Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS. Další výskyt bude okamžitě dezinfikován a zlikvidován.


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dobití elektromobilu za deset minut
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Co je nového?
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 463
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: po září 09 2019, 16:04    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
neoprášili projekt bolševika na JET (Tetov) kousek nad Chvaleticema
Ještě jsou v záloze Blahutovice u Nového Jičína.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 3143
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po září 09 2019, 16:11    Předmět: Citovat

citace:
Protože jimi nikdo nejezdil tak je zrušili.

Ono je to složitější. Dnes nedojíždí půl města či vesnice někam do fabriky na šestou a ve dvě zpátky - to fakt stačily dva autobusy plus nějaké školní; lidi dnes dělají jinde, mají různou pracovní dobu.
Taky by bylo spravedlivé říci, že například nejvíc lokálek (případně osobní doprava na nich) bylo zrušeno v sedmdesátých a osmdesátých letech - prioritu měla nákladní doprava.
Na železnici dnes jezdí to, co si kraj (vlaky Os a Sp) resp. ministerstvo dopravy (rychlíky; vlaky EC a IC většinou nejsou na veřejnou objednávku, ale dopravci je provozují na své triko) objedná. Doporučuji k porovnání jízdní řád např. z osmdesátých let a nyní. Nebe a dudy, nyní většina železniční dopravy jezdí v tzv. taktu a mnohem více než tehdy.

_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 463
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: po září 09 2019, 16:50    Předmět: Citovat

No ano. Dělám na šachtě a autobusy jezdily na každou šichtu. Teď je útlum a jede jenom na a z ranní šichty. Takže se není co divit, že je zrušili. Ale jinak příměstské autobusy a i vlaky zrušili protože každý najednou měl auto a bylo jim líno na ten spoj jít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 10888
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po září 09 2019, 16:53    Předmět: Citovat

MiraSt napsal(a):
Ještě jsou v záloze Blahutovice u Nového Jičína.

Tak to bude JEB. Smile Já vím, stále se s ní počítá jako lokalita 3.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 10888
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po září 09 2019, 16:57    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):

Taky by bylo spravedlivé říci, že například nejvíc lokálek (případně osobní doprava na nich) bylo zrušeno v sedmdesátých a osmdesátých letech - prioritu měla nákladní doprava.

No tak v těch letech se dostat do školy vlakem z Bydžova do Jičína a zpět, to byly 2-3 spoje denně. Když se nestihl zpáteční vlak v 14:10, tak jsem tam čekal až do 18:40. Nyní to jezdí každou hodinu. Takže právě naopak.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 3143
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po září 09 2019, 19:46    Předmět: Citovat

Celer: No a to právě říkám. Lidi kolikrát pláčí, jak toho dřív jezdilo víc a kdesi cosi a ono kolikrát naopak. Třeba trať přes Vysočinu? To byla pro osobní dopravu tragédie a kdo bydlel třeba ve Světlé, tak mu tam stavěly čtyři rychlíky a pět osobáků za den. Dnes? Co hodinu něco. A takových příkladů je víc.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 6380

PříspěvekZaslal: po září 09 2019, 20:13    Předmět: Citovat

Ono dost zalezi kde bydlis, pokud neni mala vesnicka na nejake hlavni trase, casto se stava ze tam verejna doprava jezdi jednou za den nebo taky vubec nikdy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 311
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: so září 14 2019, 16:59    Předmět: Citovat

No, já nevím, ale pracoval jsem jako ajtík ve vzdáleném městě v soukromé firmě. Takže domů, až je splněno, jednou dříve, jednou později. Autem 30 minut, veřejnou dopravou, když náhodou vyšla, hodinu a třicet minut jedna cesta, takže denně minimálnhě 3 hodiny na cestě.
Je mi stydno vzpomínat na staré časy. Přísné dodržování pracovní doby, odjezd autobusu po ukončení práce od fabriky, taktéž příjezd autobusu k fabrice 10 minut před zahájením práce, a to dokonce z některých vesnic posilovali linky, mizerové. Třeba MEZ Mohelnice byl tak nestydatý, že na bývalém autobusovém stanovišti u hlavního závodu dnes stojí supermarket s velkým parkovištěm. A to se tam cpe ještě další.
Učím, škola začíná v 7:10 hod., první žáci jezdící veřejnou dopravou už posedávají na lavičce po šesté hodině. Minimálně půl hodiny na cestu, takže vstávají kolem páté hodiny.
Víte, ona by také neměla působit tzv. optimalizace, kdy časově vyhovující spoje rázem časově vyhovující nejsou. Divíte se některým studentům, že sedají do stavebnic zvaných levná auta, jakmile mohou?
A jízda na kole v tomto silničním provozu - i vy darebové, vy nechcete mladou technickou generaci?
A kdo miluje naše dráhy, doporučuji v neděli jízdu morava - Praha a v pátek odpoledne zpět. Není to náhodou hlavní trasa?
PS: Dobu na cestě počítám od zavření domovních dveří po odpíchnutí v práci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ec1045



Založen: Nov 28, 2010
Příspěvky: 89
Bydliště: Šlapanice

PříspěvekZaslal: so září 14 2019, 20:04    Předmět: Citovat

K tomu nabíjení za 10 minut. Aby dostali „kultivovaný“ proud tak se nabijí 400 volty a pomalu se připravují na nabíjení 800 volty. Na domácí „rychlo“ nabíječku je potřeba hlavní jistič 3x63A/400V. a pokut se splní mokrý sen ekoteroristu a bude 50% elektromobilu a v Brně dojedou domu z rachoty a napíchnou se na rychlo nabíječky tak nebude stačit instalovaný výkon všech elektráren v ČR. Současný prodej aut je v poměru 50:1 kdy ta jednička reprezentuje elektromobil a hybridy dohromady, dnes jsou v módě SUV. Ono je zajímavé se podívat, jaké energie se skrývají ve všedních věcech, takové tankování auta, slunečný den v létě, stoletá alej lip v létě… MW sem, klimatizace jsou jen takové plivnutí, GW tam.
_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 467
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: út září 17 2019, 11:32    Předmět: Citovat

ec1045 napsal(a):
Na domácí „rychlo“ nabíječku je potřeba hlavní jistič 3x63A/400V.

Demagogie - k čemu potřebuješ doma rychlonabíječku? Pokud budeš nabíjet doma, bude ti stačit nabíjet přes noc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3328

PříspěvekZaslal: út září 17 2019, 12:48    Předmět: Citovat

Trochu výpočtu, stačí základní škola:
Tesla3 má baterku s energií 74kWh. Budu nabíjet na 80%, takže do ní naláduji energii asi 60kWh.
Účinnost těchto baterek je asi 90% (ať nežeru, a to je velmi optimistický odhad, zejména při tom obrovském nabíjecím proudu).
Takže celkem naláduji o 10% více, tedy cca 66kWh.
Těch zbylých 6kWh energie se musí proměnit v teplo (jinou možnost nevidím) a když se to teplo má vyzářit za 10 min, bude baterka topit těch 10 min výkonem 6x6=36kW.
To jako myslí vážně, že baterka bude topit během nabíjení výkonem 36kW???
Kam to teplo vyzáří a jak??
To budou např. hasiči stříkat vodu na baterku během nabíjení?
A to jsem ještě optimista s tou účinností.
Kde se stala chybička?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 467
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: út září 17 2019, 12:52    Předmět: Citovat

Asi někde ve tvých teoretických odhadech. Nemyslím si, že by si někdo vzal na triko takové riziko požáru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 4727
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út září 17 2019, 13:10    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):
Kde se stala chybička?
V tom, že jsi předpokládal, že těch 6 kWh se za těch 10 minut vyzáří.
Těch 6 kWh ohřeje 200 kg lithia o 30ºC, a chladnout to pak bude třeba několik hodin.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 12077
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2019, 12:47    Předmět: Citovat

Teď to bude rychlejší, ale jen trošku dražší, asi 2x. Laughing
Vypadá to, že elektřina nakonec kvůli elmobilům podraží všem a 2x tolik.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 23456
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2019, 13:56    Předmět: Citovat

Pořád mám ještě ve sklepě nepoužitý nafťáky a možná i nějakou naftu za 60hal/litr, když mně zdraží aku-elektřinu.
_________________
Pokud mě chcete oslovit, klidně použijte jméno Zdeněk.
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Co je nového? Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund