Traktory DT i Stalinec z výroby el. instalaci měly. Bylo tam dynamo minimálně pro světla, na tom videu je v jednom záběru vidět i něco jako palivoměr a ukazatel teploty chladicí kapaliny. Tuhle výbavu měly možná až novější kusy, přeci jen výroba běžela spoustu let.
Détik měl elektrický světla i osvětlení budíků. Problém byl spíš v tom, že to byl stroj pro sezóní práce a nebyly lidi na to, aby udržovali baterii v cajku mimo sezónu. Strejda, ač nebyl členem JZD, tak s ním občas oral ( 60-tý léta), tak jsem se svezl. Neměl za tím moc radlic, ale byla tam vychytávka, lano (provaz) natažený do kabiny. Na konci pole za něj zatáhl a nějakej mechanizmus u kola zvedl radlice. Stejně dolů.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 09 2018, 19:26 Předmět:
fredis napsal(a):
...
Nepopletl sis, Karle, tu vejšku . Nouzový spouštění pod 600 metrů, to by se rovnalo u toho flígra sebevraždě . Nemyslíš?
Nevím, možná to mělo bejt 1600m - ono taky záleží na tom, jestli v ten moment ta roura letí v horizontu (a případně kolik) nebo jestli si to sype střemhlav rozjetá z větší vejšky a má na rychloměru dostatečnou vzdušnou rychlost. Já s tímhle osobní zkušenost nemám, nikdy jsem za letu motor nenahazoval - když už se to párkrát v raným mládí povedlo a já jsem byl ve vzduchu za kniplem, tak jsem si užíval jen hvízdání větru kolem překrytu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5166 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: pá únor 09 2018, 19:33 Předmět:
Co dodat . Chtělo by to nějakýho ex flígra, ten by to upřesnil. Ale určitě i tom horizontálu to bylo pár kilometrů vejšky. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
DT-54: Výkon 54 k, obsah čtyřválcového motoru 7,45 l, start pomocí jednoválcového motoru PD-10 (10 k). Hmotnost 5,4 t, tažná síla na jedničku 2,85 t. Cena 45 900,-
DT-55: To samé jako DT-54, akorát má širší pásy pro pohyb v rozbředlém terénu. Cena 48 700,-
S-100: Výkon 100 k, čtyřválec s neuvedeným obsahem, start pomocí dvouválcového čtyřdobého motoru PD-46 (17 k). Hmotnost 11,4 t, tažná síla neuvedena. Cena 111 400,-
DT-54 se dá výkonově a velikostně srovnat se Z-50 Super (Cena 29 340,-), jen je dvakrát tak těžký.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: pá únor 09 2018, 20:19 Předmět:
Dobrý, tak se mi ten dvouválec u toho stalinca fakt nezdál
To ale byla opravdu nechutná almara.
Podle toho, jak tlustý to mělo komín /asi jako běžný kouřovody/ a co z něj šlo, bych si tipnul tak na 10 litrů.
Což je ve 4 válcích fakt dost hrůza. Jenom ztěžka si představuju třeba dýzlový ojnice, písty a všecko kolem. To bylo tak na manipulaci jeřábem
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 15 2018, 1:33 Předmět:
Když už se tady probíralo, proč Rusi montovali do svejch traktorů ať už kolovejch, nebo pásovejch malej dvoutaktní motor místo elektrickýho startéru na baterku a padlo tady vysvětlení, že je daleko jednodušší startovat "puskačem" než shánět nabitou případně ukradenou baterku, padnul jsem náhodně na tuhle část videa: https://youtu.be/iOR0FtpeqVI?t=487 - malým spalovákem se tam startuje buldozer - ovšem nikoliv ruskej, ale známý západní značky Caterpillar ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 15 2018, 11:55 Předmět:
Je to tam vidět i na kapotě - je to typ D9 neboli poměrně moderní buldozer, kterej je ale hodně používanej jako armádní - a hodně ho používá třeba stát Izrael ... To mluví právě dost jasně o těch požadavcích na spolehlivost i při těch startech. Sice má ten malej benzinák startovanej elektrikou (viz video), ale určitě mu stačí 5x menší baterka než kdyby měla startovat ten hlavní dýzlák ... A asi by ten malej benzín šel nahodit nějakou klikou nebo podobným mechanickým způsobem = bez baterky podobně jako ty ruský "puskače". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Protože první, ještě předválečné sovětské pásáky Stalinec byly vyráběny na základě licence firmy Caterpillar. A stejný princip startu se využíval i po jejím skončení, proč vymýšlet něco jiného...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.