Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

autovidlice na 12 v
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Mirda



Založen: May 14, 2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: út červenec 02 2019, 21:09    Předmět: Citovat

Mám kuchnutou nabíječku k noťasu (120W) do auta či letadla a ta má v zástrče termistor a hlídají oteplení či možnost požáru (měnič snižuje proud dle teploty). Jeden poctivej konektor jsem viděl na autokomresoru v dodávce MB Sprinter.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12406

PříspěvekZaslal: út červenec 02 2019, 21:19    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Nová zástrčka má prechodový odpor nevyhovujúci maximálnemu prúdu isteného obvodu?
To má být další tvoje "perla"? Přechodový odpor není přece vlastnost zástrčky, ale vlastnost elektrického spojení mezi dvěmi kontaktními plochami. Když bude vysoký, bude zdrojem tepla i při podstatně nižších proudech, než je proud pojistky.
Pleteš hrušky s jabkama.
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4120

PříspěvekZaslal: út červenec 02 2019, 21:20    Předmět: Citovat

Neviem o tom, žeby s autochladničkou z Tesca, Lidla, alebo Kauflandu mal niekedy niekto taký problem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4120

PříspěvekZaslal: út červenec 02 2019, 21:34    Předmět: Citovat

masar napsal(a):
samec napsal(a):
Nová zástrčka má prechodový odpor nevyhovujúci maximálnemu prúdu isteného obvodu?
To má být další tvoje "perla"? Přechodový odpor není přece vlastnost zástrčky, ale vlastnost elektrického spojení mezi dvěmi kontaktními plochami. Když bude vysoký, bude zdrojem tepla i při podstatně nižších proudech, než je proud pojistky.
Pleteš hrušky s jabkama.
Wink
Prečo je asi na jednofázových zásuvkách a zástrčkách uvádzaný maximálny prúd 16A? načo by ti bol obvod istený na nejaký prúd, ak neexistuje zásuvka a zástrčka, ktoré by ten prúd dokázali bezpečne preniesť?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7816
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út červenec 02 2019, 21:49    Předmět: Citovat

A zkoušels koupit někdy takovou vidlici nebo zásuvku někde v Číně?
Já ne, protože bych měl strach to namontovat doma, natož někde u cizích.
Ty sis nikdy nevšiml, že ti Číňan (Pákistánec, Laosan, prostě kdokoliv, kdo bydlí daleko) napíše (vylisuje, vyrazí, natiskne atd.) cokoliv, co si budeš přát?

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12406

PříspěvekZaslal: út červenec 02 2019, 22:17    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Prečo je asi na jednofázových zásuvkách a zástrčkách uvádzaný maximálny prúd 16A? načo by ti bol obvod istený na nejaký prúd, ak neexistuje zásuvka a zástrčka, ktoré by ten prúd dokázali bezpečne preniesť?
A kdo tady psal "Tá zásuvka je predsa istená nejakou poistkou. Takže sa nemôže preťažiť."? Ještě si za tím stojíš?
Žádná pojistka nemůže zachránit konektory (spoje), topící vlivem zvýšeného přechodového odporu. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út červenec 02 2019, 22:34    Předmět: Citovat

Já teda nevím, co používáte za šmejdy autozásuvky a zástrčky ale v C4 Pikaču na zásuvku, co je v zavazadlovým prostoru (jako jedinná se nevypíná) běžně připojuju na letišti dvoukanálovej nabíječ LiPol. Nabíjím s ním najednou dva čtyřčlánky (max 16,8V) proudem 4A. Nabíječka tedy musí běžet přes vnitřní zvyšovací měnič, takže odebíranej proud přes zásuvku je cca 1,8 násobek nabíjecího. Takže 4 x 2 x 1,8, to je přes 14 ampér po dobu cca 45 - 60 minut. No a nic se nehřeje. Ale nesmím to přehánět, abych z toho letiště odjel. Smile
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alkom01



Založen: Mar 20, 2006
Příspěvky: 253
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 03 2019, 19:11    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Neviem o tom, žeby s autochladničkou z Tesca, Lidla, alebo Kauflandu mal niekedy niekto taký problem.

Tohle snad nechat zarámovat ...

