená osoba velice rychle rozpozná, kolik si ještě může dovolit - a pitomcům co by to nepoznali ani na tý rafice tlakoměru nepomůže ani hladinu oleje v nádrži ukazující displej přes půl čelního skla ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 20:27    Předmět: Citovat

V lokomotívach na 12V catrošoch máme obojstrannú plochú mierku. Na jednej strane sú čiarky pre studený olej pri stopnutom motore a na druhej starne pre teplý olej pri voľnobežných otáčkach.
Pri automobiloch to teda tiež kľudne môže byť rôzne a postup, kedy a ako kontrolovať olej, bude určite uvedený v návode na obsluhu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 20:36    Předmět: Citovat

Presne tak, postupovat podla navodu. U niektoreho auta to moze byt pri teplom motore, u ineho pri studenom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 20:41    Předmět: Citovat

Taky si uvědom, kolik bude objemová dilatace u množství v relativně velkým lokomotivním caterpillaru se zdvihovým objemem dejme tomu 30-40 litrů a kolik je v autě, když už se do skoro žádnýho motoru dneska neleje víc jak 3,5 litru u benzínu a cca 4,5l u nafty. Jo, bejvávalo 4 litry ve škodárně a 6 litrů v naftovým pažoutu nebo merglu, ale tyhle doby jsou už dávno pryč a jede se na "lonklajf" a co nejmenší množství jde, aby se to rychle vohřálo a nikomu nevadí, že takhle tepelně zatěžovaný oleje jdou do kopru dřív a rychlejším tempem, ne, ekonomika si žádá aby se flotila vyplatila, mění se striktně po 30tkm, i když už v tý chvíli z motoru vycákne místo maziva jen trochu černý břečky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 20:49    Předmět: Citovat

Nie kazdy musi mat trojvalec 1,0. Existuju aj 5,7 V8.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 21:08    Předmět: Citovat

Já vím že jsou 5,7 V8 (Corvette) a taky V10 sedmilitry (Dodge Viper) a jsou ještě větší, většinou ve tvaru V8 - ale kolik takovejch je? A hlavně kolik takovejch potkáš u nás? V Třebový jsou takový auta celkem asi 4 - a to si ještě myslím, že jich je tady nadprůměrně víc proti jiným lokalitám ... Kdežto těch trojhrnkovejch Hitlerovejch pomst a fofdiků, co se s nima jezdí jen na vejlet (protože zpátky to jistí veřejná doprava) je tolik, že mají u každýho supermarketu hypersraz ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7589
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 21:15    Předmět: Citovat

Ty bys takový auto chtěl provozovat na denní bázi (neboli v běžném provozu)? U nás je to neštěstí... Jednak se nedoplatíš za palivo, ale blbý parkování někde u supermarketu je problém. Když máš ještě takovou obludu dvoudveřovou (tedy díky dlouhým dveřím potřebuješ víc místa abys vůbec nastoupil), tak je o zábavu postaráno. Nehledě na to, že když někde mají policajti akci a "chytají", tak tě téměř jistě zastaví. Buď aby trochu pobuzerovali, nebo se jen chtějí podívat.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 21:17    Předmět: Citovat

Na parkovisku pred firmou som videl spominanu Corvette, Urus, Continental, 911 (nikdy nie naraz, pretoze ich ma jeden clovek). Mercedesy, Bavoraky a Audi ani nepocitam. Skodovka tam byva tak jedna-dve.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7589
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 21:21    Předmět: Citovat

A vedle toho tvoje letitá Mazda Laughing
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 21:48    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Nie kazdy musi mat trojvalec 1,0. Existuju aj 5,7 V8.
Ono když dneska nechceš auto na baterky, tak ti ani skoro nic jinýho, než trojlampovka nezbejvá. Těch kchárů, který ještě koupíš s aspoň trochu poctivým motorem, tj s minimálně 4 válcema, už na trhu pro obyčejnýho ofčana moc nezbylo ... A to ještě z Brusele nařizujou polovičku těch namontovanejch válců vypínat, takže když zrovna nedrtíš pedál o podlahu, jedeš v podstatě s oturbeným maluchem (4-válec 1,5TSi má odpojování poloviny válců = jede jen na dva s objemem 0,75 litru)... Jedinej, kdo skutečně chápe životnost motorů a ekologii souhrnně ekonomicky, jsou Japíci u Ujce Mazdy - s těma jejich Skájaktívama, používajícíma "jiskrou kontrolovanej vznět". Tenhle princip si myslím na rozdíl od tvrdě diktovaný elmobilománie má ještě hodně co říct i do budoucna - i kdyby se zkombinoval s plug-in hybridem, furt bude mít lepší ekologii, než nějakej E-tron nabíjenej z číňanský fotovoltaiky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2022, 22:12    Předmět: Citovat

A ty si uvedom, čo to urobí s hladinou oleja, aj keď naštartuješ 1.0 litrový trojvalček v malom aute.

p.s.: 3512 od CAT má zdvihový objem čosi cez 50L
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund