Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6094 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so prosinec 15 2018, 9:52 Předmět:
Aby nebyla na startování, tak se musí před startováním oddělit - relé, žárovka... Pokud bude při startování připojena, tak jistit cca na polovinu jejího zkratového proudu a podle toho taky dimenzovat vodiče.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: so prosinec 15 2018, 10:29 Předmět:
Aby tato debata nebyla o exkrementu, udelejte si následující pokus.
Připojte si k baterce v aute ještě jednu, ne přiliš vybitou, přes dobrou dvoulinku, tak do 4 průřezu, v délce asi 2 m, a do série s dvojlinkou dejte nějaký dobrý ampérmetr, trošku slušný, s malým úbytkem, jinak nenaměříte nic (běžný multimetr nevyhoví), ideálně asi elektromagnetický, minimálně na 20A, lépe víc.
Po připojení chvíli poteče nějaký, ne moc velký, vyrovnávací proud.
Pak skuste startovat a podívejte se, kolik ampérmetrem poteče.
Pak se můžem bavit dál, jinak to nemá smysl.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6094 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so prosinec 15 2018, 10:48 Předmět:
A hlavně dělejte ten pokus s autem dobře vymrzlým, tak na -20 ºC, aby se musela ta startovací baterka trochu snažit.
P.S. Aby bylo jasno, kam mířím - když bude vnitřní odpor každé z baterek 10 mΩ (zkratový proud 1200 A), a odpor propojovacího vedení mezi baterkami taky 10 mΩ (2 m dvojlinky 4 mm²), tak propojovacím vedením poteče třetina startovacího proudu, např. 200 A.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 15 2018, 18:58 Předmět:
Debata fakt vo exkrementu - kdo takový spojení někdy v životě dělal (nebo musel udělat nouzově) ví, že spojovací vedení MUSÍ dimenzovat na všecky eventuality, který při následujícím provozu můžou nastat. Tudíž minimálně nějakejch 32mm² měďolana a pokud jistit, tak pojistkou od elektroserva na 80A danou 2x až 3x paralelně ... Křemík a jemu podobný si to můžou samozřejěm učunit po svým - 2,5mm² Cu ve formě čínský poměděný hitlermosazi v hooodně tlustý izolaci, aby to vypadalo prďácky -a jistit tou pojistečkou na 15A. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: so prosinec 15 2018, 23:31 Předmět:
To je taky možnost (jistit na obou koncích, btw. jsou i silnější pojistky, ale na druhou stranu i se slabší a "správným" přechoďákem to může být pěkně horkej "topnej" kabel...), já naposled použil přes silovej vodič textilku (jak pro "jistotu", tak pro "vyplnění" a lepší "paměť" vytvarování) a pak přes to ještě husí krk...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: ne prosinec 16 2018, 1:06 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
A hlavně dělejte ten pokus s autem dobře vymrzlým, tak na -20 ºC, aby se musela ta startovací baterka trochu snažit.
P.S. Aby bylo jasno, kam mířím - když bude vnitřní odpor každé z baterek 10 mΩ (zkratový proud 1200 A), a odpor propojovacího vedení mezi baterkami taky 10 mΩ (2 m dvojlinky 4 mm²), tak propojovacím vedením poteče třetina startovacího proudu, např. 200 A.
Teoretický výpočet. Chybí Ti tam přechodový odpor na obou stranách kabelu, pojistky, jejich kontaktů, navíc 600A startuje málokdo. Jestli by to ta baterka v -20 vůbec dala. Bavíme se tu doufám o osobním voze.
tomasjedno napsal(a):
A jen tak mimochodem - jistit to lano na obou koncích. Když se prodře izolace, je třeba ho odpojit od obou baterek.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6094 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne prosinec 16 2018, 9:47 Předmět:
Kremik napsal(a):
Teoretický výpočet. Chybí Ti tam ...
Na druhou stranu jsem taky neuvažoval situaci, kdy ta “startovací” baterka už je z půlky zasulfatovaná a obě baterky se pak o startovací proud podělí napůl, že.
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: po prosinec 17 2018, 20:13 Předmět:
JiriTom, PixelOrgy, ... : Imho jsem zohlednil víc věcí než pyroodpojovač, apod., co odklikáváš při každým startu Elsy... "Na baterku" je samozřejmě myšlen kolík k tomu určenej v případě kostry a copak o start, baterky se tak nějak vzájemně "nakrmily" , ale tam se pak řešila jedna ze dvou pump a navíc to je "zopicobanánovaná" (W12 "fplynu py*o" ... ), takže o to "větší radost" (já na tom ev.řeším jen elektriku, která mě taky trošku "vyškolila" a aktuálně se tam zas řešej jiný "známý" věci, ale ani na to moc čas nemám ... )
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 18 2018, 10:15 Předmět:
Znám člověka, kterej dává LPG i do kchárů jako je Humvee a podobný exoti a umí to udělat tak, aby to neblblo - akorát je z Moravskejch Budějovic (AutoGas Barták). Pokud by měl někdo problémy s málo četným autem, je KarelLPG (jak si říká na netu) jedinečná volba. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Njn, moc neverim, ze existuje 100% funkcni instalace, je to celkem choulostivy uz na benal, natoz plyn )) Smysl (krome zvysenyho dojezdu) taky nevidim, naklady na palivo nejsou zdaleka to nejhorsi
Kazdopadne, ty 2 aku jsou reseny pomoci 3 rele a nastatruje se, i kdyz jedna z tech aku vybita, nebo chybi. Pri teplote pod nulou startuje z obou paralelne.
Hlavni aku je pripojena primo k altiku a druha se k nemu pripojuje pres rele podle potreby.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 18 2018, 11:04 Předmět:
Zkus mu zavolat, jestli ti to udělá - z Oltecu do M.Budějek to zas tak daleko nemáš. Jezdí za ním lidi klidně i z Prahy. Laciný to nebude, ale s výjimkou jedinýho případu (a to byl mně hustě známej kverulant, kterýmu není nikdo recht) si na Karla nikdo nestěžuje. Von totiž nemontuje laciný dreky typu STAG nebo EpiGas, co mají jednu sadu na všecko co má kola, ale montuje sady, který umožňujou konfiguraci naprosto určitě i na V8 - na 12-válec nevím, ale nejspíš by to pro něj taky nebyl problém ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.