_________________
Pivo v přírodě ničím nenahradíš!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7936
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: st červenec 03 2019, 19:37    Předmět: Citovat

Jirko (Celeron), tobě se ty zástrčky nemůžou roztavit. Ty máš určitě celokovové. Very Happy
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasilceral



Založen: Jan 09, 2011
Příspěvky: 383
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: st červenec 03 2019, 19:58    Předmět: Citovat

Přátelé díky za rady. Musím najít takovou co nejde zátěž přes pružinu. Jištění v Audy 8 je dostačující takže ty 3 ampéry není nic moc. Budu to chvíli honit mimo auto jen z batérky a hlavně měřit přechoďáky. Vasil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st červenec 03 2019, 22:05    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Jirko (Celeron), tobě se ty zástrčky nemůžou roztavit. Ty máš určitě celokovové. Very Happy

Tak Ti ji zejtra kolem 9 přijdu ukázat. Wink

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: pá červenec 05 2019, 12:54    Předmět: Citovat

Taky mám přidělávanou zásuvku v kufru, pro měnič na 230V/300W a externí pracovní světlo, teď už LED.
Zásuvka je origo, feldová z bouračky.
Zástrčky /celkem asi 7ks/ do ní ale používám důkladně upravené, protože se mi jedna běžná plastová už roztavila, druhá od kompresorku k tomu neměla moc daleko, žere jak najatej.
Pérko vevnitř nich je překlenuté kouskem kartáčové licny, uštíplé ze silnějšího uhlíku, pojistka je pryč a nahrazená o to delším pružícím kolíkem. Ten je měděný /udělaný z instalační CY10mm2/. Čtyři boční, původně Fe niklovaný mínusový péra, jsou nahrazený fosforbronzovými pery ze svazků starších německých výkonových relé.
Nový přívod k téhle zásuvce je samozřejmě dodělávaný taky, přes 30A pojistku přímo od akumulátoru, je společný i pro jeden stabilní autozesilovač k rádiu.
Vedený je to drátem CYA6 v PE spirále. Fičí přes to v případě potřeby krátkodobě i 30A a nic se nepálí. Ty zástrčky jsem koupil ve zlínském Officialu, jsou z bakelitu a líbilo se mi na nich, že mají ta čtyři boční pera, třebaže jsem je musel vyměnit z poniklovaných za FB. Ten nikl se s vnitřní plochou zásuvky neměl moc rád, hřálo to, to samý ten niklovaný kolík.

Přes standardní prodávaný provedení bych se neodvažoval prohánět víc, než asi 5A. A i to jen pár desítek minut.
Akumulátor z vozu vůbec nevytahuju, dobíjím přes přídavnou zásuvku.

Standardní tovární zásuvky mají pojistky stejně max.10A, ale častěji jen 7,5A a vlastně chrání jen proti zkratu instalaci. Přívody k zásuvkám jsou ve většině vedené jen drátem AWG16, nebo 1,5mm2.
Původní zásuvku používám jen pro zapalovač, na těch pár desítek sekund přívod stačí, ale na nabíjení či trvalý odběr ani omylem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne září 08 2019, 11:16    Předmět: Citovat

zeptám se na něco ohledně autovidlic - je normální že mi většina autovidlic do zásuvky zapalovače vyjíždí ven? (ať už to je adaptér k NB, usb nabíječka, nebo třeba usb voltmetr). Je mi jasný že kolík vidlice je odpružený takže příčina bude částečně tam, zkoušel jsem ve více autech a je to většinou stejný. Nebo je to blbým typem vidlice?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne září 08 2019, 22:02    Předmět: Citovat

No mě teda v C4 nic nevyjíždí, právě naopak to drží zasunutý jak helvetská víra. Dokonce se mi už párkrát stalo, že při vytahování kolíku to šlo ven i s kovovou "miskou" zásuvky. Tak jsem to zajistil vteřiňákem. Wink
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po září 09 2019, 9:36    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
zeptám se na něco ohledně autovidlic - je normální že mi většina autovidlic do zásuvky zapalovače vyjíždí ven? (ať už to je adaptér k NB, usb nabíječka, nebo třeba usb voltmetr). Je mi jasný že kolík vidlice je odpružený takže příčina bude částečně tam, zkoušel jsem ve více autech a je to většinou stejný. Nebo je to blbým typem vidlice?


Nejspis budou mekky ty perovy kontakty po stranach, taky se me to parkrat delo, ale na vine byla zastrcka, s jinou to to tam pak drzelo.

toto taky nebude fungovat? https://www.conrad.cz/autozastrcka-procar-12-24-v-8-a.k851809
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund