Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení druhé autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so prosinec 15 2018, 9:52    Předmět: Citovat

Aby nebyla na startování, tak se musí před startováním oddělit - relé, žárovka... Pokud bude při startování připojena, tak jistit cca na polovinu jejího zkratového proudu a podle toho taky dimenzovat vodiče.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so prosinec 15 2018, 10:29    Předmět: Citovat

Aby tato debata nebyla o exkrementu, udelejte si následující pokus.
Připojte si k baterce v aute ještě jednu, ne přiliš vybitou, přes dobrou dvoulinku, tak do 4 průřezu, v délce asi 2 m, a do série s dvojlinkou dejte nějaký dobrý ampérmetr, trošku slušný, s malým úbytkem, jinak nenaměříte nic (běžný multimetr nevyhoví), ideálně asi elektromagnetický, minimálně na 20A, lépe víc.
Po připojení chvíli poteče nějaký, ne moc velký, vyrovnávací proud.
Pak skuste startovat a podívejte se, kolik ampérmetrem poteče.
Pak se můžem bavit dál, jinak to nemá smysl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so prosinec 15 2018, 10:48    Předmět: Citovat

A hlavně dělejte ten pokus s autem dobře vymrzlým, tak na -20 ºC, aby se musela ta startovací baterka trochu snažit.

P.S. Aby bylo jasno, kam mířím - když bude vnitřní odpor každé z baterek 10 mΩ (zkratový proud 1200 A), a odpor propojovacího vedení mezi baterkami taky 10 mΩ (2 m dvojlinky 4 mm²), tak propojovacím vedením poteče třetina startovacího proudu, např. 200 A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31864
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 15 2018, 18:58    Předmět: Citovat

Debata fakt vo exkrementu - kdo takový spojení někdy v životě dělal (nebo musel udělat nouzově) ví, že spojovací vedení MUSÍ dimenzovat na všecky eventuality, který při následujícím provozu můžou nastat. Tudíž minimálně nějakejch 32mm² měďolana a pokud jistit, tak pojistkou od elektroserva na 80A danou 2x až 3x paralelně ... Křemík a jemu podobný si to můžou samozřejěm učunit po svým - 2,5mm² Cu ve formě čínský poměděný hitlermosazi v hooodně tlustý izolaci, aby to vypadalo prďácky -a jistit tou pojistečkou na 15A.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so prosinec 15 2018, 19:30    Předmět: Citovat

A jen tak mimochodem - jistit to lano na obou koncích. Když se prodře izolace, je třeba ho odpojit od obou baterek.
Pojistka 250 A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: so prosinec 15 2018, 23:31    Předmět: Citovat

To je taky možnost (jistit na obou koncích, btw. jsou i silnější pojistky, ale na druhou stranu i se slabší a "správným" přechoďákem to může být pěkně horkej "topnej" kabel...), já naposled použil přes silovej vodič textilku (jak pro "jistotu", tak pro "vyplnění" a lepší "paměť" vytvarování) a pak přes to ještě husí krk...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne prosinec 16 2018, 1:06    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
A hlavně dělejte ten pokus s autem dobře vymrzlým, tak na -20 ºC, aby se musela ta startovací baterka trochu snažit.

P.S. Aby bylo jasno, kam mířím - když bude vnitřní odpor každé z baterek 10 mΩ (zkratový proud 1200 A), a odpor propojovacího vedení mezi baterkami taky 10 mΩ (2 m dvojlinky 4 mm²), tak propojovacím vedením poteče třetina startovacího proudu, např. 200 A.

Teoretický výpočet. Chybí Ti tam přechodový odpor na obou stranách kabelu, pojistky, jejich kontaktů, navíc 600A startuje málokdo. Jestli by to ta baterka v -20 vůbec dala. Bavíme se tu doufám o osobním voze.
tomasjedno napsal(a):
A jen tak mimochodem - jistit to lano na obou koncích. Když se prodře izolace, je třeba ho odpojit od obou baterek.

Ano, tohle je podnětná myšlenka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne prosinec 16 2018, 9:47    Předmět: Citovat

Kremik napsal(a):
Teoretický výpočet. Chybí Ti tam ...
Na druhou stranu jsem taky neuvažoval situaci, kdy ta “startovací” baterka už je z půlky zasulfatovaná a obě baterky se pak o startovací proud podělí napůl, že.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po prosinec 17 2018, 12:06    Předmět: Citovat

JiriTom napsal(a):
Na který akumulátor jste to v tom Phaetonu připojili (předpokládám na startovací) a jak to dopadlo s jeho nastartováním ?


U Phaetonu se kabely pripojujou k tomu urcenemu terminalu v prostoru motoru, ne k aku - to se dost nedoporucuje
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: po prosinec 17 2018, 20:13    Předmět: Citovat

JiriTom, PixelOrgy, ... : Imho jsem zohlednil víc věcí než pyroodpojovač, apod., co odklikáváš při každým startu Elsy... Wink "Na baterku" je samozřejmě myšlen kolík k tomu určenej v případě kostry a copak o start, baterky se tak nějak vzájemně "nakrmily" Smile , ale tam se pak řešila jedna ze dvou pump a navíc to je "zopicobanánovaná" (W12 "fplynu py*o" ... Wink ), takže o to "větší radost" (já na tom ev.řeším jen elektriku, která mě taky trošku "vyškolila" a aktuálně se tam zas řešej jiný "známý" věci, ale ani na to moc čas nemám ... )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po prosinec 17 2018, 22:14    Předmět: Citovat

A sakra... Very Happy ja mam to samy, ale bez plynu ... To fakt chtel nekdo vubec delat? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: út prosinec 18 2018, 8:07    Předmět: Citovat

Bohužel... Neutral A teď se diví mj.např. tomu, že mu plive do sání (už dvakrát "grilovanej" vzducháč, atd. ) ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31864
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 18 2018, 10:15    Předmět: Citovat

Znám člověka, kterej dává LPG i do kchárů jako je Humvee a podobný exoti a umí to udělat tak, aby to neblblo - akorát je z Moravskejch Budějovic (AutoGas Barták). Pokud by měl někdo problémy s málo četným autem, je KarelLPG (jak si říká na netu) jedinečná volba.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út prosinec 18 2018, 10:24    Předmět: Citovat

Njn, moc neverim, ze existuje 100% funkcni instalace, je to celkem choulostivy uz na benal, natoz plyn Smile)) Smysl (krome zvysenyho dojezdu) taky nevidim, naklady na palivo nejsou zdaleka to nejhorsi Smile

Kazdopadne, ty 2 aku jsou reseny pomoci 3 rele a nastatruje se, i kdyz jedna z tech aku vybita, nebo chybi. Pri teplote pod nulou startuje z obou paralelne.
Hlavni aku je pripojena primo k altiku a druha se k nemu pripojuje pres rele podle potreby.

Tady jsou nakresleny vsechny pripady:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_272_d1.pdf (str. 15)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31864
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 18 2018, 11:04    Předmět: Citovat

Zkus mu zavolat, jestli ti to udělá - z Oltecu do M.Budějek to zas tak daleko nemáš. Jezdí za ním lidi klidně i z Prahy. Laciný to nebude, ale s výjimkou jedinýho případu (a to byl mně hustě známej kverulant, kterýmu není nikdo recht) si na Karla nikdo nestěžuje. Von totiž nemontuje laciný dreky typu STAG nebo EpiGas, co mají jednu sadu na všecko co má kola, ale montuje sady, který umožňujou konfiguraci naprosto určitě i na V8 - na 12-válec nevím, ale nejspíš by to pro něj taky nebyl problém ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 3 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund