Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O přibližovadlech a tak... (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 17:18    Předmět: Citovat

Traktory DT i Stalinec z výroby el. instalaci měly. Bylo tam dynamo minimálně pro světla, na tom videu je v jednom záběru vidět i něco jako palivoměr a ukazatel teploty chladicí kapaliny. Tuhle výbavu měly možná až novější kusy, přeci jen výroba běžela spoustu let.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 18:54    Předmět: Citovat

Détik měl elektrický světla i osvětlení budíků. Problém byl spíš v tom, že to byl stroj pro sezóní práce a nebyly lidi na to, aby udržovali baterii v cajku mimo sezónu. Strejda, ač nebyl členem JZD, tak s ním občas oral ( 60-tý léta), tak jsem se svezl. Neměl za tím moc radlic, ale byla tam vychytávka, lano (provaz) natažený do kabiny. Na konci pole za něj zatáhl a nějakej mechanizmus u kola zvedl radlice. Stejně dolů.

L-29
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31844
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 19:26    Předmět: Citovat

fredis napsal(a):
...
Nepopletl sis, Karle, tu vejšku Wink . Nouzový spouštění pod 600 metrů, to by se rovnalo u toho flígra sebevraždě Cry . Nemyslíš?
Nevím, možná to mělo bejt 1600m - ono taky záleží na tom, jestli v ten moment ta roura letí v horizontu (a případně kolik) nebo jestli si to sype střemhlav rozjetá z větší vejšky a má na rychloměru dostatečnou vzdušnou rychlost. Já s tímhle osobní zkušenost nemám, nikdy jsem za letu motor nenahazoval Laughing Laughing Laughing Laughing - když už se to párkrát v raným mládí povedlo a já jsem byl ve vzduchu za kniplem, tak jsem si užíval jen hvízdání větru kolem překrytu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5162
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 19:33    Předmět: Citovat

Co dodat Laughing Laughing . Chtělo by to nějakýho ex flígra, ten by to upřesnil. Ale určitě i tom horizontálu to bylo pár Laughing kilometrů vejšky.
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 20:09    Předmět: Citovat

Tak jsem našel tu knížku (1961):

DT-54: Výkon 54 k, obsah čtyřválcového motoru 7,45 l, start pomocí jednoválcového motoru PD-10 (10 k). Hmotnost 5,4 t, tažná síla na jedničku 2,85 t. Cena 45 900,-
DT-55: To samé jako DT-54, akorát má širší pásy pro pohyb v rozbředlém terénu. Cena 48 700,-
S-100: Výkon 100 k, čtyřválec s neuvedeným obsahem, start pomocí dvouválcového čtyřdobého motoru PD-46 (17 k). Hmotnost 11,4 t, tažná síla neuvedena. Cena 111 400,-

DT-54 se dá výkonově a velikostně srovnat se Z-50 Super (Cena 29 340,-), jen je dvakrát tak těžký.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 20:19    Předmět: Citovat

Dobrý, tak se mi ten dvouválec u toho stalinca fakt nezdál Very Happy
To ale byla opravdu nechutná almara.
Podle toho, jak tlustý to mělo komín /asi jako běžný kouřovody/ a co z něj šlo, bych si tipnul tak na 10 litrů.
Což je ve 4 válcích fakt dost hrůza. Jenom ztěžka si představuju třeba dýzlový ojnice, písty a všecko kolem. To bylo tak na manipulaci jeřábem Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 20:24    Předmět: Citovat

Lenze to mozo bolo vyrobene tak ze sa to netototo. Narozdiel od modernych motorov s turbom. Kxe za jeden rok treba jedno turbo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 20:32    Předmět: Citovat

Ekkar: k APU:
http://www.nasepbs.cz/cz/kariera-v-pbs/pribehy-nasich-vyrobku/startovaci-system-pro-letadla

https://books.google.cz/books?id=ZOdCDwAAQBAJ&pg=PA26&lpg=PA26&dq=Pomocn%C3%A1+energetick%C3%A1+jednotka&source=bl&ots=8GQ7Mz8eTu&sig=1hvc3SEq2WbRpXmIByl6m9k7Su0&hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwi_kcKHxpnZAhWGlCwKHcITCS4Q6AEIXTAJ#v=onepage&q=Pomocn%C3%A1%20energetick%C3%A1%20jednotka&f=false
I tady potvrzují, že jsou i zdrojem stlačenýho vzduchu pro start.
Na některých letištích je její používání zakázáno kvůli hluku, proto jsou letadla živený kabelem ze země, pokud jsou zaparkovaný u stojánek. - Na vlastní uši jsem slyšel její činnost při exkurzi na letišti Václava Havla v Praze a je to docela rachot. nejspíš se dá letadlo nahodit i bez APU, nebo se ta pomocná energetická jednotka spouští na nezbytně dlouhou dobu před odletem - zase tak tomu moc nerozumím. Ale těch startovacích turbín na vozíkách si nešlo nevšimnout.



startovací vozík-1.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  startovací vozík-1.jpg
 Velikost:  126.61 kB
 Staženo:  30 krát


startovací vozík_2.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  startovací vozík_2.jpg
 Velikost:  97.74 kB
 Staženo:  29 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: pá únor 09 2018, 20:37    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):
Kde za jeden rok treba jedno turbo.

A pokud má v sobě elektriku, tak někdy i dvě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31844
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt únor 15 2018, 1:33    Předmět: Citovat

Když už se tady probíralo, proč Rusi montovali do svejch traktorů ať už kolovejch, nebo pásovejch malej dvoutaktní motor místo elektrickýho startéru na baterku a padlo tady vysvětlení, že je daleko jednodušší startovat "puskačem" než shánět nabitou případně ukradenou baterku, padnul jsem náhodně na tuhle část videa: https://youtu.be/iOR0FtpeqVI?t=487 - malým spalovákem se tam startuje buldozer - ovšem nikoliv ruskej, ale známý západní značky Caterpillar ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17746
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt únor 15 2018, 11:29    Předmět: Citovat

Ten Cat asi pamatuje Normandii nebo Okinavu. Smile
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31844
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt únor 15 2018, 11:55    Předmět: Citovat

Je to tam vidět i na kapotě - je to typ D9 neboli poměrně moderní buldozer, kterej je ale hodně používanej jako armádní - a hodně ho používá třeba stát Izrael ... To mluví právě dost jasně o těch požadavcích na spolehlivost i při těch startech. Sice má ten malej benzinák startovanej elektrikou (viz video), ale určitě mu stačí 5x menší baterka než kdyby měla startovat ten hlavní dýzlák ... A asi by ten malej benzín šel nahodit nějakou klikou nebo podobným mechanickým způsobem = bez baterky podobně jako ty ruský "puskače".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17746
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt únor 15 2018, 12:34    Předmět: Citovat

Kdyť je to furt stejný, na Henderson fieldu jezdilo todle: Smile


henderson(1).jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  henderson(1).jpg
 Velikost:  173.65 kB
 Staženo:  109 krát


_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: čt únor 15 2018, 12:59    Předmět: Citovat

Protože první, ještě předválečné sovětské pásáky Stalinec byly vyráběny na základě licence firmy Caterpillar. A stejný princip startu se využíval i po jejím skončení, proč vymýšlet něco jiného...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund