Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po září 09 2019, 16:11 Předmět:
citace:
Protože jimi nikdo nejezdil tak je zrušili.
Ono je to složitější. Dnes nedojíždí půl města či vesnice někam do fabriky na šestou a ve dvě zpátky - to fakt stačily dva autobusy plus nějaké školní; lidi dnes dělají jinde, mají různou pracovní dobu.
Taky by bylo spravedlivé říci, že například nejvíc lokálek (případně osobní doprava na nich) bylo zrušeno v sedmdesátých a osmdesátých letech - prioritu měla nákladní doprava.
Na železnici dnes jezdí to, co si kraj (vlaky Os a Sp) resp. ministerstvo dopravy (rychlíky; vlaky EC a IC většinou nejsou na veřejnou objednávku, ale dopravci je provozují na své triko) objedná. Doporučuji k porovnání jízdní řád např. z osmdesátých let a nyní. Nebe a dudy, nyní většina železniční dopravy jezdí v tzv. taktu a mnohem více než tehdy. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
No ano. Dělám na šachtě a autobusy jezdily na každou šichtu. Teď je útlum a jede jenom na a z ranní šichty. Takže se není co divit, že je zrušili. Ale jinak příměstské autobusy a i vlaky zrušili protože každý najednou měl auto a bylo jim líno na ten spoj jít.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17510 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po září 09 2019, 16:57 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Taky by bylo spravedlivé říci, že například nejvíc lokálek (případně osobní doprava na nich) bylo zrušeno v sedmdesátých a osmdesátých letech - prioritu měla nákladní doprava.
No tak v těch letech se dostat do školy vlakem z Bydžova do Jičína a zpět, to byly 2-3 spoje denně. Když se nestihl zpáteční vlak v 14:10, tak jsem tam čekal až do 18:40. Nyní to jezdí každou hodinu. Takže právě naopak. _________________ Jirka
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po září 09 2019, 19:46 Předmět:
Celer: No a to právě říkám. Lidi kolikrát pláčí, jak toho dřív jezdilo víc a kdesi cosi a ono kolikrát naopak. Třeba trať přes Vysočinu? To byla pro osobní dopravu tragédie a kdo bydlel třeba ve Světlé, tak mu tam stavěly čtyři rychlíky a pět osobáků za den. Dnes? Co hodinu něco. A takových příkladů je víc. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Ono dost zalezi kde bydlis, pokud neni mala vesnicka na nejake hlavni trase, casto se stava ze tam verejna doprava jezdi jednou za den nebo taky vubec nikdy.
No, já nevím, ale pracoval jsem jako ajtík ve vzdáleném městě v soukromé firmě. Takže domů, až je splněno, jednou dříve, jednou později. Autem 30 minut, veřejnou dopravou, když náhodou vyšla, hodinu a třicet minut jedna cesta, takže denně minimálnhě 3 hodiny na cestě.
Je mi stydno vzpomínat na staré časy. Přísné dodržování pracovní doby, odjezd autobusu po ukončení práce od fabriky, taktéž příjezd autobusu k fabrice 10 minut před zahájením práce, a to dokonce z některých vesnic posilovali linky, mizerové. Třeba MEZ Mohelnice byl tak nestydatý, že na bývalém autobusovém stanovišti u hlavního závodu dnes stojí supermarket s velkým parkovištěm. A to se tam cpe ještě další.
Učím, škola začíná v 7:10 hod., první žáci jezdící veřejnou dopravou už posedávají na lavičce po šesté hodině. Minimálně půl hodiny na cestu, takže vstávají kolem páté hodiny.
Víte, ona by také neměla působit tzv. optimalizace, kdy časově vyhovující spoje rázem časově vyhovující nejsou. Divíte se některým studentům, že sedají do stavebnic zvaných levná auta, jakmile mohou?
A jízda na kole v tomto silničním provozu - i vy darebové, vy nechcete mladou technickou generaci?
A kdo miluje naše dráhy, doporučuji v neděli jízdu morava - Praha a v pátek odpoledne zpět. Není to náhodou hlavní trasa?
PS: Dobu na cestě počítám od zavření domovních dveří po odpíchnutí v práci.
Založen: Nov 28, 2010 Příspěvky: 241 Bydliště: Šlapanice
Zaslal: so září 14 2019, 20:04 Předmět:
K tomu nabíjení za 10 minut. Aby dostali „kultivovaný“ proud tak se nabijí 400 volty a pomalu se připravují na nabíjení 800 volty. Na domácí „rychlo“ nabíječku je potřeba hlavní jistič 3x63A/400V. a pokut se splní mokrý sen ekoteroristu a bude 50% elektromobilu a v Brně dojedou domu z rachoty a napíchnou se na rychlo nabíječky tak nebude stačit instalovaný výkon všech elektráren v ČR. Současný prodej aut je v poměru 50:1 kdy ta jednička reprezentuje elektromobil a hybridy dohromady, dnes jsou v módě SUV. Ono je zajímavé se podívat, jaké energie se skrývají ve všedních věcech, takové tankování auta, slunečný den v létě, stoletá alej lip v létě… MW sem, klimatizace jsou jen takové plivnutí, GW tam. _________________ Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
Trochu výpočtu, stačí základní škola:
Tesla3 má baterku s energií 74kWh. Budu nabíjet na 80%, takže do ní naláduji energii asi 60kWh.
Účinnost těchto baterek je asi 90% (ať nežeru, a to je velmi optimistický odhad, zejména při tom obrovském nabíjecím proudu).
Takže celkem naláduji o 10% více, tedy cca 66kWh.
Těch zbylých 6kWh energie se musí proměnit v teplo (jinou možnost nevidím) a když se to teplo má vyzářit za 10 min, bude baterka topit těch 10 min výkonem 6x6=36kW.
To jako myslí vážně, že baterka bude topit během nabíjení výkonem 36kW???
Kam to teplo vyzáří a jak??
To budou např. hasiči stříkat vodu na baterku během nabíjení?
A to jsem ještě optimista s tou účinností.
Kde se stala chybička?
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6026 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út září 17 2019, 13:10 Předmět:
breta1 napsal(a):
Kde se stala chybička?
V tom, že jsi předpokládal, že těch 6 kWh se za těch 10 minut vyzáří.
Těch 6 kWh ohřeje 200 kg lithia o 30ºC, a chladnout to pak bude třeba několik hodin.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po prosinec 16 2019, 13:56 Předmět:
Pořád mám ještě ve sklepě nepoužitý nafťáky a možná i nějakou naftu za 60hal/litr, když mně zdraží aku-elektřinu. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.