Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Konečně důkaz k čemu vede "daunsajzink"
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 13:47    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):
Není mi moc jasné, kam zařadit dvoutaktní modelářský benzínový motorek se žhavící svíčkou.
Při startu se svíčka elektrikou nažhaví, ale pak už se nežhaví a udržuje se v rozpáleném stavu vlastními spalinami.
K vznícení sice nedochází přímo vlivem ohřevu při stlačení směsi kolem horní úvrati, ale využívá se tohoto stlačení a následného ohřátí směsi k zapálení směsi, jinak by se směs už zapalovala někde v dolní úvrati a motor by nefungoval.
Je to tedy jakýsi diesel nebo není?
Nevím, jestli se nad takovou blbinou někdo zamýšlel.....
Sranda je, že dnešní dýzláky jsou v podstatě taky žhavíky. Mají žhavičky zasunutý až přímo do spalovacího prostoru a žhavicí proud do nich jde nejen při každým startu bez ohledu na venkovní teplotu, ale dokonce i ještě nějakou dobu po startu - tzv. "dožhavujou se". A co víc, ty tělíska mají vzhledem k rychlosti točení motoru tak velkou tepelnou setrvačnost, že nestačej úplně vychladnout ani během dalšího průběhu vejfuckový a sací fáze a v následující fázi komprese a dalšího vstřiku se jejich uchovaná tepelná energie velkým dílem podílí na plynulosti zapálení následujícího vstřiku. A tenhle princip funguje i u žhaviček s přepáleným topným elementem - prostě jejich hmota uchovává mezi jednotlivýma expanzníma fázema určitý množství tepla, který při každým dalším následujícím vstřiku zajistí rychlejší vznícení paliva ... Moderní diesel bez žhaviček nejen blbě startuje, ale i po samotným startu a ohřátí na provozní teplotu, kdy už by se zdálo, že žhavičky na jeho chod nemůžou mít vliv a jejich další přítomnost je zbytečná, motor se skutečnýma žhavičkama nahrazenýma jen mechanickým ekvivalentem (aby byl zachovanej tvar i objem spalovacího prostoru) má hlavně v oblasti částečnejch zátěží nerovnoměrnej a tvrdej chod způsobenej právě tou absencí "počinovýho" zapalovacího bodu, kterej jinak tvoří právě to teplo uchovávající tělísko žhavicí svíčky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 14:15    Předmět: Citovat

EKKAR: tak ti nevím jak moderní diesel máš na mysli. Ale např. Fiat r.v.2008 nežhaví vůbec od cca 10℃
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 17:12    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Chlapy nechte toho!To jste družstevníci?!
No jo, ale někteří jsou i zemědělci. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 17:29    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
EKKAR: tak ti nevím jak moderní diesel máš na mysli. Ale např. Fiat r.v.2008 nežhaví vůbec od cca 10℃
Fifák je kapitola sama pro sebe ... Makrelu 1,9JTDi jsme při -21°C museli nechat přečíst noviny, aby se vůbec uráčila blafnout - předtím ji ani baterky 3 dalších aut připojený zároveň kabelama nepřesvědčily dost jasně o přání jejího majitele odjet z práce domů ... Dehťáky VW naprosto normálně žhaví i při teplotách vysoko nad nulou - třeba jen vteřinu nebo dvě, ale žhavičky používají při každým startu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 18:31    Předmět: Citovat

Mě ropák předžhavuje až když je víc jak +5°C.Žhavení samozřejmě problikne, protože musí.U VW je kontrolka žhavení jako multifunkční.
Kontroluje se brzdový spínač,správné kódování ŘJ,elektronický pedál akcelerátoru,vstřikovací čerpadlo nebo PD vstřikovač a různý jiný věci.Pokud je kontrola OK, žhavení problikne cca na 1 vteřinu.Pokud neni vše OK žhavení bliká různě dlouhou dobu,podle toho co se pokakalo.Nicméně ikdyž nedojde z důvodu teploty motoru k předžhavení,tak se spustí dožhavení v řádu desítek vteřin.
Momentálně mám třeba uklepanou napájecí lištu ke žhavičkám a i při -12°C nebyl problém nastartovat.Půl minuty hulí a pak motor běží jak hodinky.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 19:11    Předmět: Citovat

Jo - protože ty žhavičky se rozpalujou i samy od tepla ve spalovacím prostoru - a pak už právě díky tý akumulaci tepla fungujou jako "zapalovače" i bez elektriky. Aspoň koncernový dýzly s touhle jejich funkcí při svým provozu počítají - jinej výrobce to může mít jinak.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 19:15    Předmět: Citovat

Sandal To neumí dát kontrolku nebo to napsat na displej?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 19:20    Předmět: Citovat

Ekkar:Jo asi to tak bude.Vždyť vzpomeň na starý škodovky který někdy trpěli samozápalama díky výstupkům ve spalovacím prostoru vytvořených z karbonu nebo poškozeným pístem.Stačí ostrá hrana a je problém.Hned se přehřívá a zapaluje směs.U dieselu se tohoto zřejmě využívá.

TAKJAN:To víš že by to šlo ale proč hlásit na dispej že je v p...li třeba vstřik?To nejsou informace pro uživatele ale pro servis a ten si udělá diag.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17742
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 19:31    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):
Není mi moc jasné, kam zařadit dvoutaktní modelářský benzínový motorek se žhavící svíčkou.

Trochu to upřesním. Dvoutaktní či čtyřtaktní modelářský motory se žhavící svíčkou nejedou na benzín ale metylalkohol, případně směs metylalkoholu s nitrometanem + mazivem.
Modelářský dvou nebo čtyřtaktní benzínový motory jedou na benzín a mají klasický zapalování jiskřivou svíčkou.
Pravda, v poslední době se objevil jeden výrobce dvoutaktních benzínů s žhavící zapalovací svíčkou ale ta je jiná než na metyl a nějak se to ve světě neprosazuje. Co jsem slyšel, chová se to proti výše popsaným ne úplně ideál.
Diesel se v modelařině taky používá, ale není naftovej. Leje se do toho petrolej s etérem 1:1 (někdy se přidává anilnitrát) + mazivo. Má to malou kubatůru a samotná nafta by v tom neblafla.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 19:33    Předmět: Citovat

Já zapomněl, že je to ropák. A musí si furt něco kontrolovat:-)
To vyblikávání jsem myslel, že se nepoužívá už 20 let.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 19:38    Předmět: Citovat

Spíš se používá posledních 20let Laughing
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 19:50    Předmět: Citovat

Já myslel, že existuje diagnostika. Ne, fakt, BMW to mělo tak před 20ti lety naposled.
Stejně smraďochy zakáží v celé evropě http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-nyni-chteji-zakazat-diesely-v-335-mestech-prisne-limity-rozsirit-i-k-nam/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 19:52    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Ekkar:Jo asi to tak bude.Vždyť vzpomeň na starý škodovky který někdy trpěli samozápalama díky výstupkům ve spalovacím prostoru vytvořených z karbonu nebo poškozeným pístem.Stačí ostrá hrana a je problém.Hned se přehřívá a zapaluje směs.U dieselu se tohoto zřejmě využívá....
Stačily svíčky s nesprávnou hodnotou tepelnýho čísla, nebo nános karbonu na jiskřišti (zase vzniklej použitím nesprávnejch svíček, případně "žraním voleje" přes ventilový vodítka nebo i přes připečený kroužky) - a hnedle to práskalo každej pes jiná ves ... A to "cvrlikání", když se podařilo natankovat nekvalitní benál s míň oktanama (někdo to dělal plánovitě aby ušetřil) a třeba v prudký zatáčce projížděný bez podřazení nebo při pokusu z takový zatáčky bez podřazení akcelerovat se motor dostal pod optimální oblast toček pro danej úhel otevření škrticí klapky, nasávaná směs se kvůli poklesu rychlosti v sání a tím i snížení Venturiho efektu v difuzéru(ech) karbce nadměrně ochudila a začala místo pravidelnýho hoření ve válcích detonovat, to byly časy ... Laughing Laughing Laughing Laughing A když se pak takovým palivem krmenej motor víc zatížil, spalovací prostory se regulérně přehřejvaly a šádyna se kolikrát ani nedala chcípnout pouhým vypnutím zapalování - musela se udusit přes spojku zařazeným kvaltem ... Proto taky musela Schade Werke zasáhnout a u karbců se začala montovat volnoběžná tryska uzavíraná elektromagnetem - původní zdůvodnění znělo, že to je kvůli úsporám benzínu, že tu trysku bude nějaká elektronika zavírat při brždění motorem (psalo se o překročení hranice 1500RPM a uvolněným pedálu plynu), ale nikdy jsem takovou elektroniku TOVÁRNÍHO PŮVODU na šáde neviděl. Prej se montovala do exportních kusů - netuším. Ten elektromagnet ale byl běžně sériově natvrdo napojenej na klíček a zavíral se vypnutím zapalování - a když se špulka povolila (byla našroubovaná do závitu), šáde střílela do vejfuku jak blázen, respektive když od ní upadnul drát, šáde nešla bez šlápnutí na plyn ani nastartovat a při uvolnění pedálu okamžitě chcípala - tyhle diagnózy byly základ znalostí "šáde-jezdců" všech generací ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17742
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 21:10    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Stejně smraďochy zakáží v celé evropě http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-nyni-chteji-zakazat-diesely-v-335-mestech-prisne-limity-rozsirit-i-k-nam/

Co nám chtěj parchanti zakazovat? To snad skončilo v roce 1945. Brutál

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 21:35    Předmět: Citovat

Dnes je možné všechno. Suverénní stát dávno nejme, jen kolonie říše.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 6 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund