Založen: Feb 08, 2006 Příspěvky: 401 Bydliště: Okr.Prešov
Zaslal: st prosinec 18 2019, 16:55 Předmět: Fabia 2 ABS
Zdravim.Po vymene letnych pneu za zimne mi zacala blikat aj pipat kontrolka brzd.Brzdovej kvapaliny je dost aj rucna je OK.Neviem ako vo Fabii funguje ABS.Jak si kontroluje jednotlive kolesa.Alebo co sa mohlo stat.Vdaka za nejake info. _________________ ...Laco...
Problém býva niekedy v tom spínači na nádržke brzdovej kvapaliny. Pár krát som to riešil. Stačilo to prečistiť. Ten plaváčik sa niekedy nedokáže asi uvoľniť alebo zadrháva. Možno že sa to spôsobilo pri náklone auta pri výmene kolies.
ABS má svoju RJ a potom by sa mohla závada riešiť pomocou diagnostiky.
Podľa mňa skús vykrútiť uzáver nádržky pre brzdovú kvapalinu a skontroluj plavák .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 18 2019, 20:44 Předmět:
To co postnul mikollar je kontrolka tlaku v pneu u ŘJ, který to umějí podle rozdílnýho obvodu pneu při poklesu tlaku v jedný zjistit - právě pomocí čidel ABS. Závadu samotnýho systému ABS signalizuje jiná kontrolka a ojetý brzdový obložení (tloušťku destiček) taky jiná. I s popiskem jsou na tomhle obrázku: https://www.hardyn.cz/kontrolky-v-aute/
Kontrolky.png
Komentář:
Velikost:
207.92 kB
Zobrazeno:
95 krát
_________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No vzhledem k tomu, že je to po výměně pneu a i vzhledem k tomu, že zobrazená kontrolka indikuje tlak v pneu tak bych to voděl právě na nižší tlak v pneumatikách (po půlroční odstávce). Taky mohou mít zimní pneu úplně jiný rozměr.
Čili rady pro omegatv:
• Zkontroluj tlak v pneu
• Pokud je tlak v pneu OK, v menu na přístrojovce najdeš místo, kde potvrdíš, že tlak je OK
• Pokud to nepomůže, tak vyfoť kontrolku ať bezpečně víme, která svítí.
Otázka ohledně ABS: Chápu, že čidlo ABS dává pomocí Namurova čidla např. 80 impulsů na otáčku. Pokud poklesne tlak v jedné, dvou, třech pneu, tak má ŘJ jiný počet impulsů z prvních třech kol oproti 4. kolu a vyhodnotí to jako pokles tlaku. Ale co když mi, hypoteticky, poklesne tlak ve všech 4 kolech (např. právě po výměně letní/zimní)? Myslím, že pak nemá ŘJ podle ABS šanci poznat, zdali jen jedu pomaleji nebo zdali jedu na prázdnějších kolech.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1279 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 9:45 Předmět:
citace:
nemá ŘJ podle ABS šanci poznat, zdali jen jedu pomaleji nebo zdali jedu na prázdnějších kolech
počet impulsů z kol porovnává i s údajem rychlosti _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
.... Ale co když mi, hypoteticky, poklesne tlak ve všech 4 kolech (např. právě po výměně letní/zimní)? Myslím, že pak nemá ŘJ podle ABS šanci poznat, zdali jen jedu pomaleji nebo zdali jedu na prázdnějších kolech.
Ano, nemá šanci to poznat, ale za podmínky že je pokles tlaku v pneumatikách stejný. Pokud je každé kolo nahuštěné jinak, tak to rozpozná. Ještě se mi nestalo, že bych měl po uskladnění tlak ve všech pneumatikách stejný
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 22:24 Předmět:
rnbw napsal(a):
A ten udaj o rychlosti ma odkial? Prave z ABS
presne tak, udaj o rychlosti sa ziskava hlavne od otacok kolies , alebo prevodovky , neviem o tom ze by sa uz pouyivalo GPS na zobrazenie rychlosti.
Raz sa mi stalo ze som na uplne zladovatelej ceste slapol na brzdu a vsetky kolesa sa ihned zastavili. Auto nezacalo spomalovat ani ABS nezacalo cvakat - prosti si myslelo ze auto stoji na mieste. Bolo to na Fabii 1.
neviete ci v dnesnej dobe do toho nejak keca asj snimac zrychlenia? pripadne GPS?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.