Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení druhé autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31844
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2018, 13:17    Předmět: Citovat

Turbodíru má i benziňák. Jediná kombinace, která lag nemá, je starý koncernový TFSI s mechanickým kompresorem poháněným ozubeným řemenem i turbem najednou. Suprčárdžr fučí zdola a někde na hranici 2000RPM kde začíná tlačit turbo se v sacím traktu přepne ventil a pak až do maxima toček jede motor v podstatě jen na turbo (kompresor je odlehčenej a odbírá minimum výkonu). Původně (při konstrukci) bylo plánovaný, že tuhle kombinaci (kompresor + turbo) dostane i motor 1,2TSI nakonec zavedenej do výroby v roce 2010 (a mezitím už taky pro škodofky ukončenej), jenže se vývojářům podařilo učunit konstrukci jeho turba tak šikovnou, že se motor obešel bez mechanickýho kompresoru a vystačil si jen s turbem - natolik je jeho turbodíra díky malýmu průměru rotorů a malý vzdálenosti od svodů krátká.

U něj se naopak během výroby musela reakce turba zhoršovat uměle prodlouženou tyčkou regulace obtokovýho ventilu (aby ve výsledku turbo dávalo pomalejší náběh tlaku), protože turbo tlačilo už při nízkejch točkách tolik, že maximum krouťáku začínalo už na nějakejch 1200 točkách a rozjíždět se dařilo skoro na volnoběh = motor byl trvale podtáčenej a na to reagoval oním známým vytahováním rozvodovýho řetězu, kterej musel tlumit ty rány při nízkejch točkách a vytáhnul se kvůli ojebaný konstrukci velice rychle až tolik, že u některejch motorů přeskočil zuby už při nájezdu cca 10 000km ... Nakonec poslední verze 1,2TSI vyrobený po 18. červnu 2011 (po provedení asi 50 postupnejch konstrukčních změn proti první sérii) sice občas rachtají rozvodovým řetězem po startu, ale jinak se z hrozby totálního fiaska stal relativně spolehlivej a úpěšnej agregát ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne čt prosinec 20 2018, 13:28, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6065
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2018, 13:23    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Turbodíru má i benziňák.
To mi povídej! Už se těším na jaro, až zase vytáhnu svoje 3.2 VR6 Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2018, 13:56    Předmět: Citovat

Presne, kdyz uz srovnani, tak SDI vs atmo benzin apod....Jako idealni vidim klasickej kompresor na benzinaku, bez diry, se slusnym kroutakem...

milovnici TDI kopance by si meli vyzkouset treba starej mercedes s 2.0 nebo 2.3 litrem (200K, 230K) - uplne jiny kafe...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2018, 0:25    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Kremik napsal(a):
Teoretický výpočet. Chybí Ti tam ...
Na druhou stranu jsem taky neuvažoval situaci, kdy ta “startovací” baterka už je z půlky zasulfatovaná a obě baterky se pak o startovací proud podělí napůl, že.

Samozřejmě že čím do větších extrémú to dotáhneme nebo chceme provozovat, tím sofistikovanější zapojení musíme použít. Původně byl požadavek na baterii pro uchování energie navíc, pro běžný osobák. Samozřejmě si to každý vyladí podle svého, jen pojistku je třeba volit takovou, aby jištěný proud kabel snesl. Na 15A může použít i tenčí dvojlinku. Jde jen o to, ať ten odpor není zbytečně velký. Rezistor nebo žárovka je moc.
Mě snad donutíte to zapojit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6065
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2018, 1:56    Předmět: Citovat

Kremik napsal(a):
Samozřejmě že čím do větších extrémú to dotáhneme nebo chceme provozovat, tím sofistikovanější zapojení musíme použít.
Bohužel dimenzování vodičů a jištění se dělá právě podle těch extrémních situací.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1279

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2018, 7:14    Předmět: Citovat

Vracím se k prvnímu příspěvku vlákna:
Kaliban123 napsal(a):
Jde mi o něco jako výlet autem mimo civilizaci a rád bych prodloužil možnost používat různá zařízení přes měnič nebo přímo na 12V napětí. A samozřejmě ušetřil.

Vlákno dlouhé, příspěvků hodně a rad taky, tož taky jednu: Pokud jsi dlouhodobě mimo civilizaci, nebylo by jednodušší občas nastartovat a nechat auto čtvrthodinku běžet a tím tedy tu baterku dobít ? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31844
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2018, 8:04    Předmět: Citovat

A jé, tady se nám někdo probudil veprostřed zimní hibernace ... Radši se vobrať na druhou stranu a spi dál, ju?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1279

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2018, 8:53    Předmět: Citovat

Pokud budu laikovi radit, aby propojil baterky skrz auto centimetrovými vodiči, ať je mezi tím JAKÁKOLI elektronika, vždy může být oheň na střeše. Smile
Zběžně jsem projel vlákno a radu na chvíli nastartovat jsem nenašel. Navíc - já sám to řeším také tak. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31844
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2018, 9:08    Předmět: Citovat

Proboha PŘEMEJŠLEJ! Dobíjet občasným nastartováním by mohlo mít cenu při odběru z baterky maximálně 1A - aby se třeba po 24 hodinách z obvyklý 40-50Ah baterky dalo ještě normálně nastartovat. Když ale tazatel plánuje odběr v řádu 10A nebo vyšší - to bude muset startovat každou hodinu?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1279

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2018, 9:17    Předmět: Citovat

A jak mu pomůže druhá baterka ? Při extrémních odběrech bude moci hrát například tuc-tuc s obrovským výkonem místo jedné hodiny dvě hodiny ?
A ano, když chce hrát 5 hodin, mít nastartováno... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: so prosinec 22 2018, 9:29    Předmět: Citovat

A komu by nestačil jeden altík, let´s just "plug the shit in" Very Happy
https://www.youtube.com/watch?v=nLfQ4xbQ0zc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so prosinec 22 2018, 10:10    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Kremik napsal(a):
Samozřejmě že čím do větších extrémú to dotáhneme nebo chceme provozovat, tím sofistikovanější zapojení musíme použít.
Bohužel dimenzování vodičů a jištění se dělá právě podle těch extrémních situací.

Jsme na bastlírně, nikoli v automobilce. Když si chce někdo postavit něco pro sebe, může si to přizpůsobit na míru pro konkrétní podmínky a tím si konstrukci podstatně zjednodušit. Není třeba aby jeho konstrukce obstála v libovolných podmínkách a vyhovovala každému.
Pokud by ji chtěl vyrábět univerzálně pro široké spektrum uživatelů, připadně i pro jediného "neznámého" uživatele, už by situace byla jiná a mnohá zjednodušení by si dovolit nemohl.
Nebudu se tu tedy dohadovat o nesmyslech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6065
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so prosinec 22 2018, 10:14    Předmět: Citovat

Tak je sem nepiš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31844
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 22 2018, 13:11    Předmět: Citovat

Kremik napsal(a):
tomasjedno napsal(a):
Kremik napsal(a):
Samozřejmě že čím do větších extrémú to dotáhneme nebo chceme provozovat, tím sofistikovanější zapojení musíme použít.
Bohužel dimenzování vodičů a jištění se dělá právě podle těch extrémních situací.

Jsme na bastlírně, nikoli v automobilce. Když si chce někdo postavit něco pro sebe, může si to přizpůsobit na míru pro konkrétní podmínky a tím si konstrukci podstatně zjednodušit. Není třeba aby jeho konstrukce obstála v libovolných podmínkách a vyhovovala každému.
Pokud by ji chtěl vyrábět univerzálně pro široké spektrum uživatelů, připadně i pro jediného "neznámého" uživatele, už by situace byla jiná a mnohá zjednodušení by si dovolit nemohl.
Nebudu se tu tedy dohadovat o nesmyslech.
I jako jedinej uživatel musíš uvažovat o těch nejhorších eventualitách a situacích - protože když tyhle možnosti nevošetříš, zákonitě podle zákonů nikdy nespícího Murphyho některá z těch situací nastane - a pokud to učuníš jak říkáš ty, zákonitě skončíš v dýmu až dokonce v plamenech. Pak tvoje teorie vo nepotřebnosti pořádnýho dimenzování vodičů shořej jak papírovej čert ... Ve svým kcháru si to dělej jak chceš, jen to neraď opakovat jinejm.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so prosinec 22 2018, 13:37    Předmět: Citovat

Normálně nám dodávka chytla - pežot myslím, při zkratu pod palubovkou. Žádné silnější pojistky, nic. A vím o víc autech, kde to klidně chytne nebo aspoň doutná i při jištění.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 5 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund