Založen: May 14, 2004 Příspěvky: 597 Bydliště: Vysočina
Zaslal: út červenec 02 2019, 21:09 Předmět:
Mám kuchnutou nabíječku k noťasu (120W) do auta či letadla a ta má v zástrče termistor a hlídají oteplení či možnost požáru (měnič snižuje proud dle teploty). Jeden poctivej konektor jsem viděl na autokomresoru v dodávce MB Sprinter.
Nová zástrčka má prechodový odpor nevyhovujúci maximálnemu prúdu isteného obvodu?
To má být další tvoje "perla"? Přechodový odpor není přece vlastnost zástrčky, ale vlastnost elektrického spojení mezi dvěmi kontaktními plochami. Když bude vysoký, bude zdrojem tepla i při podstatně nižších proudech, než je proud pojistky.
Pleteš hrušky s jabkama.
Nová zástrčka má prechodový odpor nevyhovujúci maximálnemu prúdu isteného obvodu?
To má být další tvoje "perla"? Přechodový odpor není přece vlastnost zástrčky, ale vlastnost elektrického spojení mezi dvěmi kontaktními plochami. Když bude vysoký, bude zdrojem tepla i při podstatně nižších proudech, než je proud pojistky.
Pleteš hrušky s jabkama.
Prečo je asi na jednofázových zásuvkách a zástrčkách uvádzaný maximálny prúd 16A? načo by ti bol obvod istený na nejaký prúd, ak neexistuje zásuvka a zástrčka, ktoré by ten prúd dokázali bezpečne preniesť?
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: út červenec 02 2019, 21:49 Předmět:
A zkoušels koupit někdy takovou vidlici nebo zásuvku někde v Číně?
Já ne, protože bych měl strach to namontovat doma, natož někde u cizích.
Ty sis nikdy nevšiml, že ti Číňan (Pákistánec, Laosan, prostě kdokoliv, kdo bydlí daleko) napíše (vylisuje, vyrazí, natiskne atd.) cokoliv, co si budeš přát? _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Prečo je asi na jednofázových zásuvkách a zástrčkách uvádzaný maximálny prúd 16A? načo by ti bol obvod istený na nejaký prúd, ak neexistuje zásuvka a zástrčka, ktoré by ten prúd dokázali bezpečne preniesť?
A kdo tady psal "Tá zásuvka je predsa istená nejakou poistkou. Takže sa nemôže preťažiť."? Ještě si za tím stojíš?
Žádná pojistka nemůže zachránit konektory (spoje), topící vlivem zvýšeného přechodového odporu.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17745 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út červenec 02 2019, 22:34 Předmět:
Já teda nevím, co používáte za šmejdy autozásuvky a zástrčky ale v C4 Pikaču na zásuvku, co je v zavazadlovým prostoru (jako jedinná se nevypíná) běžně připojuju na letišti dvoukanálovej nabíječ LiPol. Nabíjím s ním najednou dva čtyřčlánky (max 16,8V) proudem 4A. Nabíječka tedy musí běžet přes vnitřní zvyšovací měnič, takže odebíranej proud přes zásuvku je cca 1,8 násobek nabíjecího. Takže 4 x 2 x 1,8, to je přes 14 ampér po dobu cca 45 - 60 minut. No a nic se nehřeje. Ale nesmím to přehánět, abych z toho letiště odjel. _________________ Jirka
Založen: Jan 09, 2011 Příspěvky: 383 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: st červenec 03 2019, 19:58 Předmět:
Přátelé díky za rady. Musím najít takovou co nejde zátěž přes pružinu. Jištění v Audy 8 je dostačující takže ty 3 ampéry není nic moc. Budu to chvíli honit mimo auto jen z batérky a hlavně měřit přechoďáky. Vasil.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: pá červenec 05 2019, 12:54 Předmět:
Taky mám přidělávanou zásuvku v kufru, pro měnič na 230V/300W a externí pracovní světlo, teď už LED.
Zásuvka je origo, feldová z bouračky.
Zástrčky /celkem asi 7ks/ do ní ale používám důkladně upravené, protože se mi jedna běžná plastová už roztavila, druhá od kompresorku k tomu neměla moc daleko, žere jak najatej.
Pérko vevnitř nich je překlenuté kouskem kartáčové licny, uštíplé ze silnějšího uhlíku, pojistka je pryč a nahrazená o to delším pružícím kolíkem. Ten je měděný /udělaný z instalační CY10mm2/. Čtyři boční, původně Fe niklovaný mínusový péra, jsou nahrazený fosforbronzovými pery ze svazků starších německých výkonových relé.
Nový přívod k téhle zásuvce je samozřejmě dodělávaný taky, přes 30A pojistku přímo od akumulátoru, je společný i pro jeden stabilní autozesilovač k rádiu.
Vedený je to drátem CYA6 v PE spirále. Fičí přes to v případě potřeby krátkodobě i 30A a nic se nepálí. Ty zástrčky jsem koupil ve zlínském Officialu, jsou z bakelitu a líbilo se mi na nich, že mají ta čtyři boční pera, třebaže jsem je musel vyměnit z poniklovaných za FB. Ten nikl se s vnitřní plochou zásuvky neměl moc rád, hřálo to, to samý ten niklovaný kolík.
Přes standardní prodávaný provedení bych se neodvažoval prohánět víc, než asi 5A. A i to jen pár desítek minut.
Akumulátor z vozu vůbec nevytahuju, dobíjím přes přídavnou zásuvku.
Standardní tovární zásuvky mají pojistky stejně max.10A, ale častěji jen 7,5A a vlastně chrání jen proti zkratu instalaci. Přívody k zásuvkám jsou ve většině vedené jen drátem AWG16, nebo 1,5mm2.
Původní zásuvku používám jen pro zapalovač, na těch pár desítek sekund přívod stačí, ale na nabíjení či trvalý odběr ani omylem.
zeptám se na něco ohledně autovidlic - je normální že mi většina autovidlic do zásuvky zapalovače vyjíždí ven? (ať už to je adaptér k NB, usb nabíječka, nebo třeba usb voltmetr). Je mi jasný že kolík vidlice je odpružený takže příčina bude částečně tam, zkoušel jsem ve více autech a je to většinou stejný. Nebo je to blbým typem vidlice?
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17745 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne září 08 2019, 22:02 Předmět:
No mě teda v C4 nic nevyjíždí, právě naopak to drží zasunutý jak helvetská víra. Dokonce se mi už párkrát stalo, že při vytahování kolíku to šlo ven i s kovovou "miskou" zásuvky. Tak jsem to zajistil vteřiňákem. _________________ Jirka
zeptám se na něco ohledně autovidlic - je normální že mi většina autovidlic do zásuvky zapalovače vyjíždí ven? (ať už to je adaptér k NB, usb nabíječka, nebo třeba usb voltmetr). Je mi jasný že kolík vidlice je odpružený takže příčina bude částečně tam, zkoušel jsem ve více autech a je to většinou stejný. Nebo je to blbým typem vidlice?
Nejspis budou mekky ty perovy kontakty po stranach, taky se me to parkrat delo, ale na vine byla zastrcka, s jinou to to tam pak drzelo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.