Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17888 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá leden 31 2020, 0:33 Předmět:
Asi jste ještě nikdy neviděli, co se děje v klikovce za chodu motoru. Na Trubce bylo co se děje v kompresoru s rozhazovací lopatkou na olej na spodku ojnice a celej karter byl plnej olejovýho aerosolu a hladina u dna nebyla téměř žádná vidět. Nakonec si to můžete zkusit sami, očistit měrku hadrem, vytočit motor na otáčky a vytáhnout měrku. Bude zasviněná olejem až nahoru za pár sekund. To co lítá ze šál ojnic udělá stejnej aerosol jako ta lopatka u kompresoru.
Takže bude velkej problém aby nějakej snímač dával relevantní informaci o výšce hladiny. _________________ Jirka
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34005 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá leden 31 2020, 8:26 Předmět:
Hladina sa snima pred nastartovanim motoru. Mali sme vo firme Peugeot 406 a tam to pred nastastovanim ukazovalo na pocitadle kilometrov mnozstvo oleja v podobe stupnice z pismen "o".
Odebírám D-test a tam jsem se dočetl zajímavou věc ohledně měření hladiny oleje v motoru. To je nějaká novinka a mělo by to tak být správně?
Měření oleje 1.jpg
Komentář:
Měření oleje v motoru
Velikost:
141.97 kB
Zobrazeno:
64 krát
_________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Před nastartováním a pět minut po vypnutí horkého motoru, v tom žádnej velkej rozdíl nebude. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 16 2022, 20:19 Předmět:
Spíš než kontrolovat až po chodu by tam mělo bejt napsaný "vždy v klidu", rozhodně nemá cenu kontrolovat za běhu. Sice nevím, jakej má autor na mysli rozdíl mezi stavem hladiny před natočením a 5 minut po chcípnutí, ale možná chce naznačit, že by se mělo počítat i s dilatačním nárůstem objemu, takže po ohřátí bude hladina vejš. Vůbec bych se nebál kontrolovat hladinu u studenýho odstavenýho motoru a bacha bych si začal dávat jedině v případě, že by mi i ten studenej motor vykazoval extrémní hodnotu - jak příliš vysokou, tak i nebezpečně nízkou. Jak už tady padlo dřív, za běhu motoru s "mokrou skříní" se v samotný olejový vaně moc oleje nenachází, je rozházenej po zbytku vnitřností motoru a u dna je ho míň než polovička stavu v klidu. Objemovej rozdíl mezi horní a dolní ryskou na měrce je u běžnýho motoru přibližně litr, u modernějších a menších motorů = obětí předposraneckýho daunsajzinku je to zhruba 3/4 litru, přitom se daleko snáz kontroluje mazací tlak za čerpadlem (tlakoměr nebo jen dvoustavový tlakový čidlo v hlavním výtlačným kanálu před filtrem) než zásobní objem ve vaně, protože jak padlo vejš, ta hladina za chodu silně kolísá. Přímý měření vejšky hladiny má cenu u motorů se suchou skříní, kde po natočení hlavní mazací pumpa odebere ze zásobní nádrže tolik, aby se naplnil mazací systém motoru a "odpadní" olej steklej dolů do vany nabírá jen přepravní pumpa, aby ho prohnala filtrem a chladičem a nahnala zpátky do nádrže - když je zásoba malá, mohlo by dojít k zavzdušnění hlavní mazací pumpy právě po vyčerpání hlavní zásobní olejový nádrže a následně ke shoršení mazání až protržení olejovýho filmu na exponovanejch mazanejch místech = přidření až zadření motoru, tam potom má význam varovná signalizace "bacha máš málo másla pro trvalej běh!", ale i třeba u tak zatěžovanýho motoru, jakýma jsou vzduchem chlazený Tatry je kvůli hladině oleje v nádrži předepsaná jen vejšková kontrola hladiny měrkou a případný dolití pokud je hladina níž než je obvyklý po určitým počtu motohodin ... Pro kontrolu samotnýho mazání motoru je výhodnější přímej tlakoměr pro řidiče, na něm dostatečně poučená osoba velice rychle rozpozná, kolik si ještě může dovolit - a pitomcům co by to nepoznali ani na tý rafice tlakoměru nepomůže ani hladinu oleje v nádrži ukazující displej přes půl čelního skla .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
V lokomotívach na 12V catrošoch máme obojstrannú plochú mierku. Na jednej strane sú čiarky pre studený olej pri stopnutom motore a na druhej starne pre teplý olej pri voľnobežných otáčkach.
Pri automobiloch to teda tiež kľudne môže byť rôzne a postup, kedy a ako kontrolovať olej, bude určite uvedený v návode na obsluhu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 16 2022, 20:41 Předmět:
Taky si uvědom, kolik bude objemová dilatace u množství v relativně velkým lokomotivním caterpillaru se zdvihovým objemem dejme tomu 30-40 litrů a kolik je v autě, když už se do skoro žádnýho motoru dneska neleje víc jak 3,5 litru u benzínu a cca 4,5l u nafty. Jo, bejvávalo 4 litry ve škodárně a 6 litrů v naftovým pažoutu nebo merglu, ale tyhle doby jsou už dávno pryč a jede se na "lonklajf" a co nejmenší množství jde, aby se to rychle vohřálo a nikomu nevadí, že takhle tepelně zatěžovaný oleje jdou do kopru dřív a rychlejším tempem, ne, ekonomika si žádá aby se flotila vyplatila, mění se striktně po 30tkm, i když už v tý chvíli z motoru vycákne místo maziva jen trochu černý břečky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 16 2022, 21:08 Předmět:
Já vím že jsou 5,7 V8 (Corvette) a taky V10 sedmilitry (Dodge Viper) a jsou ještě větší, většinou ve tvaru V8 - ale kolik takovejch je? A hlavně kolik takovejch potkáš u nás? V Třebový jsou takový auta celkem asi 4 - a to si ještě myslím, že jich je tady nadprůměrně víc proti jiným lokalitám ... Kdežto těch trojhrnkovejch Hitlerovejch pomst a fofdiků, co se s nima jezdí jen na vejlet (protože zpátky to jistí veřejná doprava) je tolik, že mají u každýho supermarketu hypersraz ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7630 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne leden 16 2022, 21:15 Předmět:
Ty bys takový auto chtěl provozovat na denní bázi (neboli v běžném provozu)? U nás je to neštěstí... Jednak se nedoplatíš za palivo, ale blbý parkování někde u supermarketu je problém. Když máš ještě takovou obludu dvoudveřovou (tedy díky dlouhým dveřím potřebuješ víc místa abys vůbec nastoupil), tak je o zábavu postaráno. Nehledě na to, že když někde mají policajti akci a "chytají", tak tě téměř jistě zastaví. Buď aby trochu pobuzerovali, nebo se jen chtějí podívat. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34005 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne leden 16 2022, 21:17 Předmět:
Na parkovisku pred firmou som videl spominanu Corvette, Urus, Continental, 911 (nikdy nie naraz, pretoze ich ma jeden clovek). Mercedesy, Bavoraky a Audi ani nepocitam. Skodovka tam byva tak jedna-dve.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 16 2022, 21:48 Předmět:
rnbw napsal(a):
Nie kazdy musi mat trojvalec 1,0. Existuju aj 5,7 V8.
Ono když dneska nechceš auto na baterky, tak ti ani skoro nic jinýho, než trojlampovka nezbejvá. Těch kchárů, který ještě koupíš s aspoň trochu poctivým motorem, tj s minimálně 4 válcema, už na trhu pro obyčejnýho ofčana moc nezbylo ... A to ještě z Brusele nařizujou polovičku těch namontovanejch válců vypínat, takže když zrovna nedrtíš pedál o podlahu, jedeš v podstatě s oturbeným maluchem (4-válec 1,5TSi má odpojování poloviny válců = jede jen na dva s objemem 0,75 litru)... Jedinej, kdo skutečně chápe životnost motorů a ekologii souhrnně ekonomicky, jsou Japíci u Ujce Mazdy - s těma jejich Skájaktívama, používajícíma "jiskrou kontrolovanej vznět". Tenhle princip si myslím na rozdíl od tvrdě diktovaný elmobilománie má ještě hodně co říct i do budoucna - i kdyby se zkombinoval s plug-in hybridem, furt bude mít lepší ekologii, než nějakej E-tron nabíjenej z číňanský fotovoltaiky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.