Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 20 2018, 13:17 Předmět:
Turbodíru má i benziňák. Jediná kombinace, která lag nemá, je starý koncernový TFSI s mechanickým kompresorem poháněným ozubeným řemenem i turbem najednou. Suprčárdžr fučí zdola a někde na hranici 2000RPM kde začíná tlačit turbo se v sacím traktu přepne ventil a pak až do maxima toček jede motor v podstatě jen na turbo (kompresor je odlehčenej a odbírá minimum výkonu). Původně (při konstrukci) bylo plánovaný, že tuhle kombinaci (kompresor + turbo) dostane i motor 1,2TSI nakonec zavedenej do výroby v roce 2010 (a mezitím už taky pro škodofky ukončenej), jenže se vývojářům podařilo učunit konstrukci jeho turba tak šikovnou, že se motor obešel bez mechanickýho kompresoru a vystačil si jen s turbem - natolik je jeho turbodíra díky malýmu průměru rotorů a malý vzdálenosti od svodů krátká.
U něj se naopak během výroby musela reakce turba zhoršovat uměle prodlouženou tyčkou regulace obtokovýho ventilu (aby ve výsledku turbo dávalo pomalejší náběh tlaku), protože turbo tlačilo už při nízkejch točkách tolik, že maximum krouťáku začínalo už na nějakejch 1200 točkách a rozjíždět se dařilo skoro na volnoběh = motor byl trvale podtáčenej a na to reagoval oním známým vytahováním rozvodovýho řetězu, kterej musel tlumit ty rány při nízkejch točkách a vytáhnul se kvůli ojebaný konstrukci velice rychle až tolik, že u některejch motorů přeskočil zuby už při nájezdu cca 10 000km ... Nakonec poslední verze 1,2TSI vyrobený po 18. červnu 2011 (po provedení asi 50 postupnejch konstrukčních změn proti první sérii) sice občas rachtají rozvodovým řetězem po startu, ale jinak se z hrozby totálního fiaska stal relativně spolehlivej a úpěšnej agregát ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne čt prosinec 20 2018, 13:28, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: pá prosinec 21 2018, 0:25 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Kremik napsal(a):
Teoretický výpočet. Chybí Ti tam ...
Na druhou stranu jsem taky neuvažoval situaci, kdy ta “startovací” baterka už je z půlky zasulfatovaná a obě baterky se pak o startovací proud podělí napůl, že.
Samozřejmě že čím do větších extrémú to dotáhneme nebo chceme provozovat, tím sofistikovanější zapojení musíme použít. Původně byl požadavek na baterii pro uchování energie navíc, pro běžný osobák. Samozřejmě si to každý vyladí podle svého, jen pojistku je třeba volit takovou, aby jištěný proud kabel snesl. Na 15A může použít i tenčí dvojlinku. Jde jen o to, ať ten odpor není zbytečně velký. Rezistor nebo žárovka je moc.
Mě snad donutíte to zapojit...
Jde mi o něco jako výlet autem mimo civilizaci a rád bych prodloužil možnost používat různá zařízení přes měnič nebo přímo na 12V napětí. A samozřejmě ušetřil.
Vlákno dlouhé, příspěvků hodně a rad taky, tož taky jednu: Pokud jsi dlouhodobě mimo civilizaci, nebylo by jednodušší občas nastartovat a nechat auto čtvrthodinku běžet a tím tedy tu baterku dobít ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 21 2018, 8:04 Předmět:
A jé, tady se nám někdo probudil veprostřed zimní hibernace ... Radši se vobrať na druhou stranu a spi dál, ju? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pokud budu laikovi radit, aby propojil baterky skrz auto centimetrovými vodiči, ať je mezi tím JAKÁKOLI elektronika, vždy může být oheň na střeše.
Zběžně jsem projel vlákno a radu na chvíli nastartovat jsem nenašel. Navíc - já sám to řeším také tak.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 21 2018, 9:08 Předmět:
Proboha PŘEMEJŠLEJ! Dobíjet občasným nastartováním by mohlo mít cenu při odběru z baterky maximálně 1A - aby se třeba po 24 hodinách z obvyklý 40-50Ah baterky dalo ještě normálně nastartovat. Když ale tazatel plánuje odběr v řádu 10A nebo vyšší - to bude muset startovat každou hodinu? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A jak mu pomůže druhá baterka ? Při extrémních odběrech bude moci hrát například tuc-tuc s obrovským výkonem místo jedné hodiny dvě hodiny ?
A ano, když chce hrát 5 hodin, mít nastartováno...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: so prosinec 22 2018, 10:10 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Kremik napsal(a):
Samozřejmě že čím do větších extrémú to dotáhneme nebo chceme provozovat, tím sofistikovanější zapojení musíme použít.
Bohužel dimenzování vodičů a jištění se dělá právě podle těch extrémních situací.
Jsme na bastlírně, nikoli v automobilce. Když si chce někdo postavit něco pro sebe, může si to přizpůsobit na míru pro konkrétní podmínky a tím si konstrukci podstatně zjednodušit. Není třeba aby jeho konstrukce obstála v libovolných podmínkách a vyhovovala každému.
Pokud by ji chtěl vyrábět univerzálně pro široké spektrum uživatelů, připadně i pro jediného "neznámého" uživatele, už by situace byla jiná a mnohá zjednodušení by si dovolit nemohl.
Nebudu se tu tedy dohadovat o nesmyslech.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 22 2018, 13:11 Předmět:
Kremik napsal(a):
tomasjedno napsal(a):
Kremik napsal(a):
Samozřejmě že čím do větších extrémú to dotáhneme nebo chceme provozovat, tím sofistikovanější zapojení musíme použít.
Bohužel dimenzování vodičů a jištění se dělá právě podle těch extrémních situací.
Jsme na bastlírně, nikoli v automobilce. Když si chce někdo postavit něco pro sebe, může si to přizpůsobit na míru pro konkrétní podmínky a tím si konstrukci podstatně zjednodušit. Není třeba aby jeho konstrukce obstála v libovolných podmínkách a vyhovovala každému.
Pokud by ji chtěl vyrábět univerzálně pro široké spektrum uživatelů, připadně i pro jediného "neznámého" uživatele, už by situace byla jiná a mnohá zjednodušení by si dovolit nemohl.
Nebudu se tu tedy dohadovat o nesmyslech.
I jako jedinej uživatel musíš uvažovat o těch nejhorších eventualitách a situacích - protože když tyhle možnosti nevošetříš, zákonitě podle zákonů nikdy nespícího Murphyho některá z těch situací nastane - a pokud to učuníš jak říkáš ty, zákonitě skončíš v dýmu až dokonce v plamenech. Pak tvoje teorie vo nepotřebnosti pořádnýho dimenzování vodičů shořej jak papírovej čert ... Ve svým kcháru si to dělej jak chceš, jen to neraď opakovat jinejm. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6533 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so prosinec 22 2018, 13:37 Předmět:
Normálně nám dodávka chytla - pežot myslím, při zkratu pod palubovkou. Žádné silnější pojistky, nic. A vím o víc autech, kde to klidně chytne nebo aspoň doutná i při jištění.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.